Den går veldig jevnt på turtall,+/- 800 rpm, men lugger og hakker innenfor dette turtallsområdet. Skiftet plugger, rotor, fordelerlokk, tennkabler, tomgangsrele, bensinpumpe, dyser, jordledning, luftmengdemåler, luftfilter, all gummi for å eleminere falsk luft.........
har gått tom for ideer! Noen der ute som er einstein på DIGIJET
Ujevn gange WB 112
-
pera.holm
- Car: T3 syncro 1988
- Phone: 97096562
Ujevn gange WB 112
Gefreiter
-
trion
- Car: 07 Transporter 2,5 TDI, Polo 6N2, Nissan 200sx S14
Sjekk bensinfilter og bensintrykksregulator. Ser ikke helt for meg hvordan de skulle gjøre utslag, men er alltid greit å ha sjekket og fått i orden..
Forresten, den ene hvite boksen som sitter fremme til venstre i motorrommet er vel ansvarlig for å balansere tomgangen, kan være dette du mener med tomgangsreleet. Uansett, sjekk om denne er i orden. Det går ann å koble den ut, ved å koble sammen de to ledningene som går inn, se om den blir bedre eller dårligere. Til sist er det en egen hjerne for tomgangen som ligger bak høyre baklykt. Er ikke sikker på hva den gjør, men den er der i alle fall, i tilfelle du skulle få lyst å prøve å bytte den..
Forresten, den ene hvite boksen som sitter fremme til venstre i motorrommet er vel ansvarlig for å balansere tomgangen, kan være dette du mener med tomgangsreleet. Uansett, sjekk om denne er i orden. Det går ann å koble den ut, ved å koble sammen de to ledningene som går inn, se om den blir bedre eller dårligere. Til sist er det en egen hjerne for tomgangen som ligger bak høyre baklykt. Er ikke sikker på hva den gjør, men den er der i alle fall, i tilfelle du skulle få lyst å prøve å bytte den..
-
pera.holm
Det var releet (hjernen) på innsiden av høyre baklykt jeg mente når jeg skrev at jeg hadde byttet tomgangsrele, har også prøvd å bytte det hvite på venstre side+koblet sammen de to kontaktene. Bensinfilteret er også nytt. Noen av de tingene jeg har byttet er jo brukte så det er jo ikke sikkert at de er iorden heller. Nå har jeg ikke flere reservedeler igjen så jeg får vel ta meg en tur til hoggern. Takker for alle tips ! Mottar gjerne flere :idea:
Gefreiter
-
pera.holm
Må vel også nevne at bilen har automatkasse og at den går helt nydelig så fort turtallet er over 900 omdr./min. Når det gjelder bensinforbruk så har jeg faktisk vært nede i 1l/m, men ligger stort sett på 1,15. Synes ikke dette er så ille siden bilen er 18 år og veier 1500 kg. Har ikke skiftet bensintrykkregulator (takk trion) så det blir det neste. Synd det ikke er justering på disse (trykkreg.) som det var på de gamle TYPE 4 motorene. Har hatt en del 411 og 412 og der var det aldri noe tull med innsprutet, men det skyldes sikkert at de var mye bedre sikret med hensyn til saltsprut.
Gefreiter
Har du sjekka den blå giveren på termostathuset ? den har fusket mange ganger, evt. kabel/kobling til denne.pera.holm wrote:Er vel tvilsomt at det skyldes kondens siden den oppfører seg likt under alle temperaturforhold, eneste gangen den ikke vibrerer er når kaldsstartanordningen er igang.
Har med kaldstart å gjøre ja.
Roar Sørnmo
-
Chewie
- -

- Car: '84 Transporter
- Phone: +4528442904
Re: Ujevn gange WB 112
Jeg har samme symptomer, som nevnt i tråden her.
Er der funnet noen løsning over de siste 5 årene?
Har ingen problemer ved kald motor, men ved lavt turtall rykker det en del i bilen.
Jeg har også byttet den blå temp.føler ved termostathuset, plugger, ledninger, vacuumslanger, fordelerlokk osv...
Mattias
Er der funnet noen løsning over de siste 5 årene?
Har ingen problemer ved kald motor, men ved lavt turtall rykker det en del i bilen.
Jeg har også byttet den blå temp.føler ved termostathuset, plugger, ledninger, vacuumslanger, fordelerlokk osv...
Mattias
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: Ujevn gange WB 112
sjekk bryteren på gasspjeldet, dvs steng av motor beveg gasspjeldet og du skal høre et klikk du skal også høre et klikk når du vrider spjeldet på maks åpen. Alternativt så måler du på digijet kontakten mellom pinne 4 og 7 skal være 0 ohm på tomgang og ved fullt åpent spjeld.
VAG skolebok på Digijet sier
Poor idle
throttle switch
Idle stabilizer system
Idle speed boost valves
Auxiliary air regulator
sjekk her http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=28224
VAG skolebok på Digijet sier
Poor idle
throttle switch
Idle stabilizer system
Idle speed boost valves
Auxiliary air regulator
sjekk her http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=28224
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G