Restaurering av min 93 carawelle

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
jarleab
-
-
Car: 2003 multi 7 seter

Restaurering av min 93 carawelle

Post by jarleab »

9000_tos

Re: Restaurering av min 93 carawelle

Post by 9000_tos »

jarleab wrote:[url]http://www.triump500chopper.piczo.com_[/url]
OBS. Denne linken installerer malware for de av dere som kjører IExplorer.
-97 TDI 5+5
Espen
-
-
Phone: 95216652

Post by Espen »

Jeg regner med at dette er spyware som automatisk installeres hos brukere av Internet Explorer / IE / IExplorer etc.

Det finnes mange verktøy for fjerning av slike spyware, det står beskrevet i linken over.

Men kan også deaktivere "ActiveX" i Internet Exporer for å minske sjangsen for å få inn dette.

Den greieste måten å slippe unna dette er å bruke en annen nettleser, som eksempelvis Mozilla Firefox, eller Norske Opera. Les mer på http://browsehappy.com/browsers/ om det.
Espen

jarleab
-
-

Post by jarleab »

Jeg har selv brukt sidene i et par år uten noe tull..........
har iexplorer, det har hendt at virusprogrammet mitt blokkerer et og annet der men det gjør den eller også! En annen gang spratt det opp reklame for error safe men den krysset jeg ut! Set gjelder vel bare å ikke være nyskjerrig å åpne alt som rører seg....
Samme som ukjent e -post lukker jeg aldri opp
Billig måte og spare seg for ergelser! :D
wirre
-
-

Post by wirre »

Er vel sikkert bare en slik "Tracking cookie" kan jeg tenke meg. Som sender over informasjon når du var der sist, eller hvor du kom fra. Er egentlig ikke noe farlig, men det er mange som tror dette er veldig farlig..
Martin

Den gule fare :)
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

hmmm... :( skeptisk!
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
jarleab
-
-

Post by jarleab »

ja....... det gjelder bare å ikke være nyskjerrig hvis det dukker opp noe popups - kryss det ut UANSETT
og vil man bli spart for alt i denne data verden er det like greit å dra ut nettverkskabelen, drit og reklame er det overalt
Grunnen til jeg bruker disse sidene er at det er gratis og veeeeeeldig enkelt og bruke, kjenner mange unger i familen + egne unger som bruker dette til hjemsider og selv har vi 3 unger som har sider her og det har aldri rasa noen maskiner!
:D
wirre
-
-

Post by wirre »

Nå skal det vel sises at det er 14'ise som har kjemepeiling på data, som er desidert best til å spre og få spyware, trojaner og badware som de nå kalles. Pc'ene dems er somregel så trege, at de gammel Pentium3 maskinene jeg har ståendes her er raskere en dems 3 uker gammle pentium4 dualcore 4ghz......
Martin

jarleab
-
-

Post by jarleab »

tja...... det er nå jeg som har jobben med å ordne med maskinene her i huset, og jeg har en ny pc som jeg bruker til jobb uten data forbindelse og den er ikke noe kjappere en denna som skulle vært full av virus :lol:
man er nødt til og ha litt forskjellig program for å ta vekk div, ting rundt på nettet som fks:ad-aware SE personal + internett eraser osv
hvis man ikke rydder på maskinen en gang i blant er det håpløst og drit er det virkelig overalt........... så er det sagt :wink:
prebeni

Post by prebeni »

Det er INGEN med kjempepeiling på data som får eller sprer noe av det som nevnes ovenfor, med mindre det er bevisst (m.a.o. de som lager faenskapen) Det er også få fjortiser som har kjempepeiling. Jeg er i grunn litt skuffet over nivået. Det er milevis forskjell på å chatte på MSN 16 timer om dagen og å ha kjempepeiling på data. Jeg trodde i grunnen kunnskapsnivået skulle være bedre nå som de omtrent får PC gjennon morsmelken..
wirre
-
-

Post by wirre »

Det er nok dessverre for det meste chatting og spillign det går i. De fleste er helt vanlige brukere, som har 0 peiling på annet en det de bruker.
Martin

jarleab
-
-

Post by jarleab »

det er nå 12386 stk som har sett siden min så jeg regner med at jeg hadde fått mere pepper hvis dette var så ille............ :lol:
prosjekt multivan
viewtopic.php?f=56&t=30708
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Ja det blei mye oppussing av bil her :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Post Reply