temperaturfall på 2,4D..
-
henning
- -

- Car: t4 2,4d multi allstar
- Phone: 92247052
temperaturfall på 2,4D..
igår merket jeg at tempen falt på bilen min... den har pleid å ligge omtrent på midten, men igår falt den til den nest nederste streken og ble liggende der... hjalp ikke å skru varmeapparatet på kaldt heller...
termostat eller noe annet?? mengden kjølevann er helt normal..
termostat eller noe annet?? mengden kjølevann er helt normal..
Henning
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
henning
- -

kan det være andre ting enn loddingen?
har fylt opp tanken idag, og tankmåleren virker fremdeles helt ok...
kunne evt noen vært så grei å fortelle meg nøyaktig hva og hvor, med tanke på lodding?
har fylt opp tanken idag, og tankmåleren virker fremdeles helt ok...
kunne evt noen vært så grei å fortelle meg nøyaktig hva og hvor, med tanke på lodding?
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
Jeg tipper Postmesteren og wirre mistenkte "konstanteren" din.
Dette er en liten tranformator-sak som sitter bak på instrumentene og regulerer spenningen til tank- og temperaturmåleren.
Hvis denne er gåen, vil begge disse instrumentene vise helt feil verdier.
Men hvis tankmåleren oppfører seg greit, er det nok ikke denne krabaten som lager trøbbel hos deg.

Dette er en liten tranformator-sak som sitter bak på instrumentene og regulerer spenningen til tank- og temperaturmåleren.
Hvis denne er gåen, vil begge disse instrumentene vise helt feil verdier.
Men hvis tankmåleren oppfører seg greit, er det nok ikke denne krabaten som lager trøbbel hos deg.
-
henning
- -

går vel an å måle føleren om den er iorden ikke sant??wirre wrote:Det jeg tenkte på er hovedkontakta inn på instrumentet ditt. er en kontakt med 20-30 ledninger inn på, som har en evne til å ryke. Hvis du dytter litt på kabelen in til dene vil den mest sansynelig slå ut hvis problemet ligger der. Kan jo også være føler på motoren.
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
-
Tom E. Tøff
Tillater meg å stille et spørsmål i steden for å komme med en løsning.
Har lodda over mitt instrument (innkobling+sort boks i høyre hjørne m 4 punkter) da det var mye vakkel i dette, men det blir ikke bra. tank og temp. måleren er til tider normal, så faller de ned.
Når de faller så er det til å slå en gang i dashbordet og vips har jeg varm motor og diesel på tanken, for en stakket stund. Kan det være feil på selve instrumentet, og ikke selve printen? Evt. koblingen i mellom. Hva bør jeg bytte?
Har lodda over mitt instrument (innkobling+sort boks i høyre hjørne m 4 punkter) da det var mye vakkel i dette, men det blir ikke bra. tank og temp. måleren er til tider normal, så faller de ned.
Når de faller så er det til å slå en gang i dashbordet og vips har jeg varm motor og diesel på tanken, for en stakket stund. Kan det være feil på selve instrumentet, og ikke selve printen? Evt. koblingen i mellom. Hva bør jeg bytte?
Livet er ikke for amatører.
Er lite sansynlig at det er instrumentet som er problemet, da det påviker begge. Du får nok nappe ut igjen instrumentet dit, og lodde over ALLE kontaktene på nytt. Husk på å ha å litt ekstra loddetinn på alle punktene. Tinet som er der er uten fluss, og rennner dårlig ut (Disse kortene er loddet i bad), Så derfor er det viktig å ha på LITT til!Tom E. Tøff wrote:Tillater meg å stille et spørsmål i steden for å komme med en løsning.
Martin
Den gule fare
Den gule fare
-
Familiemann
-
Tom E. Tøff
Dyr termostat gitt 400 og noe........................laga i gull og titan trolig!!!!!!!!!!! Vet i alle fall at vw-konsernet ikke går konken, selv om jeg gjør det
Last edited by Tom E. Tøff on 05 Dec 2006, 16:15, edited 1 time in total.
-
Tom E. Tøff
Jeg har byttet termostat, da den gamle var defekt. sjekka med laserføler som jeg lånte på verksted (utrolig bra sak) temp. i tank lå på ca 50 grader før bytte og nærmere 80 etter bytte.
Men instrumentet er like morro som før................
Er det en tanke å avlodde kontaktene og lodde på nytt, evt gjøre rent med syre?, og flusslodde.
Tenkte å bestille hvit bakgrunn til disse, men ser ikke ut til at dissse er ment på diesel (feil skive til turteller) Noen tips?
Men instrumentet er like morro som før................
Er det en tanke å avlodde kontaktene og lodde på nytt, evt gjøre rent med syre?, og flusslodde.
Tenkte å bestille hvit bakgrunn til disse, men ser ikke ut til at dissse er ment på diesel (feil skive til turteller) Noen tips?
-
henning
- -

nå vet ikke jeg om det er helt riktig temp på bilen min da.. men det virker ganske bra etter tempen på varmluften i varmeapparatet..Familiemann wrote:Hvis termostaten er gåen, står vel den åpen hele tiden slik at du ikke får noe særlig temp. på motoren. Kan jo hende instumentet ditt viser helt rett.
Fikk ihvertfall skiftet termostat på min da nåla bare kom litt opp, og da orndet det seg.
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
Drar opp igjen en gammal post om termostat:
Vet (99% sikker) at termostaten er gåen....glemte å nevne dette da jeg hadde bilen inne for sjekk før tur til østlandet. Så nå må far i huset forsøke å fixe dette selv
Er dette en stor oppgave for en som ikke har peiling på mekking I DET HELE TATT
???
Vet (99% sikker) at termostaten er gåen....glemte å nevne dette da jeg hadde bilen inne for sjekk før tur til østlandet. Så nå må far i huset forsøke å fixe dette selv
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
henning
- -

konkluderer med at det helt sikkert er termostaten min som er gåen ja.. når det nå er blitt litt kaldere i luften her i bergen, så kjenner jeg at varmen fra varmeapparatet ikke er helt som den skal være...
ser at mekonomen har termostaten til rundt 250 penger, så det blir nok handel der tenker jeg..
ser at mekonomen har termostaten til rundt 250 penger, så det blir nok handel der tenker jeg..
Henning
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen