VW Transporter 2,5 TDI 99mod makeover

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
cossyboy

VW Transporter 2,5 TDI 99mod makeover

Post by cossyboy »

Jaja, da har jeg handla meg min første IKKE Ford. Litt merklig, men men.
Skal ikke klage på bilen iallefall...

Siden jeg driver aktivit med bilpleie og bilprosjekter, samt leder av FMCN (Ford Motorsport Club Norway) så har jeg vært ute etter en stor bil med bra lasteevne, sterk nok til å dra bil henger, samt muligheter for å kunne fikse opp utsene litt...Kikka jo slevfølgeøig på litt modeller hos Ford, men dette ga jeg opp, siden de bare har Transitten, og det blir altformye KASSEBIL for min del.
Så da havna valget på en 99mod 2,5tdi Transporter lokalisert i stavanger.

Image
Image

Slik så bilen ut da jeg var å henta den i Stavanger for 1 måneds tid siden, kjørte 70 mil med bilen og ble bra fornøyd da, og ikke minst drivstoff forbruket forbausa meg...hehe Ikke så rart da sommervogna bruker 1liter på mila ved snill kjøring..hehe

Uansett, satte i sving med å fjerne dekor, føre jeg gikk på å Rubba og polerte bilen (rubbing og polering ikke helt ferdig enda, da det er mye å gjøre på jobben),
Image
Image
Sånn ser den ut uten Kran Elektro reklama

Har man bil som hobby kan jo ingen biler stå urørt, så ja, er noen planer med denne bilen også.
Som felger (Jons dekk og felg, Porsgrunn) og senking, litt anna fanger forran, stigtrinn, lakkering av diverse detaljer rundt om på bilen, Soting av ruter (Art Solution, Gjøvik) Omlakkering av hele bilen mot høsten.
Heller ikke innvendig kan jeg la bile stå urørt, her skal det inn med stor stereo (bygget etter reglene i EMMA, for mulig konkurering), bytte ut dagens seter med 2 seter med armlene, bygge midtkonsol, ny delevegg, trekke varerommet i sort skai og alu dørkplater.
Vel dette er i grove trekk planen framover

Fikk forresten felgene her om dagen, handla hos Jons Dekk og Felg i Porsgrunn, http://www.jonsdekkogfelg.no
Image
Husker ikke navnet på felgen, str er 8x18 et 45 og dekkdim 225-45 18"
Valgte denne dim grunnet en del sleping av henger.

Utover dette har det også ankommet litt flere deler
Øyelokk fra Kamei
Image

RS4 fanger med gitter og linser fra Dietrich
Image

Fikk også nettopp vite at hvite blinklys forran er på vei hjem fra Oslo
Senke settet kommer mest sannsynelig i hus i morgen og det skal bestilles sorte baklamper og bakre tåkelys av martin samt diverse andre smådetaljer

Følg med for videre oppdatering framover
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Kult dette her. Fine felger. Kunne tenkt meg VW sentermerke selv..

Prøv å ta så mange bilder som mulig da. Hehe. Veit det er vanskelig...

:wink:
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Dette er jo gøy å følge med på... siden jeg anser meg som "ferdig" utvendig, vil jeg nok følge godt med på hva du finner på innvendig. Bilder er bra, og det ser det ut som du klarer fint allerede... Hvor fikk du dietrich-fangern fra? Direkte fra dem eller NBS?
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
cossyboy

Post by cossyboy »

Fangern kommer fra NBS ja, plukka med den siden jeg var der å henta noen andre deler for en kompis av meg.

Fant også et bilde fra rubbinga av panseret, slik at dere får se forskjellen
ikke det beste bilde kansje, men man ser da et skille midt på panseret der
Image
Rubbet meg MG85 og lammeullpute og polerte med MG82
(Meguaiers Mirror Glaze, proffserien, Anbefales på det sterkeste)

Har også ett fra en liten testfit av fanger og øyelokk, bare bygge et par nye fester, så lakkes fangeren og øyelokka
Image

Litt høy kansje...hehe, men senkesette er på vei.
Har også bestilt meg sorte glideskinner til sidedørene i dag.

For dere som er litt nyskjerrige på hva som skjer innvendig kan jeg røpe såpass som omtrekking av stort sett det meste i sort skai og alcantara, nye dørsider med 6,5"midbass og litt ombygging av dashboard får resten av frontsettet, ny delevegg som flyttes noe bakover for plass til kassa som skal romme subbene pluss pluss, ting kommer ettersom jeg får det utført, kan jo ikke røpe alt...hehe

Håper prosjektet faller i smak og at dere følger med, skal fotografere så mye jeg kan få til
Stian
-
-

Post by Stian »

er veldig nyskjerrig på hvordan du gjør den omtrekkingen i skai :D . Hvor har du kjøpt nye dørsider, eller er det også noe du fixer sjøl? :wink:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
cossyboy

Post by cossyboy »

Jepp, disse dørsidene er ikke hyllevare nei...hehe
MEN jeg kunne ønske meg et ekstra sett med orginale dørsider til t4, slik at jeg kan ha et sett på, mens jeg da fabrikerer de andre...
Så er det noen som har så vær snill å si fra...
Stian
-
-

Post by Stian »

okay, så det blir nodifisering av de som er i fra før. Søren heller! Jeg skulle gjerne vært flue på veggen i garasjen din, for jeg hadde nettopp av dørsidene og kikket litt med tanke på både omtrekk og ombygg for høytalere.... :lol:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Denne bilen hadde jeg tenkt å ha, men kjøpte hus den dagen/ dagene den ble lagt ut. Og forsvant fort. Kikka på denne flere ganger før salg, da jeg visste den skulle selges. Tror du har gjort et bra kjøp, lykke til :D
cossyboy

Post by cossyboy »

Livar wrote: Tror du har gjort et bra kjøp, lykke til :D
Ja bilen virker iallefall bra den...og jeg er fornøyd...

