Lurte på om noen har vært borti følgede morsomhet:
Natt til 1. januar begynte bilen fullstendig random, men kontinuerlig å forsøke å låse opp dørene. Vi sov i bilen, den var ulåst, og jeg hadde kontroll på begge nøkkelene.
Ikke noe blinking i blinklys, etter litt natterlig googling i første etagen fant jeg ut at det muligens er en overledning knyttet til låsesylinderen i bakluka.
Finner selvfølgelig ikke igjen til artikkelen nå, men det som har løst problemet foreløpig er å vri låsen manuelt i bakluka til låst stilling, da slutter den å tulle.
Ved å gjøre dette låser også alle andre dører i bilen, så den fungerer fortsatt normalt, med unntak av å da trigge resten av låsene i bilen til å forsøke å låse opp.
Skal nevnes at jeg oppdaget at øvre bremselys var poppet litt ut tidligere på samme turen, så har helt sikkert kommet inn litt fukt der nå som det har vært så mildt, har kjørt godt over 1000km i romjulen på snødekte veier.
Noen som har vært borti det og vet om det er en grei fiks? Bremselys bestilles bare hos Møller skjønte jeg, men er litt redd for at det kan bli slitsomt å komme til låsesylinderen, så alle tips mottas med takk.
Feil rundt låsesylinder i bakluke, T5 California
-
silenhag
- -

- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
Re: Feil rundt låsesylinder i bakluke, T5 California
Ikke vært bort i låse-tull bak..Men sett at noen fått bytte låsesylinder-kasse. Husker ikke hvorfor. På California er det dessverre jævla tungvint å demontere alt for å få adgang til låskasse...Campingstoler og alt må bort. Noen blindnagelmuttere vil gjerne snurre runt og må ofte bores ut og erstattes ved remontering.
Bremselys er en enkel sak å bytte ja. Går å kjøpe annet sted enn Møller, men jeg opplever original noe bedre...så kjøp du på Møller. Koste 700 et eller annet sist jeg kjøpte..andre ca 500 +.
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=42926
Bremselys er en enkel sak å bytte ja. Går å kjøpe annet sted enn Møller, men jeg opplever original noe bedre...så kjøp du på Møller. Koste 700 et eller annet sist jeg kjøpte..andre ca 500 +.
http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=49&t=42926
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Ble nytt lys hos Møller ja, bytter i kveld. Sånn jeg skjønner det er det bare å røske til nedover for å få av kledningen kun oppe? Kan vel holde litt i festet til gardinen bak kanskje?
-
silenhag
- -

- Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
- Phone: 41264794
Ja, for å bytte høysittende bremselys så demonterer man knaggen som holder rullegardin oppe. Deretttet røsker man av øvre del av plastdeksel...
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Emil Silenhag, entusiast/hobbymekaniker.
Vw California (AXE) 2006, manuell.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Du verden å mye lettere det ble når man skrudde av den knaggen a gitt, jeg brukte den til å dra i.
Resultatet sier vel seg selv når det viser seg at den er skrudd fast mot et brakett holdt av en av skruene som holder baklyset.
Men da kom det av, resten var en smal sak. Nå er det bare å kjøpe litt lakk på Møller og få tatt den lille rusten som var der da såklart...
Noen som vet ca ish omtrentpris på en boks lakk + klarlakk fra møller? Typisk lagervare?
Resultatet sier vel seg selv når det viser seg at den er skrudd fast mot et brakett holdt av en av skruene som holder baklyset.
Men da kom det av, resten var en smal sak. Nå er det bare å kjøpe litt lakk på Møller og få tatt den lille rusten som var der da såklart...
Noen som vet ca ish omtrentpris på en boks lakk + klarlakk fra møller? Typisk lagervare?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Bestillingsvare stort sett, og koster endel. Men det finnes å få i stiftsett, lakkboksett og literspann. Alle VW fargekoder starter med L og den står for Lakk.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter