Hjelp til godkjenning av 58 panel

Transporter 1950-1967
Post Reply
2slow2worry

Hjelp til godkjenning av 58 panel

Post by 2slow2worry »

Heisann.
Dette er mitt første innlegg her så nå lurer jeg på responsen her.
Tok med min ny importerte 58 panel til Risløkka igår for å få den førstegangs registrert men da sa den sureste mannen i hele Oslo omeråde etter nøyaktig 3 min i løvens hule. "du får ikke med deg skilter gutt" :twisted:
"Denne bilen er for lav" :shock:
"Du får ta med deg dokumentasjon på motorbytte og senkesett"
Så nå sitter jeg her da med en bil uten skilter og håper på noen gode innspill. Senkinga består av senke spindler og boble bakaksel.
Eller er det noen som har en komplett trommel til trommel med girkasse og reduksjonsbokser, tromler å hele pakka å låne, selge eller leie ut. Ja også tar vi med et par orginale spindler. Eller er det noen som sytes det er artig å kverulere med gutta på synet som trenger en slant og kan ta jobben. Er ikke mitt sterkeste felt dette her med byråkrater.
Blei litt satt ut der gitt. fæle fyrer.
:(
Last edited by 2slow2worry on 03 May 2006, 21:56, edited 1 time in total.
God may ride a Harley, but the Devil's got a slammed panel
58 panel

http://s72.photobucket.com/albums/i188/58panel/
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Velkommen skal du være.

Bytt emne på innlegget ditt, så vi fatter hva du trenger hjelp til uten lese innlegget. "Hjelp til godkjenning av en 58 panel" er bedre en "HJELP".

Til saken. Kan ikke hjelpe deg, sorry. Veit bare at jo flere papirer man har jo enklere er det på BT. Da ser de at du er en ordetelig kar, med sakene i orden, Og da er som regel bilen det også. :wink:
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Jepp, sjekk øverst på forsiden. Der finner du hvordan du skal legge inn innlegget ditt bla. Les det, det gjør alt lettere her.

Ellers:

Du må nok ikke regne med å få godkjent en slik bil her på berget. Gamle biler skal importeres som orginalbil; dvs alt orginalt, men kan godt være ett vrak. Først må du godkjenne bilen som orginal, så kan du bygge om alt du hæler, men du bør absolutt gjøre deg til venn med tilsynet for det er de som tilslutt skal godkjenne ombyggingen din. Og du bør godkjenne bilen bla pga en evt forsikringsskade. Er bilen din godkjent ombygd i et EU-land, så skal vel dette hjelpe på godkjenning, men du mister fordelen vi har med billig import av veteran fordi den er ombygd.

Ring Knut på Veteran & VW service, Fredrikstad. Han vet nok hva som må til for en godkjenning av ombyggingen.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
2slow2worry

Post by 2slow2worry »

Endring i teksten er gjort kara så da håper jeg at over skriften gir en bedre mening.
Takk for tipset postmeister. hiver meg på tråden imorra.
God may ride a Harley, but the Devil's got a slammed panel
58 panel

http://s72.photobucket.com/albums/i188/58panel/
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Hovedregel nummer ! ifm Biltilsyn & papirer

Post by Rudeboy »

Regel nummer 1 lyder :

Du skal ikke komme her og komme her.

ALT av dokumentasjon bør du i utgangspunktet besitte før du starter en hvilken som helst prosess ovenfor BT.

Skal du ha endra bilen må du forhøre deg skriftlig om alt tenkelig rundt dette, på forhånd. Sier de punktvis at detta går, detta går ikke, så vet du hva du kan regne med å få igjennom.

Uten forberedelser kommer jeg bare med det britene kaller "The Seven P's" :

"Proper Planning and Preparations Prevent Piss Poor Performance" og det er vektige ord når man skal noe som helst hos Biltilsynet.

Lykke til !

mvh,
Yngve S
tikktakk
-
-
Car: Alt

Post by tikktakk »

hvordan går det med oppfriskningen av bilen?

ønsker deg lykke til, jeg har kanskje noen tips til deg og noen gamle deler liggende til "låns" -Ta kontakt hvis det fortsatt er aktuelt.

mvh Bjørn
vw1963

Post by vw1963 »

Hvordan kunne han si at den var for lav? Sitter det justerbar forstilling her også? Slike folk gjør med forbannet!!!! Skal det ikke være dems jobb å bevise at her er det noe som ikke er riktig? Hva står det i begrunnelsen?
Hilsen VW1963
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Det finnes ikke godkjente senkesett til disse såvidt jeg vet. Sjekk Custom & Speed Parst i Tyskland. Det de har er nok det beste, men det er vel heller ikke godkjent av Tüv og uten de står du der. I Norge og... :wink:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply