Oljeskift - skryt av muellers priser

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Oljeskift - skryt av muellers priser

Post by Rudeboy »

Har fått et meget godt svar på oljeskift-pris, skal også få satt på mitt berømmelige bakfangerhjørne i samme slengen :

Prisen på oljeskift med filterbytte, suppa som skal inn etter den gamle er tappa ut og for arbeidet grisebanker f.eks SnapDraiv sitt tilbud.

Ad notam, det lønner seg sjekke priser :wink:

mvh,
Yngve S

EDIT :
Siden tråden skjeia ut til å bli "die besserwissers united" kan jeg for eksempel legge til at jeg ikke har remediene til å utføre dette selv, eller mere viktig - ikke tiden det kreves å få jobben gjort.
-Hvor skal spillolja hen, i grøfta til naboen ? Nei, takk for alle "gode" etterpåklokskaps råd, jeg trenger ikke slike!

Nå er det onsdagen hos Mueller som teller, hva dere gjør er uviktig - jeg reiser vekk for hele oktober og er avhengig av at bilen er kjørbar før den tid - derfor setter jeg vekk dette istedet for å ta det selv.
Last edited by Rudeboy on 25 Sep 2006, 10:32, edited 1 time in total.
wirre
-
-

Post by wirre »

og prisen var?
Martin

Den gule fare :)
Rudeboy
-
-

.

Post by Rudeboy »

Skal ut med to hundre under Snap-Dariv-prisen som lå på 1500,- jf tidligere innlegg.

mvh,
Yngve S
CarlOt2
-
-
Car: T1, 3 og 4 +Golf1

Re: Oljeskift - skryt av muellers priser

Post by CarlOt2 »

Rudeboy wrote: Prisen på oljeskift med filterbytte, suppa som skal inn etter den gamle er tappa ut og for arbeidet grisebanker f.eks SnapDraiv sitt tilbud.

Humm....1500 minus to hundre = 1300kr.

Er 1300kr billig for oljeskift? :o Gjør en ikke bare sånn selv da? Hva motorolje er det snakk om?

Carl Otto
67 T1 vare
90 T3 syncro 2,1 dj Doka
91 T3 syncro TD kombi
03 T4 Multivan 2,5TDI syncro
90 Golf I cab!
X 58Boble
X 72T2 doka
X 73T2 vare
X 79T2 Westfalia
X 86T3 varebil
X 87T3 syncro 1,6TDsika
X 90T3 syncro2,1i
X 91T3 syncro2,1i
X 97T4 Multivan2,5TDI
Espen
-
-
Phone: 95216652

Post by Espen »

Syns egentlig dette hørtes ganske dyrt ut ja... Ikke det at jeg noen gang har betalt noen for et oljeskift, men du kan få ganske dyr olje, samt orginalt oljefilter for den prisen der!
Espen

Rudeboy
-
-

Besserwissers Utd ?

Post by Rudeboy »

Siden jeg ikke har tid og/eller anledning til å gjøre dette selv, er det fint det er to som allerede har meldt seg frivillig til å gjøre dette for meg.

Ta kontakt for nærmere tidspunkt for jobben, gutta !

(Balls to the wall - ikke bare en Accept-låt, tenk)

Jeg setter vekk bilen fordi jeg blant annet fordi jeg ikke har noe sted å komme under bilen for å tappe ut gammal olje, ei heller sitter på noe verktøy for å pelle av gammalt filter/sette på det nye, ei heller har noe sted å gjøre av gammal olje og hey, fordi jeg har en jobb å gå til :D

Spøk til side, den gemene hop setter vekk jobben istedet for å ta den selv.

Greit nok, jeg skal oppom Rena Leir om to+ uker og være der i en måneds tid men jeg har ikke tilgang på det fisleverkstedet som ligger ved parkeringsplassen / brakkeriggene, og jeg tror ikke det er høyt nok under taket der. Så da velger jeg, mest fordi det er min bil, å sette vekk jobben.

1.500,- var første pris jeg fikk høre, 1.300,- var neste (eneste andre, gett) og da er det + div annet VW skal utføre i mine øyne heeelt okay :wink:

mvh,
Yngve S
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

Cirka 220 for originalfilter pluss ny bunnpluggring. 6L(?) olje og literspris på 100kr for bra castrololje på europris... Da er man oppe i 820kr.
prebeni

Post by prebeni »

Dere som klager på 1300 kr. for oljeskift på en T4, er det lenge siden dere har gjort dette på en slik en tro? En helsikes jobb og masse olje. Jeg syntes det hørtes billig ut, jeg. Man kan ikke sammenlikne hjemmegjort og Europrisolje med verksted og vanlig literpris for kvalitetsolje. Hadde ikke jeg hatt tilgang på bukk, hadde jeg gladelig betalt 1300 kr. for den jobben.
Solution

Post by Solution »

1300,- for olje skift va DYRT.
Betalt rundt en 500,- for olje skift på min T4 jeg...
Det va med filter og Olje og jobben...
wirre
-
-

Post by wirre »

Trenger da ikke bukk!! 12stk hageheller stablet slik at man kan kjøre opp på de, og VIPS! har man en "bukk"! Jobber gladelig 30 minutter for å spare 700 spenn, som jeg sparte når jeg gjorde jobben.... selv om jeg blir møkkete! Olja er jo bare å helle ut en plass som det passer seg... (som man gjør når man er på camping.. bøtte med hull i bunnen......
Martin

Rudeboy
-
-

Askeladden og de akk, så gode hjelperne

Post by Rudeboy »

Nu har jeg lagt inn en edit oppe i trådens spede begynnelse slik at dere som ikke fant mitt svar lengre ut i tråden kan oppdatere Eder.

mvh,
Yngve S
oppgitt over at etterpåklokskapens ånd regjerer - jeg har fått og akseptert time hos VW, folkens - da er det noe seint å komme med alskens brødmeldinger etterpå :wink:
StaaleB
-
-

Post by StaaleB »

wirre wrote: Olja er jo bare å helle ut en plass som det passer seg... (som man gjør når man er på camping.. bøtte med hull i bunnen......
Jeg går ut fra at du ikke mener dette som noe annet enn ironi??? :shock:
Det er ikke noe problem å bli kvitt olja på forsvarlig måte, på nærmeste miljøstasjon.

