ISO Kontakt til "Media" spiller..

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Bakken66
Car: T4
Phone: 90666617

Post by Bakken66 »

Hei.

Jeg er ny her med min 2003 td T4. Syncro.
Aldri hatt en så praktisk og ikke minst så god bil. Så denne skal jeg ha noen år til..
Selv om bilen har noen skavanker, er det ikke mer enn en må regne med.

Nå må jeg høre her om det er noen entusiaster her som kan svare på følgende:

1. Tankmåleren viser full tank når jeg har fylt full tank, så kryper raskt ned mot 1/4 tank, der står den til nivået kommer ned til der omkring, så synker den videre som normalt.
Har kjørt med dette lenge nå, men skulle gjerne fikset dette. Noen tips?
Måleren i tanken? Instrumentet i panelet? ???

2. Jeg har tenk å sette inn en ny spiller. 2 Din, ( De som er dobbel størrelse ) Vet at dette blir litt tilpassing, men mener jeg skal få til det.
Men, koblingen til det elektriske er jeg ikke så god på.
Den "iso" pluggen til stereo anlegget. Har den en standard?
Kjekt å vite før jeg bestiller uoriginal spiller..
Tenkte og montere en med navigasjon og ryggekamera osv..
Nå er det vel mer en tilpasset pc en monterer i bilen, der alt sånn ligger tilgjengelig.
Har enda ikke bestemt meg for hva slags spiller/PC/skjerm.. :-) jeg skal kjøpe.

Dette ble mye...

Noen tips?

Ha en fin dag. :wink:
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Re: ISO Kontakt til "Media" spiller..

Post by Indian »

Du får kjøpt 1-DIN musikkanlegg og 2-DIN skjerm.
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Man før kjøpt alt. 2DIN er romslige, men du får den varianten som er halv-2DIN, dvs at den er 1DIN inntil du skrur den på så kommer der en skjerm og viser seg fram.

For 2DIN er det to løsninger i dashen på T4b. Enten ofrer man ventilasjonsspjell i dashen eller så får man tak i stålramma som skal erstatte den opprinnelige stålskinnen som går på tvers framme i dashen et sted. Den opprinnelige stålskinna er i veien for kassen en 2DIN-spiller har, og ramma for 2DIN har ei ramme man trer 2DINspilleren inn i slik at den hviler godt der med sin vekt.

2DIN-ramma skulle Møller ha en pris for da jeg sjekket dette for rundt ti år tilbake, men siden jeg hadde et ærend utaskjærs med bilen endte det heller opp med at jeg dro hjem 2DINramma og 28mm stabilisatorstag fra Nijmegen den sommeren. Greit å sjekke priser når man skal et sted, si. Halv pris der nede, selv med nederlandsk moms den gangen ift levert over disk i Oslo.

ISOkontakter er standardiserte kontakter og de skal du normalt kunne finne på f.eks Kjell & Co, Clas Olsson etc og dersom man faller utenfor ISOnormens standardkontakter kan sikkert Bilradiospesialisten komme med forslag i pris.
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

Og så har du den løsninga jeg landa på, 2-din skjerm med 1-din kropp. Da slipper du å ofre ventilasjon, og ikke trenger du ny stålbjelke. Uten cd-drev riktignok, men bruker ikke det stort lenger. Fant en med Apple-CarPlay, er storfornøyd med den. Har også tilkobling for ryggekamera, så det står på lista. Bilde i prosjekt-tråden.
Image

bugbuddies.no
Pølsetyskeren
-
-
Car: 2000 T4 California Coach 2,5 TDI 102 hk
Phone: 98404254

Post by Pølsetyskeren »

Selv har jeg handlet inn en 2 Din spiller med 1Din hus fra Sony XAV- AX3005DB. Festerammen må tilpasses litt for tverrbjelken som sitter i dashbordet, men det går nok bra. Dessuten fikk jeg tak i en originalt deksel/ ramme på eBay som dekker de 3 knotter til varme, vifte og klimaanlegg som er tilpasset de biler med original 2Din radio. Delenummer 7D1819075E 01C.
Hilsen Ronald
skaravelle
-
-

Post by skaravelle »

Omtrent samme som min det da, bare at min er uten drev til cd/dvd: https://bilradiospes.no/produkter/xav-ax1005db

Trodde ikke det fantes noe ferdig å dekke knottene med, bra tips [emoji1303]
Image

bugbuddies.no
Post Reply