Heisann Taiga.
Blir skikkelig rå den her etterhvert. Ser at ønske-lista di er ganske lik mi. Har omsider fått montert ny 1.9 TDK igjen,etter at den første ga opp. Det er bare å anbefale. ER utrolig sterk,og bruker mindre enn JX`n. Har montert intercooler m/vifte i hullet til venstre for motor (der syncro har den ekstra vifta) Ble bedre ja, men kommer nok til å montere i innerskjermen. Arti å se at andre også er like "gale" i bilene sine.
low 91 wrote:Heisann Taiga.
Blir skikkelig rå den her etterhvert. Ser at ønske-lista di er ganske lik mi. Har omsider fått montert ny 1.9 TDK igjen,etter at den første ga opp. Det er bare å anbefale. ER utrolig sterk,og bruker mindre enn JX`n. Har montert intercooler m/vifte i hullet til venstre for motor (der syncro har den ekstra vifta) Ble bedre ja, men kommer nok til å montere i innerskjermen. Arti å se at andre også er like "gale" i bilene sine.
MVH Eivind.
Gal og gal... Syns det mer galskap når kompiser brenner av flere hundre lapper på nye biler som de taper mer penger på i løpet av et år enn eg har brukt på min totalt Men DE synes eg e tullat som bruk så mykje tid å innsats på ein gammal boks Dæm sku bære ha vissta E i trondheim i da, mandag å litt tirsdag, har du tid vil eg gjerne innom å sjå på kjerra di.
Etter tips fra den lokale kirketjener kjørte eg i går kveld opp til en fjellgård ved røssvatnet. Bare 7 mil en vei. Der skulle det stå en blå syncro. Desverre hadde gubben kjørt den på skroten i fjor. Men som han angra på det.. Han og kjerringa (som satt ei stund på stortinget) hadde hatt bilen siden den var gått 17000km, kjørt maange turer mellom Asker og Røssvatnet (100 mil) og hadde aldri hatt bedre bil. Men etter 15 år, 300000km ei girkasse og to byttemotorer levert de bilen i fjor. Riktignok plukket han av noen deler som han hadde i en garasje, det var for ille at de skulle på skroten. Om eg ville ha dem? Tja, sier ikkje nei takk til kaffebord, nye frontlykter, ubrukt eksosanlegg, endel ubrukte smådeler og varmedeksel for å ha over grillene når det er skikkelig kaldt (aldri sett sånt før, ser ut som noe Maika - jenta fra verdensrommet - kunne ha hat bruk for.. var kjøpt originalt.). Ikkje bomtur likevel Blir kjekt å få inn kaffebordet. På båtfabrikken heime (Rana Plast) har de maken bord, bare at de kommer i esker som det står cocktail table på. Ble disse levert av Møller eller kom de med bilene fra tyskland??? Uansett får man kjøpt dem nye om noen skulle være interessert.
Dagens look med skiboks, x-tralys og 225/55-17 hjul. Snart blir det 16" felger med 235/65 og snøggskiftkit. Arti med grillboblejakke men ble for varmt med bare 2 kuldegrraderrr.
Ting tar tid gitt. 16" hjul ligger ennå i garasjen og venter. I mellomtia kjører eg no med 14" vinterhjul på stålfelg (nødløsning) og gremmes. Nye lengre hjulbolter ligger også og venter. Det vi venter på er pakke med skiver, klosser og hjullager fra tyskland... Nytt batteri må eg også ha. Jajaja. Fikk meg en ny bussvenn her i nabolaget når eg var og ordnet meg mellomløsningsvinterhjul. Han er bonde/linjemontørog kjører stort sett VW. Div transportere har visst alltid vært arbeidsbil der han jobber og det har smittet over på hele familien. 4 T3 står på gården (2 hvite 2wd dokaer bl.a) og svigerfar har en finfin lyseblå bensinsyncro som bruksbil. Han driver og bygger seg en syncrodoka av flere delebiler om dagen. Aprospos deler; der på gården har det nok blitt hugget endel T3er. Alt av deler ligger fint lagret i garasjen, bl.a. en god 5trinnskasse med diffbrems som eg skal ha i Westyen Aldri så galt at det ikkje er godt for noe!
sklepp wrote:hehe, den boblejakka hadde jeg sansen for.. Motoren blir ikke for varm vel?
