Seikel på t4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
ghh
Car: T4 96

Seikel på t4

Post by ghh »

Hei. Har en 1996 2,4 syncro. Har lyst å få hevet denne. Hvis jeg kjøper dette hevesettet hos Seikel http://www.seikel.de/shop/t4-syncro-lift-kit/?lang=eh, får jeg dette godkjent i norge?
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Seikel på t4

Post by Rudeboy »

Hei, det settet eier Auto Seikel den tyske TÜV-godkjenningen på og de er dermed dem som kan - sammen med hevesettet - da selge deg godkjenningen på dette.

I tillegg "må" du ha hjulstørrelsen(e) de tilbyr, men de hjulene kan du for så vidt handle hjemme hvis du ikke tar sikte på å kjøre ned og få dem til å gjøre jobben og så reise hjem etter endt dyst.

Dersom minnet står meg bi, og det hender fremdeles rett som det er, så er det fem T4 med papirene i orden i Norge - uten at det betyr mer enn at det er fem som i busrelaterte miljø har stått fram som at de har dette. Tre til fire er her på forumet.

Dersom du øker rulleomkretsen på hjulene, må også (sertifisert) speedometerendring utføres men Seikel har (selvsagt?) også TÜV-papirene til dette.

Dersom du kjøper sett og papirer til hjul & evt speedometerjustering av dem, så gjelder det din bil - en bil med andre typegodkjenninger trenger ikke nødvendigvis få noen fin dag den dag Statens vegvesen står langs veien og vifter dem inn til kontroll. Vi som har papirene i orden, kan sette på kaffen og la teknikerne bla til øyet blir stort og vått, før vi kjører videre uten videre nølen så snart de er ferdige å lese.

Du kan også kjøpe tilsvarende hevedeler her hjemme, men du får ikke med papirene på hevingen da.
Post Reply