innerpanel bakluke T3

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
Brurud
-
-

innerpanel bakluke T3

Post by Brurud »

Hei,
noen som har et innerpanel i beige vinyl til T3 liggende?
--
1953 1200 Zwitter
1969 1500 Karmann Cabriolet
1977 Westfalia Berlin Deluxe
1986 Westfalia Club Joker (delebilen)
1986 Doka Syncro
1990 Golf 2 Country
OddN
-
-

Re: innerpanel bakluke T3

Post by OddN »

Brurud wrote:Hei,
noen som har et innerpanel i beige vinyl til T3 liggende?

Beige vinyl var det vel bare Multivan (med Saigabeige interiør) og enkelte spesialutgaver av Joker (-84 Jubileum) samt noen Vanagon Campere (Wolfsburg Edition) som hadde, så du leter etter hønsetenner her...

Jeg har ett slikt panel liggende, men det er ikke pent...

Günzl har vinylen i metervis, så det beste er vel å trekke om et svart eller mørkebrunt panel.
Brurud
-
-

Post by Brurud »

takk for svar, jeg har bestilt skai fra en norsk nettside som liknet. Så får vi se hvor nærme det er. Uansett er beige farge bedre en mørk brunt plain.
når du sier ikke pent er det rifter og knekt osv. eller er det bare møkkete? Er det paddet?
--
1953 1200 Zwitter
1986 Doka Syncro
1990 Golf 2 Country
OddN
-
-

Post by OddN »

Brurud wrote:takk for svar, jeg har bestilt skai fra en norsk nettside som liknet. Så får vi se hvor nærme det er. Uansett er beige farge bedre en mørk brunt plain.
når du sier ikke pent er det rifter og knekt osv. eller er det bare møkkete? Er det paddet?
Både rifter og knekt. Disse platene er originalt i en slags tynn kryssfiner, og har antagelig vært utsatt for fuktighet. Den kommer fra den originale 1986 Multivanen jeg hadde, og som jeg nå har interiøret fra i Syncroen min. Jeg tok en rett og fin papplate fra en Caravelle og trekte opp i stedet for å bruke originalplata.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Google littegrann så finnes det flere leverandører av platene innvendig både med og uten trekk.
Da kan du iallefall få ei helt ny plate å trekke på. :)

Interior panels VW T25 (våre venner på øya har ikke helt skjønt betegnelser ennå...men de er kanskje best på slikt interiør)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Brurud
-
-

Post by Brurud »

Der Postmeister wrote:Google littegrann så finnes det flere leverandører av platene innvendig både med og uten trekk.

Interior panels VW T25 (våre venner på øya har ikke helt skjønt betegnelser ennå...men de er kanskje best på slikt interiør)
Paneler har jeg finni, de er somregel uten noe trekk av de jeg har funnet. Men spm. var også, er det originale på en Club Joker paddet? eller er det bare platen med beige vinyl trekk?
--
1953 1200 Zwitter
1986 Doka Syncro
1990 Golf 2 Country
OddN
-
-

Post by OddN »

Brurud wrote:
Der Postmeister wrote:Google littegrann så finnes det flere leverandører av platene innvendig både med og uten trekk.

Paneler har jeg finni, de er somregel uten noe trekk av de jeg har funnet. Men spm. var også, er det originale på en Club Joker paddet? eller er det bare platen med beige vinyl trekk?
Har igrunn allerede svart på det: :wink:
OddN wrote:Beige vinyl var det vel bare Multivan (med Saigabeige interiør) og enkelte spesialutgaver av Joker (-84 Jubileum) samt noen Vanagon Campere (Wolfsburg Edition) som hadde, så du leter etter hønsetenner her...
Såvidt jeg vet har alle andre bare snaue plata baki... Husker i farta ikke hva de siste Atlanticene har, men den plata er uansett grå da.
OddN
-
-

Post by OddN »

Kom på at det var vel en Club Joker med lys beige interiør, var ikke det i 85, altså året etter jubileumsjokeren. Kanskje den hadde samme beige polstrede plata som Multivan (og jubileumsjokeren). I 86 var alle Jokere og club Jokere blitt grå inni.
Brurud
-
-

Post by Brurud »

Denne skal være produsert januar 86 utfra det jeg fant ut om chassinr.
--
1953 1200 Zwitter
1986 Doka Syncro
1990 Golf 2 Country
OddN
-
-

Post by OddN »

Kom på at vi jo har en "fasit" på dette: http://www.westfaliat3.info/html/westfa ... story.html

Grå Club Joker interiør kom først i juli 86 står det så der var jeg litt upresis lengre opp.

Det ligger en god del bilder i den linken hvis du klikker deg inn på de enkelte modellene og den beige Club Jokeren ser ut til å ha beige bakplate, men bildene er for dårlige til å se om det er den samme polstrede plata som Multivan hadde.
Brurud
-
-

Post by Brurud »

OddN wrote:Kom på at vi jo har en "fasit" på dette: http://www.westfaliat3.info/html/westfa ... story.html

Grå Club Joker interiør kom først i juli 86 står det så der var jeg litt upresis lengre opp.

Det ligger en god del bilder i den linken hvis du klikker deg inn på de enkelte modellene og den beige Club Jokeren ser ut til å ha beige bakplate, men bildene er for dårlige til å se om det er den samme polstrede plata som Multivan hadde.
Jeg fant skai på metervare fra en nettbutikk som ligner litt, trur ikke fargen var så langt fra heller, men monterer dette på plata jeg allerede har etter å ha sparklet et lite hull.. Tror det blir bra :) Takk for hjelp og innspill
--
1953 1200 Zwitter
1986 Doka Syncro
1990 Golf 2 Country
Post Reply