Nei, og det er et stort pluss når kvikksølvet kryper nedover gradestokken.
På verkstedet jeg jobbet solgte vi disse "i bøtter og spann" på kalde vinterdager.
Hei. Dette ser da bra ut . Kunne kansje tenke meg noe slikt selv. Er det noe spes mod på disse MB-felgene jeg skal lete etter? Trenges det også andre hjulbolter?
Kansje du da skal selge dine ford-felger ?
janthal wrote:Hei. Dette ser da bra ut . Kunne kansje tenke meg noe slikt selv. Er det noe spes mod på disse MB-felgene jeg skal lete etter? Trenges det også andre hjulbolter?
Kansje du da skal selge dine ford-felger ?
Det er såpass tjukt gods i MBfelgene at eg må ha lengre hjulbolter, må også bytte til halvkulemutter (istedet for koniske). Kunne sikkert ha fått frest til felgene men gjør det heller slik. Da kan eg vurdere andre felger og spacerløsninger senere. Har tenkt å ikkje ha mindre felger enn 16". Har et sett 16x6 fra audi A6, disse har ET 40 og krever spacer. Fordfelgene blir pulverlakkert før de selges. Interessert?
Mens det lite skjer med bilen er den i bruk og fyller alle de krav eg stiller. Bortsett fra at den ikkje akser sånn som eg skulle ønske... Snart blir det kufanger
Satte på sommerdekkene (215/75 M+S dekk) på 15" felg. Kapsler fra 94 mod T4. Blir like overraska hver gang over hvor sykt mye bedre bilen blir med slike dekk. NY bil å kjøre, stabil, trygg, komfortabel. Nok en gang: anbefales!!!
Men som det meste av det man ha solgt så e savnet merkbart. Absolutt en knall bil, mye meir anvendelig enn 8-setern å me bra stuk. Men den mått vel selges tel fordel førr campern.
Bilen trives godt på Voss. Den har fått ny motor og clutch og er i daglig drift. Eg har en stående gjenkjøpsavtale med den nye eieren, men det er ikkje aktuelt på ei stund..
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
TaigAGreEn wrote:Bilen trives godt på Voss. Den har fått ny motor og clutch og er i daglig drift. Eg har en stående gjenkjøpsavtale med den nye eieren, men det er ikkje aktuelt på ei stund..
Ettersom sikaen måtte ofres på familievennlighetens alter ble det en del fundering på hva man skulle skaffe seg. Ettersom gjenkjøpsavtalen ble tatt på alvor så var det en telefonsamtale og vips er denne bilen min igjen. Fint med hyggelige folk
Småsurt å måtte gå fra syncro med 1,9TDK og tre knapper i sperrepanelet til en annen med bare én knapp og JX. Nuvel, det blir vel en råd. 1.9 og decoupler legger lista og er vanedannende! Har funnet en 1.9D fra en skoda pickup med 140 000km. Spørs om det blir den.
Må vel først få bilen heim og gå over den før eg kan si noe mer om hva som skal gjøres med den.
Hm...Dette skjøner jeg ikke En sika er jo den perfekte familiebilen, sin elskede ved sin side og skrikerungene på planet, godt surret fast under det store, fine kapellet ditt.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Tur-Bo wrote:Hm...Dette skjøner jeg ikke En sika er jo den perfekte familiebilen, sin elskede ved sin side og skrikerungene på planet, godt surret fast under det store, fine kapellet ditt.
Det var det eg synte. Men vi har visst ombestemt oss...