Hva slags krav er det til pumpa? Har flere bosch pumper liggende og skulle gjerne unngått å kjøpe enda en ny.
Bensinpumpe til T4 -95, hvor er'n?
-
Ørjan Sandland
- Car: T4 2001 ACV
Bensinpumpe til T4 -95, hvor er'n?
Vi har ikke lett veeldig mye enda, men det er som med oljefilteret.... vi leter og leter
. Noen tips om hvor pumpa befinner seg?
Hva slags krav er det til pumpa? Har flere bosch pumper liggende og skulle gjerne unngått å kjøpe enda en ny.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Ørjan Sandland
-
Caravelle-Kai
- -

-
Raphael Dings
Du må nok fjerne setene, løsne beskyttelsen rundt håndbrekket, opp med teppet og skru av dekslet som du finner der. Under dette åpenbarer det seg en skrukobling til bensintanken, og der får du opp hele pumpen etter å ha skrudd av flensen og vridd pumpen en smule mot urviseren. Min pumpe røyk med nesten full tank, jeg får håpe du har litt mindre bensin på din tank hvis du skal ned i de dypere delene av din caravelle...
Mvh Rolf J.
Mvh Rolf J.
Jeg heter Rolf
-
Ørjan Sandland
Takk for info. Da er den lokalisert.... men den sitter som py. Må lage et verktøy for å få skrudd det opp uten å ødelegge ser det ut til.
Hva er going rate for disse pumpene og hvem selger de rimeligst? Vil helst kjøpe nytt.
Med setene ute ble trangen til å kjøre en skikkelig tepperens ganske stor. Det så rett og slett ikke ut i de skjulte kroker.
Hvordan går jeg forresten frem for å få omregistrert til personbil? Fjerner jeg bare veggen og stopper innom en trafikkstasjon? Eller må jeg ha noe godkjent på forhånd?
mvh,
Ørjan
Hva er going rate for disse pumpene og hvem selger de rimeligst? Vil helst kjøpe nytt.
Med setene ute ble trangen til å kjøre en skikkelig tepperens ganske stor. Det så rett og slett ikke ut i de skjulte kroker.
Hvordan går jeg forresten frem for å få omregistrert til personbil? Fjerner jeg bare veggen og stopper innom en trafikkstasjon? Eller må jeg ha noe godkjent på forhånd?
mvh,
Ørjan
-
Ørjan Sandland
jeg kommenterer meg selv her jeg
. Dette er kanskje velkjent informasjon for mange, men jeg har ikke funnet denne infoen på nett eller her på forumet.
For omreg til personbil må bilen være over 10 år (på dagen) og time for myndighetskontroll må bestilles hos en Trafikkstasjon (lang kø for tiden, 6-12 uker!!).
Hvis jeg tar ut veggen nå og blir stoppet før jeg får tatt myndighetskontroll, så får jeg en mangellapp. Hvis jeg allerede venter på kontroll så skal det være grei skuring.
For omreg til personbil må bilen være over 10 år (på dagen) og time for myndighetskontroll må bestilles hos en Trafikkstasjon (lang kø for tiden, 6-12 uker!!).
Hvis jeg tar ut veggen nå og blir stoppet før jeg får tatt myndighetskontroll, så får jeg en mangellapp. Hvis jeg allerede venter på kontroll så skal det være grei skuring.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Ørjan Sandland
Og da kan det se ut som om det ikke var bensinpumpa allikevel
Etter å ha kjørt 20+ mil etter skifte av pumpa, så var det full stopp idag igjen. Samme symptomer som før vi skiftet. Når jeg kinner så tenner den absolutt ikke.
De siste 20 milene har ikke vært problemfrie. Det har (som før) vært noe rykking og ujevn gange, både på tomgang og ved pådrag.
Finnes det noen bensintrykkregulator som kan være skadet? Alt tilsier at det er noe med bensintilførselen. Jeg har gnist på pluggene.
Etter å ha kjørt 20+ mil etter skifte av pumpa, så var det full stopp idag igjen. Samme symptomer som før vi skiftet. Når jeg kinner så tenner den absolutt ikke.
De siste 20 milene har ikke vært problemfrie. Det har (som før) vært noe rykking og ujevn gange, både på tomgang og ved pådrag.
Finnes det noen bensintrykkregulator som kan være skadet? Alt tilsier at det er noe med bensintilførselen. Jeg har gnist på pluggene.
-
Ørjan Sandland
-
Karamell GL 2.5
- -

grrr
har samme problemet om dagen.
men hvis jeg skrur av og starter igjen så er den like fin...
kan det være innsprøytnigsventilene som ikke helt "starter" på første forsøk?
har bytta "alt". plugger, kabler, fordeler og hele hopprennet.
mod.-94 2.5GL bensin
men hvis jeg skrur av og starter igjen så er den like fin...
kan det være innsprøytnigsventilene som ikke helt "starter" på første forsøk?
har bytta "alt". plugger, kabler, fordeler og hele hopprennet.
mod.-94 2.5GL bensin
deilig lyd av rekke 5'ern 
-
Ørjan Sandland
Tenningsmodulen kan det ikke være, gnist har jeg. Rykking og luftmassemåler høres rimelig ut, men kan en kranglete luftmassemåler gjøre at jeg ikke får startet i det hele tatt?
Jeg har byttet releet til bensinpumpa, og den var det ikke.
Det er en ting jeg funderer på... kan det være startsperra og/eller kodingen på nøkkel/tenningslås?
Begynner å bli litt slitsomt dette her.
mvh,
Ørjan
Jeg har byttet releet til bensinpumpa, og den var det ikke.
Det er en ting jeg funderer på... kan det være startsperra og/eller kodingen på nøkkel/tenningslås?
Begynner å bli litt slitsomt dette her.
mvh,
Ørjan
-
Ørjan
- -

- Car: t5 1.9tdi-t3 syncro sperr foran og bak-t3 1.6td-t3
- Phone: 97120012
2kompiser av meg har hatt problemer med at de ikke får start på bilen p.g.a startsperre på ettermontert alarm DEFA
men de får ikke start, det er ikke sånn at de får start og så går bilen dårlig
her er no litt andre ting du kan sjekke:
---------------------------------------------
-lambdasonden (sitter i eksos manifolden,styrer bensin blandingen)
-prøv blande dyse rens i bensinen
-bytt plugger, det koster ikke allverden
-bytt fordeler lokk og rotor, det koster heller ikke allverden
-å bytt tennplugg ledninger i samme slengen
-drivstoff-filter
-du kan sjekke bensintrykket
-drivstoff-filter
You create your own universe as you go along.
-
Ørjan Sandland
Jeg har en ettermontert defa som aldri har virket.... hvordan kobler jeg lettest fra startsperra på Defaen?Ørjan wrote:2kompiser av meg har hatt problemer med at de ikke får start på bilen p.g.a startsperre på ettermontert alarm DEFA
-drivstoff-filter
Jeg har trolig flere problemer og det er ikke nødvendigvis samme problem som forårsaker lugging og problemer med start.
-har kjørt dyserens nylig
-plugger nye hver vår
-fordelerlokk og rotor nytt for to år siden
-pluggledninger nytt for to år siden
-bensinfilter nytt i vår
Trykket har jeg ikke sjekket enda, men med ny pumpe så bør det jammen meg være iorden
Lambda sonden kan jeg tenke meg å sjekke, men denne burde vel ikke forårsake at bilen ikke starter?
Takk for tips.
mvh,
Ørjan