Men det første jeg oppdaget var en kraftig gnisselyd, tilsynelatende fra høyre forhjul. Det hørtes ut som det var fritt for belegg på klossene og at det skrapte jern imot jern. Men... Med det samme jeg la en fot på bremsepedalen ble det stilt, og det forble stille til bilen sto iro. Ved igangsetting igjen var det likedan. Kraftig skrapelyd som fulgte omdreiningene på hjulet. Demonterte høyre forhjul, calipper og skive, men kunne ikke finne noe galt. ingen mystiske merker som kunne indikere at noe var borti noe det ikke skulle ha vært borti. Klossene stod rett vei, og det var ikke noe rust av betydning på skiva. Satte alt sammen, og kjørte en tur til, men det var samme lyden.
Nå har jeg jo før blitt lurt av slike lyder, med tanke på hvilken side lyden egentlig er på, så jeg tok en sjekk på venstre side foran og. og der fant jeg feilen...
Metallbøyla som sitter på calipperen var ikke ordentlig på plass, med det resultat at den istedet for å presse calipperen ned mot skiva, presset calipperen utover slik at denne tok i felgen.
Ny testtur avslørte ikke andre feil, bortsett fra et noe snaut ladetrykk på 0,4 bar. En kjapp oppjustering gir nå ladetrykk på ca 0,7. Det får være passelig pkk-vennlig ladetrykk.
I morgen blir det litt lengre testtur