For øvrig er jeg helt enig. Det er mye moro man kan bruke pengene til i stedet for, men det får jo hver enkelt velge. Jeg ligger som regel på bakken med bilen på oppkjøringsramper. Man må bare passe på å ha en balje som tar unna fort nok. Biltemas oppsamlingskanne har dessverre for lite trau og for liten åpning. Det kan flomme over før olja kommer nedi kanna.

For øvrig finnes det jo en mellomting; gjør-det-selv-hall, da kan man stå greit og trygt innendørs under bukk og man blir kvitt olja på betryggende måte, uten at det koster skjorta. For de som bor i Oslo er Statoil på Bjerke et greit sted.
Bekken2

Post by Bekken2 »

Fikk gjort denne jobben hos min lokale Hydro/Texaco forhandler, de tok 1087,. inkl oljefilter, dieselfilter og olje

Syntes det var nok jeg.... men jeg ser jo det her at prisen var helt grei den!
Min første caravelle....
roars
-
-

Post by roars »

Og hvordan blir oljegrus til ???

;)
Roar Sørnmo
wirre
-
-

Post by wirre »

Du får spørre en bonde!! (PS: 10 Liters bøtter til 20 spenn på rema'n er helt grei til å samle opp olja....)
Martin

roars
-
-

Post by roars »

wirre wrote:Du får spørre en bonde!! (PS: 10 Liters bøtter til 20 spenn på rema'n er helt grei til å samle opp olja....)
Bonde ?
Roar Sørnmo
wirre
-
-

Post by wirre »

Om hvordan oljegrus blir til!!
Martin

roars
-
-

Post by roars »

wirre wrote:Om hvordan oljegrus blir til!!
Hvorfor en bonde ?
Roar Sørnmo
berland

Post by berland »

Ja da er det den evige diskusjonen om oljeskift.Dette er enkelt:
*parker på en flate
*ta med en skrallenøkkel 17mm tror eg og ett kar som rommer ca 10 liter så det ikke er olje til randen av det når det skal ut
*ta av oljelokket for påfyllingen for litt bedre luftgjennomstrømming
*kryp så under bilen og åpne bunnpluggen(etter att en har plasert karet på en grei plass).Det siste stykket av pluggen er greit å skru ut for hånd
*la oljen renne tom mens du strekker hånden opp til filteret og skrur det av
*skru på nytt filter og skru bunnpluggen på
*så er det bare å fylle på en 4-liter med olje og starte opp så oljen kommer litt på plass
*steng motor og sjekk oljenovået og da kan det tenkes att det går 0,5 til 1liter olje til

alt dette gjort på ca 15 min og til det trengs bare en enkel skrallenøkkel pluss det som ska skiftes og ett kar
NB.husk å skru på lokket til påfyllingen igjen.
Rudeboy
-
-

Hehe

Post by Rudeboy »

I would if I could... (som det vel står ett eller aent sted i tråden)

1) har ingen flat plass i umiddelbar nærhet
2) har ingen 17-nøkkel
3) har ingen bolter å erstatte stripsa VW brukte for å feste det dekselet som er under motorrommet på T4'an med
4) har ingen god og varm matte for å ligge på mens jeg er under bilen
5) har intet kar som tar de 7 liter pluss som skal komme rennende ved oljeskift.

Jeg er, av naturlige årsaker, vel kjent med prosedyren og det har heller ikke vært spørsmål om denne :wink:

Jobben er forlengst utført, fornøyd kunde betalte egentlig ikke så himla mye for det og bilen går helt ok - om jeg ignorerer detta med kaldstartsfunksjonen som er nevte i andre tråder, da :D

mvh,
Yngve S
Ørjan
-
-
Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
Phone: 97120012

Post by Ørjan »

dette blir som med hjulskift,, hvorfor ikke bare sette det vekk visst du har peng til det... jeg liker gjøre det meste selv... Men det er fordi jeg kan ikke sette vekk bilen i en dag eller 2 pluss at gjør man det selv har man oversikt over bilen
You create your own universe as you go along.
roars
-
-

Post by roars »

Ørjan wrote:dette blir som med hjulskift,, hvorfor ikke bare sette det vekk visst du har peng til det... jeg liker gjøre det meste selv... Men det er fordi jeg kan ikke sette vekk bilen i en dag eller 2 pluss at gjør man det selv har man oversikt over bilen
Å skifte hjul er den verste oppgaven jeg gjør på en bil ;)
Det er rett og slett pyton!
har jo muttertrekkere i lange baner osv...men likevel.
Roar Sørnmo
vw&saab
-
-

Post by vw&saab »

Oljepluggen min går ikke av, så jeg må vel sette av bilen på verksted. Virker nesten som at forrige verksted har brukt muttertrekker på bunnpluggen.

Forresten... på fredag så hadde bilen et aldri så lite jubileum:
http://home.no/berjon/350000.JPG litt dårlig bilde på grunn av mobilkamera. Men det står 350 000 der. Aldri hatt stopp på den bilen, den har alltid gått!
Post Reply