El.skjema for T4 2.5B -95?? Hjelp

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Ørjan Sandland
Car: T4 2001 ACV

El.skjema for T4 2.5B -95?? Hjelp

Post by Ørjan Sandland »

Jeg har en kortslutning som gjør at dashboardlyset og skiltlyset bak ikke vil lyse. Jeg klarer ikke å finne ut av det heller - har testet masse - så nå må jeg bare gjøre et hack.

Skiltlyset bak kobler jeg rett på parklyskursen. Så var det dashboardlyset da - skulle så gjerne hatt noen tips på hvor jeg kan koble meg innpå slik at jeg kan se lyset igjen :)

På forhånd takk.

mvh,
Ørjan
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

For å finne koplingsskjema, kan du ta en titt her (på Tysk): http://freenet-homepage.de/t4-knowledge ... t-w__8.pdf

Er det instrument- eller dashbordbelysning du mangler (eller begge?)? En kjapp titt på koplingsskjemaet gjør at jeg tviler på at du bare har én kortslutning. Skiltlysene kommer fra sikring nr 3 og jordes i ledningsnett for bakluken (har du målt noe på ledningene for evt brudd?). Lykke til!
Gorm
Ørjan Sandland

Post by Ørjan Sandland »

Det er godt mulig at det er flere. Når jeg setter i sikring nr 3 så ryker den umiddelbart. Har jeg ikke pære i, så ryker den ikke.
Jeg trodde at instrumentlyset gikk på samme som skiltlyset ihvertfall. Dashboardbelysningen mangler også.

Takk for link, tysken min er sånn passe, men jeg skal nok få det til :)

mvh,
Ørjan
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Det kan være at din modell skiller seg noe fra koplingsskjemaet (gjelder fra 01/96), men hvis ikke, skal det være sikring 22 som går til instrumentbelysning, og du har et svakt ledd der ved sigarettenneren. Du får nok bare utstyre deg med et multimeter og litt tålmodighet og følge ledningene på koplingsskjemaet, så finner du nok feilen!
Gorm
Ørjan Sandland

Post by Ørjan Sandland »

Sigarettenneren skal bort uansett, da jeg har satt inn en søt liten touch skjerm i dette området :). Takk for tips, jeg skal sjekke der.

mvh,
Ørjan
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Helt utenom kretsskjema

Post by Rudeboy »

På Tyskerbrakka mi, slutta det ene lyset virke over skiltene :

Det er en sånn split-kontakt som pæra skal kortslutte og gi spenning i kretsen på, der. På min bil måtte jeg bende disse splitkontaktene fordi de var blitt slarkete og ikke ville klipe om kontaktflatene på pæra...

Easy does it, men har du brente kretser foran er det nok her feilen ligger og ikke på dårlig kontaktpunkter bak :wink:

mvh,
Yngve S
Post Reply