Spylevæske og langlys?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Oddlaug

Spylevæske og langlys?

Post by Oddlaug »

Bil: Coach 89 1.6TD

Jeg gikk tom for spylevæske her om dagen. Har en spyleveske tanke bak i bilen, i høyre veggen over motorkassa. Fylte opp denne tanken, men det hjalp ikke. Hører at pumpa går, men det kommer ikke noe spylevæske. Er det en annen tank et sted, eller hva kan årsaken være? Vet at jeg hadde i litt sterk blanding.

Langlyset mitt fungerer når jeg trekker spaken til meg, men blir ikke værende på når jeg slipper spaken. Tenkte at bryteren hadde gått, så jeg byttet blinklys og vindusvisker-enheten ved rattet. Dette hjalp ikke. Noen ide om hva som er feil?
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Tanken du fylte opp er til bakrutespyleren. Du har en egen tank til spyleren foran,den finner du under gulvmatta ved pedalene.

På min 90 mod C må jeg skru på lysene med bryteren for at langlysene skal holde seg på når jeg slipper hendelen.
Oddlaug

Post by Oddlaug »

Det ante meg :D

Har jokka litt med lysbryteren også uten hell, det er vel bare en lysbryter(parklys/nærlys bryteren)?
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

Oddlaug wrote:Det ante meg :D

Har jokka litt med lysbryteren også uten hell, det er vel bare en lysbryter(parklys/nærlys bryteren)?
Det er den på venstre side som du skifter mellom nær,park og langlys ja...
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Bjørnar wrote:
Oddlaug wrote:Det ante meg :D

Det er den på venstre side som du skifter mellom nær,park og langlys ja...
Denne bryteren er vel forbruksvare på flere VW produkt, blandt annet den gamle Jettaen jeg hadde før jeg kjøpte T3, men ryker visst her også...
Oddlaug

Post by Oddlaug »

da får jeg ta en titt på den bryteren! takk for hjelpen!
siggur

Post by siggur »

hadde det problemet jeg også. da byttet jeg den elektriske delen i tenningslåset. bare en slik hvit liten dings. det hjalp, men det ser ut til at det er klikk at nå. det jeg gjør for å få det på igjen er å dra til meg fjernlyshendelen slik 30 ganger ell no ganske fort etterhverandre. da virker det plutselig igjen :wink:
Caravelle Syncro 2.1 88 mod.
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Post by Livar »

Har også byttet el. del tenningslås, men da forsvant alt lys, kupèvifte osv. Kun motoren som gikk
Post Reply