buzz wrote:Dette er kun en nødløsning, som kan skade glødepluggene........
Du bruker en ca. 10 cm lang 6kvadrat ledning, holder den mot batteriets +pol. Den andre enden rekker akkurat bort til skruen på glødesikringen.
(åpne plastlokket først) Så gløder du akkurat så lenge som lampen bruker å lyse
den er god
tenker ikke å gjøre det til vanlig, men som en nødløsning når ingenting annet virker... har hørt at startgassen ikke er helt bra heller...eller tar jeg feil??
Henning
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d (solgt)
uten buss for tiden.. Multivanmafiaen
Trur ikke det gjør så stor skade å tvangsgløde.Dette er jo standard prosedyre i våre gamle hi-luxer.Når følere og releer takker for seg,er det bare til å legge opp styrestrøm i konsollen med bryter for et enkelt gløderelè Startgassen kan den derimot bli avhengig av
nå har jeg bitt i det sure eplet og levert inn bilen til møller... de skal feilsøke bilen og skifte det som må til for at bilen skal starte skikkelig..
dyrt regner jeg med at det blir, men jeg gidder ikke stresse mer med den bilen nå.. nå vil jeg bare kunne sette meg inn og vri på nøkkelen og starte og kjøre..
Henning
henning wrote:nå har jeg bitt i det sure eplet og levert inn bilen til møller... de skal feilsøke bilen og skifte det som må til for at bilen skal starte skikkelig..
dyrt regner jeg med at det blir, men jeg gidder ikke stresse mer med den bilen nå.. nå vil jeg bare kunne sette meg inn og vri på nøkkelen og starte og kjøre..
og for de som ikke har lest på prosjektsiden min, så kan jeg fortelle at jeg har fått bilen igjen fra møller.. det var dyyyyyyrt...fysj...
ca 8000 penger skulle de ha for å skifte alle glødepluggene(var visst bare en som fungerte av de som stod der....), skifte starter.. , og så gjorde de litt knask for å godkjenne bilen mens de hadde den der(skiftet nedre bærekule som jeg hadde kjøpt uoriginalt og lagt i bilen)
men nå er jeg fornøyd vrir om nøkkelen og bilen starter på et blunk
Henning
Det var DYRT med tanke på at du faktisk klarer å bytte 4 av disse på en litt lang ettermiddag! Delene koster heller ikke stort! eneste måten jeg har funnet å bytte den 5 pluggen på er å ta av toppen eller noe sånt Men det er noen som mener det er mulig uten da!
wirre wrote:Det var DYRT med tanke på at du faktisk klarer å bytte 4 av disse på en litt lang ettermiddag! Delene koster heller ikke stort! eneste måten jeg har funnet å bytte den 5 pluggen på er å ta av toppen eller noe sånt Men det er noen som mener det er mulig uten da!
nå orket jeg ikke mer... leverte den inn og jeg slapp å styre med det..
Henning
Vist du får problemer igjen med start skal du vite at denne startsperren som sitter over stoppsolinoiden har det med å feile, har fjernet det på to 96mod Transportere nå ein med 212` og ein med 312` på telleren. Den med lengest km stoppet heilt under gange og den andre periodiske startvansker.
Peders wrote:Vist du får problemer igjen med start skal du vite at denne startsperren som sitter over stoppsolinoiden har det med å feile, har fjernet det på to 96mod Transportere nå ein med 212` og ein med 312` på telleren. Den med lengest km stoppet heilt under gange og den andre periodiske startvansker.
takker for tipset hvis den nå begynner med startproblemer igjen, så vet jeg at det ikke er glødeplugger eller starteren, så da kan det være greit å vite andre ting man kan sjekke
Henning
Peders wrote:Vist du får problemer igjen med start skal du vite at denne startsperren som sitter over stoppsolinoiden har det med å feile, har fjernet det på to 96mod Transportere nå ein med 212` og ein med 312` på telleren. Den med lengest km stoppet heilt under gange og den andre periodiske startvansker.
Er det sånn startsperre på alle 2,4D?
Hvis det er sånn på min 93mod. skal den fjernes ASAP
Det veit eg ikkje, ikkje har eg som eg kan ta bilder av heller. Den må knuses for å fjernes, er brukt "knekk" bolter til å skrues fast med. Men du kan jo se i enden av dieselpumpa svart boks som det går to ledninger inn på. bak denne ligger vanlig stopp solinoide som du henter spenning fra 15 kontakten på tenningen.