Sånn har jeg også lyst på
Hurtigprosjekt!!! (eller ikke) Monterer TDI nå...
-
Transporter'n
-
Buddyracing
Oppdatering
Jeg sitter i orlando nå, mens bilen min får byttet motor.
Det blir satt inn en 110TDI. skal ta ledningsnett, intercooler og eksos når jeg kommer tilbake. Bilder kommer.
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Re: Oppdatering
Gleder meg til bilder og arbeidsbeskrivelse. Har også planer om tdi... Florida? HilsBuddyracing wrote:Jeg sitter i orlando nå, mens bilen min får byttet motor.Det blir satt inn en 110TDI. skal ta ledningsnett, intercooler og eksos når jeg kommer tilbake. Bilder kommer.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Hvem bygger om, ca. pris og tid?Buddyracing wrote:Jeg sitter i orlando nå, mens bilen min får byttet motor.Det blir satt inn en 110TDI. skal ta ledningsnett, intercooler og eksos når jeg kommer tilbake. Bilder kommer.
Lær av andres feil, dine egne kan koste deg livet!
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
90 T3 syncro doka 2,1 112 hk
90 T3 syncro halvpanel, dobbeltdører 1,6 TD
07 Ford Ranger
Member of Team Syncronaut, kaffe- og kartbordgjengen.
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
-
Buddyracing
Det er en kompis som skylder meg en tjeneste som bytter motor. Jeg bytta tak på en Mitsubishi Space Wagon for han. Han bare setter inn motor og gir, og jeg tar ledningsnett, eksos, og intercooler på egen hånd. Litt vanskelig å sette pris på sånnt, men du kan vel antakelig kjøpe en T4 tdi for totalsummen hvis du skal sette bort jobben.....steinn wrote:Hvem bygger om, ca. pris og tid?Buddyracing wrote:Jeg sitter i orlando nå, mens bilen min får byttet motor.Det blir satt inn en 110TDI. skal ta ledningsnett, intercooler og eksos når jeg kommer tilbake. Bilder kommer.
Ikke sant? Men hvem vil ha en slik bil da? Ubrukelig i terrengetBuddyracing wrote: Litt vanskelig å sette pris på sånnt, men du kan vel antakelig kjøpe en T4 tdi for totalsummen hvis du skal sette bort jobben.....
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
-
Buddyracing
-
Buddyracing
Har så smått begynnt med montering av TDI. Motoren kommer fra en 96 Golf, og har motorkose AFN altså en 110 hk. Håper på rundt 140hk/300nm med bytte av chip og dyser. Venstre motorfeste og svinghjul/clutch fra Winkler. Litt bilder:
Først, pass på å ha nok drikke til arbeidet:

Motoren satt inn:

Motor under.....

Hjelp til ledningsnettet:

Etter et par timer var dette klippet vekk:

Mye som må tilpasses, så jeg begynnte med luftfilter:

Det kommer mer etterhvert som jeg gjør mer......
Først, pass på å ha nok drikke til arbeidet:

Motoren satt inn:

Motor under.....

Hjelp til ledningsnettet:

Etter et par timer var dette klippet vekk:

Mye som må tilpasses, så jeg begynnte med luftfilter:

