Her er det noen bilder av Coach'en min. Bilen er ikke helt i strekk enda, men det hjelper på. Den har fått nyoverhalt JX 16,TD motor, med dyser og all tilbehør, - ny topp,- ny turbo, - ny starter og ny diesel pumpe. Har akkurat fått den igjen etter motorbytte. Har også bytta / reparert det meste av bremserør - servorør og slanger. bytta flere foringer i bæringer og stag, så nå er det snart ikke noe mere å bytte på den. Har også fått tak i disse tøffe AMG Penta felgene som jeg har leita lenge etter. str. på de er: 8x16" med Yokohama 225x50x16 dekk. Disse felgene kler bilen utmerket syns nå jeg da..
Noen som har ideer på hva jeg burde gjøre med bilen. Jeg er mottakelig for alle smarte løsninger..
Mvh
Roar
958 30 024
Last edited by vwcoach on 17 Nov 2006, 15:06, edited 7 times in total.
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
Enig der....felgene kler bilen kjempe bra. De crom hjulbuene sto jo også fint i still med kanten på felgene. Men det hadde gjort seg med litt senk og litt svak sotfilm på rutene bak. Og kansje prøvd og fått igjen litt farge i plasikken...og med ei grillist og og hvite/sorte bliklys så blir det helt suverent ..Ser ut som et bra ekemplar dette
Joa Bjørnar, bilen er faktisk veldig bra. Litt rust i skjøtene ved framdørene og ei hjulbue er bytte klar + bakskjermen på den samme siden. Har nok vært en skade på den siden for det er lakkforskjell der.
Men å senke den trur jeg ikke vil pga. yrket mitt. Trenger "litt" høyde for det er ikke alltid slette asfalt veier jeg kjører på. Og har litt tungt verktøy og utstyr med meg..
Men sote ruter og få fram fargen på plasten er jeg klar for. All plast skal lakkeres..
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
vwcoach wrote:Joa Bjørnar, bilen er faktisk veldig bra. Litt rust i skjøtene ved framdørene og ei hjulbue er bytte klar + bakskjermen på den samme siden. Har nok vært en skade på den siden for det er lakkforskjell der.
Men å senke den trur jeg ikke vil pga. yrket mitt. Trenger "litt" høyde for det er ikke alltid slette asfalt veier jeg kjører på. Og har litt tungt verktøy og utstyr med meg..
Men sote ruter og få fram fargen på plasten er jeg klar for. All plast skal lakkeres..
Frontspoileren kan du varme med varmepistol,da blir den fin igjen
Det der ser bra ut.... rett farge og riktige felger, hehe. Velkommen i klubben for Tizianrød T3 med 16toms AMGfelger Tror nesten jeg må gå ut å sette på Caratplankene jeg har kjøpt.
Slettes ikke dumt med en smuss-aviser. Kanskje en gangstercaps også? Tenkte å få på el-speil også, men det er visst mye prundrete arbeid har jeg hørt. Ellers så kunne jeg ha tenkt meg skyverute på venstre sida og. Sota baklys ser bra ut, men da må jeg ha sorte blinkers forrand også. Da blir det gjennomført. Skal sette på et par 1000 metere med parklys for det er litt stilig. Har lyst til å lakke bilen i Candy rød med sorte fangere og skjørt. Men Tizianrød er en fin farge da. Gjør seg på bilen det...
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
Hvis jeg ikke kobler til det elektriske og har de som "pynte" speil, vil ikke selve speilglasset "slenge" da? sånn at jeg må justere speilene hele tida?
Klart at "store" el-speil er tøft på bilen, og at de er lakkert i samme farge om bilen
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
Ingen problem å ha de som "pyntespeil" (...som det litt foraktelig ble sagt her...). Har det både på Coachen til fruen(sann Tz..ianrød den og) og Postbilen uta å koble opp. Eneste problemet jeg har er at pga senkinga på Postbilen så slåes låseklaffen til speilplata opp slik at glasset popper ut inniblandt...
Det er jo aldri noe spenning på reguleringsmotorene heller utenom når man tukler med bryteren. Så det er ingenting som "bremser" reguleringsmotorene for å hindre de i å bevege seg.. Så det funker fint uten å koble opp. Som nevnt over..
Høres bra ut. Da blir det el-speil (uten strøm). Men ikke som "pynte" speil Der Postmeister (he he) Var kanskje litt uheldig sagt det der med pynte speil. Det jeg mente at de pynter opp bilen Bare de ikke "popper" ut hele tida så. Men det går vel an å feste speilen på et vis.
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
vwcoach wrote:Høres bra ut. Da blir det el-speil (uten strøm). Men ikke som "pynte" speil Der Postmeister (he he) Var kanskje litt uheldig sagt det der med pynte speil. Det jeg mente at de pynter opp bilen Bare de ikke "popper" ut hele tida så. Men det går vel an å feste speilen på et vis.
Drit i maxsenking så går det bra. Det er nok kun mine 80/55mm som gjør utslaget...
Da var EU-kontrollen gjennomført. Ikke mye galt, men blei litt sur for at felgene mine var for breie
Feil på bilen: Må bytte ene hjulbua, - Må bytte et sikkerhetsbelte bak, - Må bytte ene spiralfjøra, - Fikse tåkelysa (strøm mangel) Og (faen) bytte felger, MEN bare forrand. De stakk ca 0,5 - 1 cm for mye ut. (setter på Coach felger forrand og viser bilen på nytt) Og SÅ skal AMG'ene på igjen
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
vwcoach wrote:Da var EU-kontrollen gjennomført. Ikke mye galt, men blei litt sur for at felgene mine var for breie
Feil på bilen: Må bytte ene hjulbua, - Må bytte et sikkerhetsbelte bak, - Må bytte ene spiralfjøra, - Fikse tåkelysa (strøm mangel) Og (faen) bytte felger, MEN bare forrand. De stakk ca 0,5 - 1 cm for mye ut. (setter på Coach felger forrand og viser bilen på nytt) Og SÅ skal AMG'ene på igjen
Med posthjulbuer går det akkurat innafor foran....... Sålenge det bare var det at de stakk utafor de kommenterte, og ikke offset på felgene. Alternativt kan jeg godt overta en felg eller to
Eh nei..felgene vil jeg ha selv.
Rettelse: Det var dekket som stakk for lang ut, men det fikser jeg med litt
utbygging av hjulbuene forrand + det blanke listene som også bygger litt.
Blir vel at jeg lager noe i glassfiber tenker jeg.
Noen andre forslag til utbygging?
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
Da har jeg fått fjerna noe rust på hjulbue og bakskjermer. Tar en rask løsning nå før ny EU-kontroll vising.
Har slipt skjøter med "dremmer'n" med tynn slipeskive. Nitidig arbeid og mye tregere enn sandblåsing, men jeg minuserer bredden på slipinga da. Blir bare en tynn stripe akkurat der skjøten er. Lettere å flikklakere skjøtene. Så var det frem med vinkelsliper med kraftig stålbørste og sliping av rust. Var mere enn beregnet ja, men det er det jo alltid.
Så tok jeg å lakkerte med grønn Hammrerite (hadde ikke noen andre farger for hånden). Er jo rustbeskytter, - grunning og lakk i ett så jeg slipper med to strøk. Så la jeg inn taktekker wulkem i skjøten, istedet for sparkel. Elastisk og fin masse til skjøtene. Lakken sitter som støpt på den også.
På hjulbua og bakskjermen blei det brukt glassfiber sparkel (med fluenetting i hullene). En rask og grei løsning som holder ei god stund.
Bilder kommer....
Roar Indsetviken
VWbus Drammen