Klikke lyd 2,4 d
Klikke lyd 2,4 d
Hei, har akkurat kjøpt en 1993 Transporter med 223000 km på telleren.
Har en høy klikkelyd i motoren, spesielt på tomgang.
Regreim er skiftet på 200000, olje skiftet nå. Etter det jeg har forstått kan klikkelyden være enten ventilene eller vakumpumpa. Skal på ferie om en uke, hadde tenkt til og bruke bilen da, skal kjøre 200-300 mil, er dette noen risk? Evnt hva bør gjøres? Tar imot alle svar og tips med stor takk....
Johny
Har en høy klikkelyd i motoren, spesielt på tomgang.
Regreim er skiftet på 200000, olje skiftet nå. Etter det jeg har forstått kan klikkelyden være enten ventilene eller vakumpumpa. Skal på ferie om en uke, hadde tenkt til og bruke bilen da, skal kjøre 200-300 mil, er dette noen risk? Evnt hva bør gjøres? Tar imot alle svar og tips med stor takk....
Johny
-
Käfervelle
- -

- Car: T4 Multivan
Vakumpumpe.
Jeg kjøpte eneiers bil med 300 tkm på telleren som eieren påstod hardnakket at den pumpa aldri var skiftet og ikke var det lyd i den heller... Men det skal nevnes at den var langkjørt og alle servicer var fulgt... 
-
henning
- -

- Car: t4 2,4d multi allstar
- Phone: 92247052
jeg har 2,4D.. og den er uten sånn lyd
men til gjengjeld så har jeg andre lyder da som sikkert veier opp..
Trikset er å kjøpe større stereo så man kan skru opp og høre godlyd istedenfor ulyder.. he he
Trikset er å kjøpe større stereo så man kan skru opp og høre godlyd istedenfor ulyder.. he he
Henning
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d
(solgt)
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d
uten buss for tiden..
Multivanmafiaen
Jeg er forsåvidt fornøyd med 2.4'en. Var på ferie i DK for to uker siden sammen med en anna fam. De har en Sharan 1.9 115HK. Han lurte litt på om jeg hadde noe i dieselen for det gikk jo unna
Jeg dro jo glatt forbi noen biler som holdt marsjfart på 100.....planlegging - det er stikkordet

Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
njei, den går ikke SÅ dårlig, men den går ikke bra heller.
den trekker godt, og om man er flink til å bruke den "riktig" så er den helt ok....
bortsett fra motorstøy...
ble endelig kvitt en seriøs skranglelyd... var et deksel rundt eksosanlegget som hadde løsna... vekte jo nesten hele nabolaget om jeg kom hjem seint... hehe
jaja, men, disse 2.4ene er nå billige, og det er det jeg har råd til nå, så får vi se seinere om jeg kan bytte den ut i en nyere tdi etterhvert...
den trekker godt, og om man er flink til å bruke den "riktig" så er den helt ok....
bortsett fra motorstøy...
ble endelig kvitt en seriøs skranglelyd... var et deksel rundt eksosanlegget som hadde løsna... vekte jo nesten hele nabolaget om jeg kom hjem seint... hehe
jaja, men, disse 2.4ene er nå billige, og det er det jeg har råd til nå, så får vi se seinere om jeg kan bytte den ut i en nyere tdi etterhvert...
=)
Solriko: Tror nok at hvis din forige bil hadde vært en 97' BMW 520tdsa med 150HK (Som går for å være lat i BMW kretser) med tiptronic skinn klima etc, så hadde nok du syntes at 2.4D var crap også... Men jeg kjører jo slik selv, og stikkordet er: Jeg er LEI bilgjeld...
(Er jo ganske komisk at store deler av den Norske befolkningen har gjeld i banken for å kjøre bil, men i realiteten er dette penger den Norske stat har tatt i avgifter på biler! Den norske stat som har mange miliarder i overskudd hvert år!)
(Er jo ganske komisk at store deler av den Norske befolkningen har gjeld i banken for å kjøre bil, men i realiteten er dette penger den Norske stat har tatt i avgifter på biler! Den norske stat som har mange miliarder i overskudd hvert år!)
Martin
Den gule fare
Den gule fare
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Nå var det vel bråk vi var inne på...
Men, ja.. Når jeg låner bilen til fatters er det jo ikke akkurat en glede å tråkke pedalen i bånn på 2.4'en. Men jeg har ikke penger nok enda til si 150TDI'n eller vr6. Jeg klarer meg fint. Kjører forbi masse biler, det gjelder bare å planlegge, og bruke det man har riktig....

Men, ja.. Når jeg låner bilen til fatters er det jo ikke akkurat en glede å tråkke pedalen i bånn på 2.4'en. Men jeg har ikke penger nok enda til si 150TDI'n eller vr6. Jeg klarer meg fint. Kjører forbi masse biler, det gjelder bare å planlegge, og bruke det man har riktig....