Hadde arbeidshesten min nettopp på service og igjen skal et av de forbanna endeledd/ styreledd være slitt IGJEN .
Nå har jeg tatt en titt på de gamle regninger, og de viser seg, at de bare holder mellom 23 og 28000 km?! Er det normalt? Eller er det rett å slett for dårlig kvalitet på Mekonomen sin husmerke (Promeister).
Du har en ytre og en indre ledd (med mansjett på indre), dvs to ledd på begge sider...
...og du bør helst ta hjulstillingskontroll etterpå...eller måle nøye slik at du får det likt..
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Takk for svar . Jeg skrur ikke selv, setter bilen på verksted uansett. Det eneste jeg skrur på er Motorsykkelen og ellers er det rør som gjelder for meg . Jeg ville bare være sikkert på, at det er bare ett ledd på utsiden før jeg dra innom verkstedet og si min hjertens mening om disse Promeister ledd siden de har litt kort levetid. Jeg kjører ikke akkurat rallye med Transporteren at de de slites så fort.
Men igjen, takk til dere to for kjapt hjelp og svar
Bytt verksted. Du tjener på å bytte slitedeler på møller. Eventuelt krev lemförder deler. de holder betydelig lenger selv om mekonomen hevder orginalkvalitet så er dette i beste fall villedende. Det er sikkert noen som er uenig, men dette er ikke tull. Det gjelder også alle slitedeler fra bildeler.no, skruvat.no, bsbildeler.no osv...
Det samme gjelder stiga gressklippere fra jula. Det er ikke ekte stiga. Bare noen som har kjøpt mulighet til å skrive stiga på.
Olje fra Castrol er derimot ekte vare. Mekonomen sin tilsvarende olje har jeg opplevd har gitt mer motorlyd enn Castrol sin selv om specs er like. Masse lureri ofer hele fjøla. Kjøp orginalt.
Mekonomen er vel like dyr eller dyrere enn merkeverksted på skifte av slitedeler?
Merkeverksted garanterer vel også reparasjonen i 2 år?
Mitt lokale merkeverksted har i hvert fall vist seg konkurransedyktig på jobber jeg ikke orker ta selv. Bytte av fjærings og bremsedetaljer, samt olje og filterskift sparer jeg store summer på å ta selv.
veldig vanskelig finne biler i prisklassen 50-100 000 syns jeg.
Markedet flommer over, men svært mange er veldig dårlige, har dårlig eller ingen servicehistorikk, eller selges av oppkjøpere og andre som " ikke vet noe som helst " om bilen.
Dårlige beskrivelser, dårlige bilder og kaoset er komplett. Da er det duket for mye bom-turer......