Har ikke skjedd så mye de siste dagene anna enn at jeg har bytta bremseskiver forran.
Fikk også hvite blinkere forran i går, så de er også putta på plass.
Fronten ble plutselig en HELT anna gitt...hehe...

Skal ta bilde av det etterpå, da jeg stikker ned på verksted om ikke lenge får å få fabrikert til noen skikkelige fester for RS4 fangern...
cossyboy

Post by cossyboy »

Vel, tok lit lenger tid enn lovet med det bilde av fronten med blinkerne på plass...
uansett, så her er det, ser også felgen på plass den den hører hjemme.

Fikk også i dag beskjed om at senkesette er rett rundt hjørne.

Ut over dette så er det blitt bestilt rode/sorte baklamper, sorte tåkebaklys og embemfri grill. Noe Martin snakka på at ville være i nærheten mot slutten av neste uke...

Ut over dette driver jeg å planlegger det som skal bygges om og gjøres innvendig i bilen, hvor jeg kommer til å legge det meste av tid. Da jeg har ambisjoner om å stille opp i EMMA bilstereo konkuranser med bilen etterhvert...

Image
Eskeland

Post by Eskeland »

Kult å sjå den bilen her:) gamlebilen til Lars.... Hvor mye måtte du ut med for blink lysa?
kreative løsninger på ikke eksisterende problemer.
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

koster vel 600 på nbs. Send eller send en mail til martin@vwbus.no og hør med han... :wink:
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

cossyboy wrote:Vel, tok lit lenger tid enn lovet med det bilde av fronten med blinkerne på plass...
uansett, så her er det, ser også felgen på plass den den hører hjemme.

Image
Syns felgene er dødrå og at denne fangeren ser mye bedre ut enn den nye du har kjøpt :wink: Steinkult med senka panelT4!!
Tage Vedal

T3-fan
cossyboy

Post by cossyboy »

Eskeland: Betalte 400 for et sett med hvite blinklys forran hos Veng.

TaigAGreEn: Meget fornød med felgene på denne bilen ja, må takke Jon hos Jons Dekk og Felg for de her...for dere som er ute etter felger, så anbefaler jeg at dere tar kontankt med han, super sevice og gutten veit hva han snakker om

Ellers starter jeg nå å bli fornøyd med bilen, ArtSolution har fått lagt på solfilmen på hele bilen, bilen er blitt senka dit jeg ville ha den, fått inn 2 "kapteinstoler" slik at jeg snart kan starte stereoinstallsjonen.
Det med fangervalget forran er jeg blitt sinnsykt usikker på, men nå er det ferie så skal få montert og lakkert det som skal så får jeg se hva fanger jeg velger...
Ellers for at bilen skal bli komplett utvendig så går jeg å venter på deler fra Martin, sm jeg håper at dukker opp snart

Skal komme med flere bilder i nærmeste framtid med oppdatering

Kristian
cossyboy

Post by cossyboy »

Da er det på tide med en liten oppdatering med litt bilder...

Dukka opp ei pakke for noen dager siden fra Martin som innholdt ny grill og nye baklamper.

Image

Dette havna meget fort på bilen sammen med de sorte skinnene som jeg hadde liggende...
Ble meget overrasket over hvor lett det var å bytte de skinnene, trodde det skulle være mye mer knotette...
Men bilen ble bra med de nye delene...

Image

Image

Image

Så nå skal fanger og øyelokk på iløpet av den resterende ferien.

Driver også og leker litt med tanken på litt Carbon-detaljer utvendig. slik at jeg kan sette prikken over I`n utvedog...

Ellers så er jeg ute etter et sett med innvedige dørtrekk til framdørene, som har dette oppevaringsrommet på hver dør, hvis dere henger med
Noen som har et til overs? så si fra
solrikioo
-
-

Post by solrikioo »

:D Ser bra ut! Gleder meg til å få på grillen min også.. Blir jo mye finere...

Carbon-panser? hehe..Kunne jo blitt kult...
JKen

Post by JKen »

Sjedd noe mer på bilen? Isåfall post da her;) Spennende prosjekt. Fin bil det. Spent på korleis det går fremover med å "pimpe" den litt opp:)
Transporter 2006 mod. 2,5 TDI, 4 motion.
Stian
-
-

Post by Stian »

hmmm...ingen bilder her gitt....på den siste posten din :wink:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
cossyboy

Post by cossyboy »

Hmmm, hvorfor de bilda der ikke funker forstår jeg ikke...
hmm, se hva jeg finner ut av

Når det gjelder framgang på bilen så er det vært litt stopp gitt...
har ikke hatt flere tilgjengelige timer i døgnet, da jeg har mitt eget firma hvor jeg driver med bilpleie og solfilm, sammens med en meget tykk ordre bok hos elektrikerfimrmaet jeg jobber hos..

Men håper tolmodigheten holder, så skal vi se om det ikke dukker opp litt oppdatering over jul, da det er planer om å starte opp innvendig på bilen, føre jeg tar resten av det utvendige slik mot sommern igjen...

planene er på plass, men mangler tida..hehe

Her er et bilde av bilen, slik den ser ut pr 16.09.2006
Image[/img]
Post Reply