2003 mod T4.
Noen som kan anbefale støysvake sommerdekk på 15"felger? - Jeg liker bilen godt men jeg har dekk som støyer veeeldig! Dekkene er TOYO HO8 195/70R15C.
-Nokia og Continental er relativt greie mtp både støysvakhet og grep selv på vått underlag.
EDIT - kjøpte Nokia Haakapeliitta eco-ettellerannet 2 i fjor sommer på Oljeekspressen på Kirkeveien her i Oslo (trivelig personale) og er godt nøgd med dem, selv om jeg sitter under glassfibertaket i Westien min. De har omtrent likt mønster med et sett Continental jeg kjørte før på både Tyskerbrakka og Kakemonsteret. Nu kjører jeg noe helt annet.
Last edited by Rudeboy on 13 Jul 2018, 06:41, edited 1 time in total.
Nå har jeg montert innerskjermer (Klokkerholm - plast) . Smurte godt med tykk tectyl inni. - Jeg synes faktisk at det ble bedring,- mindre støy. Merka det spesielt rundt 80 km/t.
Nokian Hakka Green 2 som jeg nettopp kjøpte var betydelig mer støysvake enn de tidligere dekkene. Mener de har en rating på 67 db, noe som er lavt for dekk som passer til T4. Jeg kjøpte mine på vianor
Min erfaring er at det er vanskelig å sammenligne, gamle dekk lager mye mer lyd enn nye uansett. Syns det alltid er stille og fint når jeg setter på nye, uansett type.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com