Det kommer mer etterhvert som jeg gjør mer......
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
-
Buddyracing
Nå hadde jo kr. 1590 vært billig med det vanlige eksossystemet også da. Så den prisen der er jo sykt lav for rustfritt. 
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
88 T3 syncro, 1,9 TDK
89 T3 syncro 1,9 TDI
07 Ford Ranger
-
Buddyracing
Har stoppa opp litt her.. mye annet å gjøre om dagen desverre, men har lovt meg selv å gå på igjen i begynnelsen av januar.oyvinla wrote:hvordan går prosjektet? jeg begynner å bli mer og mer sugen på tdi i bilen min. er det noe mer en bare motor og ledningsnettet som trengs fra donoren?
Motor, ledningsnett, nøkkel, startsperremodul, luftmengdemåler, mapsensor og motorstyring. I tillegg må du ha spesialmotorfeste på venstre side, og evt svinghjul med sterkere lamell og trykkplate hvis du skal ha 110hk. Og selvfølgelig alle delene som intercooler, eksos, luftfilter, vannslanger, oljekjøler, servopumpe, osv...
-
Buddyracing
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Hva skal du gjøre med returolje fra turbo?Bruker du den orginale tdi eller den som sitter på bunnpannen til 1,6?Det siste er sterkt å anbefale,ellers får oljen problemer med å komme ut av turbo.Dette kan føre til at oljen går inn i forbrenningen og motor kan havarere.I tilfelle du ikke visste. 
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
Buddyracing
Bruker inntaket som er på 1,6 bunnpanna ja.narle wrote:Hva skal du gjøre med returolje fra turbo?Bruker du den orginale tdi eller den som sitter på bunnpannen til 1,6?Det siste er sterkt å anbefale,ellers får oljen problemer med å komme ut av turbo.Dette kan føre til at oljen går inn i forbrenningen og motor kan havarere.I tilfelle du ikke visste.
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
dette så jo veldig bra ut, når du får tid å sån,,, kunne du lagd en liste på hvilke deler som er fra 1.6en og hvilke som ikke er og hva som må kjøpes uten om...
Men hvordan blir det å godkjenne dette...
visst du får det godkjent da baner du jo vei for alle andre, eller?
visst de gjør det på samme måte som du
You create your own universe as you go along.
Re: Hurtigprosjekt!!! (eller ikke) Monterer TDI nå...
Undres litt her. Ser bilen ble EU-godkjent i oktober 2010 fram til 2012. Er bilen nå endelig godkjent med motorombyggingen, eller?
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Re:
desverre nei, Alle ombygginger godkjennes individuellt. Det er din bils chassinr. som bestemmer hva biltilsynet synes er ok, pluss så mye dokumentasjon som mulig fra alle andre kanter. Papirer fra Møller på hvor mange hk DIN bil er typegodkjent for. Papirer fra importør av den motoren du har tenkt å sette inn, disse papirer bør inneholde opplysninger om hk, vridmoment og helst vekt på selve motoren. Så en beskrivelse av hvordan ombyggingen skal utføres, med hva slags materialer. Alt dette brukes i en " søknad om forhåndsgodkjenning av motorbytte" til Bt.Ørjan wrote:dette så jo veldig bra ut, når du får tid å sån,,, kunne du lagd en liste på hvilke deler som er fra 1.6en og hvilke som ikke er og hva som må kjøpes uten om...
Så er det are å vente på svar fra lovens korttenkte paragrafryttere
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Re: Re:
Vel - det skader aldri å vise til en annen lik bil med samme ombygging som allerede er godkjent.Tur-Bo wrote:desverre nei, Alle ombygginger godkjennes individuellt. Det er din bils chassinr. som bestemmer hva biltilsynet synes er ok, pluss så mye dokumentasjon som mulig fra alle andre kanter. Papirer fra Møller på hvor mange hk DIN bil er typegodkjent for. Papirer fra importør av den motoren du har tenkt å sette inn, disse papirer bør inneholde opplysninger om hk, vridmoment og helst vekt på selve motoren. Så en beskrivelse av hvordan ombyggingen skal utføres, med hva slags materialer. Alt dette brukes i en " søknad om forhåndsgodkjenning av motorbytte" til Bt.Ørjan wrote:dette så jo veldig bra ut, når du får tid å sån,,, kunne du lagd en liste på hvilke deler som er fra 1.6en og hvilke som ikke er og hva som må kjøpes uten om...
Selv om godkjenningen skal gjøre individuelt vil paragrafrytterne kunne slå opp på reg nr, og sjekke at joda, det er allerede godkjent andre biler med samme motor. Tror det er lettere å si ja når de ikke føler at de gjør noe banebrytende unntak fra den store stygge regelboka.
Hm - kan jo bli artig å vise til Lindvalls V8 prosjekt en gang i fremtiden bare for å kunne si at joda, slike biler har da blitt godkjent med myyyye mer motor enn den stakkars lille Volvo 2.3en jeg vil ha...
Noen liker Man U - jeg liker T3
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
Re: Re:
Ja, jeg forstår dette.Avo wrote:Vel - det skader aldri å vise til en annen lik bil med samme ombygging som allerede er godkjent.Tur-Bo wrote:desverre nei, Alle ombygginger godkjennes individuellt. Det er din bils chassinr. som bestemmer hva biltilsynet synes er ok, pluss så mye dokumentasjon som mulig fra alle andre kanter. Papirer fra Møller på hvor mange hk DIN bil er typegodkjent for. Papirer fra importør av den motoren du har tenkt å sette inn, disse papirer bør inneholde opplysninger om hk, vridmoment og helst vekt på selve motoren. Så en beskrivelse av hvordan ombyggingen skal utføres, med hva slags materialer. Alt dette brukes i en " søknad om forhåndsgodkjenning av motorbytte" til Bt.Ørjan wrote:dette så jo veldig bra ut, når du får tid å sån,,, kunne du lagd en liste på hvilke deler som er fra 1.6en og hvilke som ikke er og hva som må kjøpes uten om...
Selv om godkjenningen skal gjøre individuelt vil paragrafrytterne kunne slå opp på reg nr, og sjekke at joda, det er allerede godkjent andre biler med samme motor. Tror det er lettere å si ja når de ikke føler at de gjør noe banebrytende unntak fra den store stygge regelboka.
Hm - kan jo bli artig å vise til Lindvalls V8 prosjekt en gang i fremtiden bare for å kunne si at joda, slike biler har da blitt godkjent med myyyye mer motor enn den stakkars lille Volvo 2.3en jeg vil ha...
Men jeg lurer litt på hvordan den kan bli EU-godkjent med den motoren for to nye år. Har ikke de som EU-godkjenner biler også plikt til å sjekke at alt er som det skal være i henhold til bilen registeringspapirer og i henhold til typegodkjenningen? Syns dette er noe merkelig. Hva skjer om du blir involvert i en ulykke; raka fant for resten av livet?
Hva sier eier her?
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Medlem avVWBUS Mjøsa
Medlem avVWBUS Mjøsa