Beste vindusviskere
Beste vindusviskere
Regner konstant i Stavanger. Biltema viskere, selv toppmodellen er bare skrot. Hva er den beste viskeren for T4?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Beste vindusviskere
Original er bra. Men jeg skifter uansett etpar ganger i året
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Alt avhengig av hva du skal ha vekk fra ruta, det.
Originale gummiblader, om det nå er viskerbladene vi snakker om, fungerer godt og de tar bedre enn f.eks silikonblader når det kommer frost.
Men snakker vi kun regn er vel en dærsj anti-skjit-som-fester-seg-til-ruta lurium ikke å forrakte i spylervæskeblandinga og da montere silikonblader. Aero Twin, eller hva det nå blir. Godt mulig de er merka Bosch.
Har kjørt med 530S i årevis på både Tyskerbrakka, Kakemonsteret og Vidvandre og i regn er de "best" så langt som jeg har rukket teste. Disse har en spoiler som bruker vindtrykket til å presses ned på ruta ved bruk, og i min lille verden betyr det at de tar bedre pga denne vingen de har.
Kan jo legge til at jeg hadde fri km på forsikringa på Tyskerbrakka i sin tid.
Men om Aero Twin 530S er det aller beste som er tilgjengelig på markedet i dag, aner jeg ikke. Jeg bare veit at skal jeg ha meg nye og det skal jeg jo, så er det ikke noe jeg kjøper på bensinstasjonen siden man kan hente dem andre steder til "halv" pris ift bensern
Og da hadde jeg samtidig letet opp ei flaske lurium, Rute Ren eller hva det nå heter for å ha i spylervæska for å få vekk gugge som legger seg på ruta.
En ting som hjelper godt på å holde ruta både ren og grei i regn, er at dersom du vasker i bilvaskeautomat så gå over frontruta og få vekk voksen som spyles på i automaten. Den voksen er ment for billakken og ikke rutene men sprøytetåka i automathallen legger seg likevel på rutene. Gnikk og handmakt, altså.
Originale gummiblader, om det nå er viskerbladene vi snakker om, fungerer godt og de tar bedre enn f.eks silikonblader når det kommer frost.
Men snakker vi kun regn er vel en dærsj anti-skjit-som-fester-seg-til-ruta lurium ikke å forrakte i spylervæskeblandinga og da montere silikonblader. Aero Twin, eller hva det nå blir. Godt mulig de er merka Bosch.
Har kjørt med 530S i årevis på både Tyskerbrakka, Kakemonsteret og Vidvandre og i regn er de "best" så langt som jeg har rukket teste. Disse har en spoiler som bruker vindtrykket til å presses ned på ruta ved bruk, og i min lille verden betyr det at de tar bedre pga denne vingen de har.
Kan jo legge til at jeg hadde fri km på forsikringa på Tyskerbrakka i sin tid.
Men om Aero Twin 530S er det aller beste som er tilgjengelig på markedet i dag, aner jeg ikke. Jeg bare veit at skal jeg ha meg nye og det skal jeg jo, så er det ikke noe jeg kjøper på bensinstasjonen siden man kan hente dem andre steder til "halv" pris ift bensern
Og da hadde jeg samtidig letet opp ei flaske lurium, Rute Ren eller hva det nå heter for å ha i spylervæska for å få vekk gugge som legger seg på ruta.
En ting som hjelper godt på å holde ruta både ren og grei i regn, er at dersom du vasker i bilvaskeautomat så gå over frontruta og få vekk voksen som spyles på i automaten. Den voksen er ment for billakken og ikke rutene men sprøytetåka i automathallen legger seg likevel på rutene. Gnikk og handmakt, altså.
-
aageaassved
- Car: t4 1992 2,4
Er ikke trikset å polere noe lurium på ruta da, slik at vannet preller av seg selv i fart? RainX eller liknende.
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
-
Drittsekken
- -

- Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
- Phone: 930treåtte720
Jeg bruker Bosch og er veldig fornøyd. Er nok på tide å bytte igjen nå snart, men så har de stått på siden april 2015. Og på den tiden er bilen gått ca 75000 km. Bor i nord Rogaland, så det er omtrent samme klima som Stavanger.
Forsøkte noen Biltema viskere for noen år siden, men de gikk i søpla innen første uka.
Forsøkte noen Biltema viskere for noen år siden, men de gikk i søpla innen første uka.
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
-
highline 2001
- -

- Car: transporter t5 2013
- Phone: 41313922
kjører premium biltema her og, men synes de blir stive og legger mye dødfelt under 5+ grader, noen her med link til feks boshblader til priser under nyresalg?
Mvh
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert
x-Passat 130 highline 2001
X-Seat leone cupra r
x-Transporter syncro 2002 151 hk dyser og større turbo
Arnt Ove Morken
golf gte 2016
Transporter t5 ekslusive 2013 oppjustert
Skoda superb 3u 140hk 2008 oppjustert