Haster! Ferie tur i fare! Temperaturføler
Haster! Ferie tur i fare! Temperaturføler
Kjørte hjem fra jobb i dag, lå å cruiset i 90. Da dioden over klokka begynnte å blinke. Temperaturen ligger litt over midten. Dvs klarer nesten å se hele dioden på venstre siden av temp nåla.
Da jeg kjørte i forrige uke la jeg merke til at den dioden blinket litt når jeg kjørte. Men skrudde jeg av tenninga og startet igjen var alt nice.
Den dioden er temp følern i radiatorn ? andre tips tas imot med takk.
har en 86 mod, 1,6 td jx.
Skal på ferie med bilen tirsdag, så haster litt.
Da jeg kjørte i forrige uke la jeg merke til at den dioden blinket litt når jeg kjørte. Men skrudde jeg av tenninga og startet igjen var alt nice.
Den dioden er temp følern i radiatorn ? andre tips tas imot med takk.
har en 86 mod, 1,6 td jx.
Skal på ferie med bilen tirsdag, så haster litt.
nice creek!
Var sikker jeg hadde væske i den innerste tanken , men det hadde bare bekket seg på innsiden. Så der var det nesten tomt.
Dvs : jeg har væske i den ytterste men ikke i den innerste. Er det lokket som må byttes da ell? Har det svarte lokket.
Er dette noe man kan få tak i på en lørdag?
Vag, mekonomen, biltema : forslag?
Skulle helst ha byttet den innerste tanken da jeg mistenker lekkasje der.
Var sikker jeg hadde væske i den innerste tanken , men det hadde bare bekket seg på innsiden. Så der var det nesten tomt.
Dvs : jeg har væske i den ytterste men ikke i den innerste. Er det lokket som må byttes da ell? Har det svarte lokket.
Er dette noe man kan få tak i på en lørdag?
Vag, mekonomen, biltema : forslag?
Skulle helst ha byttet den innerste tanken da jeg mistenker lekkasje der.
trudde ikke delelageret var åpent på lørdager. uansett er det ikke no stor krise. bare følg med på vannstanden i motorommet, ikke i inspeksjonsluka. jeg har tatt bort den ekstra tanken. lokket mitt var også sann delvis tett og jeg trengte plassen til intercoolerrør
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
fyll med rød G12. denne er mye snillere når det gjelder korosjon av aluminiumstoppene. det finnes to typer rød væske. den som kan blandes med blå og den som ikke kan blandes. uansett hvem du bruker, er det en fordel å spyle ut systemet godt. hvis du bruker den som ikke kan blandes med blå, må du spyle godt. rød væske har de i de fleste dele- og rekvisitabutikker. står gjerne at den er godkjent for bruk på vw.
Øyvin Lanner med orange multivan syncro 1,9tdk intercooler decoupler og 74 T2b
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
vet ikke om det er å anbefale, men jeg fikk også tull med denne sorte korka på en russebil, og tok da likegodt vekk hele ventilen i lokket.. dette førte til mer variasjon på vannstanden i yttre tanken, men det fungerte helt flott frem til jeg fikk tak i en blå kork(annen og bedre patent)..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
Oki! Da kan jeg sette meg ned i sofaen igjen med en kald en. Trodde et øyeblikk at jeg måtte bli møkkete i dette fine været.
Er det noen som har et abc forslag til bytte av kjølevæske.
Har byttet mange ting på forskjellige biler og funnet ut underveis at det er andre metoder å gjøre ting på , så jeg tenkte jeg skulle prøve å spørre før jeg satt med alle røra i fanget.
Er det noen som har et abc forslag til bytte av kjølevæske.
Har byttet mange ting på forskjellige biler og funnet ut underveis at det er andre metoder å gjøre ting på , så jeg tenkte jeg skulle prøve å spørre før jeg satt med alle røra i fanget.
Fargen i tanken er vel nærmere grønn en den er blå...amubus wrote:Fyll for all del IKKE G12 om du har hatt blå væske på, da må du være 110% sikker på at all blå væske er vekke ellers får du problemer. Kjøp G12 plus, der gjør det ikke noe om det er blått igjen, men som skrevet over er det fordel å spyle gjennom.
Mistenker kansje litt blanding av kjølevæske
Tar meg den friheten å legge inn denne linken om bytte av kjøleveske+++
http://www.xa.no/stein/topplokk.html
http://www.xa.no/stein/topplokk.html
59 Type 271
80 Polo GT
85 Doka
80 Polo GT
85 Doka
blanding av rød og blå kjølevæske skal visst bli brunt etter hva jeg har hørt.Andreas wrote:Fargen i tanken er vel nærmere grønn en den er blå...amubus wrote:Fyll for all del IKKE G12 om du har hatt blå væske på, da må du være 110% sikker på at all blå væske er vekke ellers får du problemer. Kjøp G12 plus, der gjør det ikke noe om det er blått igjen, men som skrevet over er det fordel å spyle gjennom.
Mistenker kansje litt blanding av kjølevæske
Pål Johansen