Finnes der førerseter med høyde- og korsryggregulering til T4?
Jeg kjøpte nylig en 5-seters Synchro 2000-modell og solgte den forrige (2WD 2000-modell). Den "nye" har et førersete som er lefsete å sitte i med dårlig sidestøtte for rumpeskalkene, og det er også lavere enn passasjersetet foran. Eieren har antakelig satt fram et høyresete fra seterekken bak. Den "gamle" som jeg solgte, hadde antakelig et T5-førersete ettermontert, fordi det hadde justering for både høyde og korsrygg og var veldig godt å sitte i. Nå angrer jeg på at jeg ikke byttet førersetene før jeg solgte 2WD'en. Men der var noe mystisk, jeg måtte nemlig skjære litt av gummimatta på førersida for å få den til å passe skikkelig ved stolen. Altså: Setet passet ikke helt til T4, det var vel et T5-sete han hadde juksa på plass, den forrige eieren av den "gamle" bilen. Der var jo en del annet som var jalla med bilen. Men det er ei annen historie.
Spørsmål:
1) Går det an å få førersete med høyde- og korsryggjustering til T4, eller er dette noe som kom f.o.m. T5?
2) Er det lovlig å bruke T5-førersete i T4? Må man da ha godkjent spesialist til å gjøre jobben/tilpasningen?
T4 med høyde- og korsryggjustering?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: T4 med høyde- og korsryggjustering?
1: Det er vel kun korsrygg på T4.
2: Bruk seter uten sideairbag. Hvorfor skulle noen nekte deg?
2: Bruk seter uten sideairbag. Hvorfor skulle noen nekte deg?
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
2: Bruk seter uten sideairbag. Hvorfor skulle noen nekte deg?[/quote]
Seter uten sideairbag? Er det T4-setene du mener? Nei, hvorfor skulle noen nekte meg å bruke T4-seter i en T4? Beklager at jeg glemte å opplyse om at bilen min er en T4, slik som det står under profilen min.
Så da har T5-setene sideairbag innebygd? Da må man altså eventuelt være litt forsiktig ved håndteringen av slike seter?
Seter uten sideairbag? Er det T4-setene du mener? Nei, hvorfor skulle noen nekte meg å bruke T4-seter i en T4? Beklager at jeg glemte å opplyse om at bilen min er en T4, slik som det står under profilen min.
Så da har T5-setene sideairbag innebygd? Da må man altså eventuelt være litt forsiktig ved håndteringen av slike seter?
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
("syncro").
Enreste høydejusteringa som er tillatt brukt på T4 her til lands, er en setesokkel man bytter ut den originale med hvor en da kan løfte setet opp fra nedre via midtre til høyeste posisjon fra førerdørsåpningen. Midtre posisjon er lik normal setesokkels posisjon.
Hadde en slik sokkel for noen år tilbake og hadde ikke hørt om dem før jeg fant tak i den mens jeg hadde Kakemonsteret, som så ble solgt til min tidligere svigerfar. Han valgte å ikke ha denne setesokkelen med høydejustering selv om han mente han ikke satt høyt nok i bilen og kvitta seg med bilen istedet
Setesokkelen gikk til noen som dengang var på forumet. Har ikke navnet på vedkommende. Dette er for øvrig den eneste slik sokkel jeg veit av her til lands, måtte ha setebelteforlenger på grunn av høyeste posisjons avstand fra gulvet.
Enreste høydejusteringa som er tillatt brukt på T4 her til lands, er en setesokkel man bytter ut den originale med hvor en da kan løfte setet opp fra nedre via midtre til høyeste posisjon fra førerdørsåpningen. Midtre posisjon er lik normal setesokkels posisjon.
Hadde en slik sokkel for noen år tilbake og hadde ikke hørt om dem før jeg fant tak i den mens jeg hadde Kakemonsteret, som så ble solgt til min tidligere svigerfar. Han valgte å ikke ha denne setesokkelen med høydejustering selv om han mente han ikke satt høyt nok i bilen og kvitta seg med bilen istedet
Setesokkelen gikk til noen som dengang var på forumet. Har ikke navnet på vedkommende. Dette er for øvrig den eneste slik sokkel jeg veit av her til lands, måtte ha setebelteforlenger på grunn av høyeste posisjons avstand fra gulvet.
-
Der Postmeister
- -

Du spørte om det kunne brukes T5 seter i T4.
De T5 setene kommer vel med og uten airbag. Skaffer du deg et sett forseter uten airbag, kan jeg ikke se at noen skal kunne nekte deg dette i en T4.
Evt fjerne bagene.
Men ja behandle de som ei bikkje. De er rolige. Stort sett. For noen ganger biter de.
De T5 setene kommer vel med og uten airbag. Skaffer du deg et sett forseter uten airbag, kan jeg ikke se at noen skal kunne nekte deg dette i en T4.
Evt fjerne bagene.
Men ja behandle de som ei bikkje. De er rolige. Stort sett. For noen ganger biter de.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Espen K
- Car: 2000 Caravelle 2,5Tdi 8seter
kan man sette sete fra T5 over på sokkelen til en T4 uten store ombygninger?
-
Der Postmeister
- -

Bør være greit, men du må sjekke bredde og lengde og sikkert lage nye festepunkter
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter