Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Ja noe sånt. Når man først har en morsom bil[emoji28]OddN wrote:Jeg fikk litt sånn bombeflyassosiasjoner.
Skal du ha en tailgunner i baksetet?

Det er vel en regel om at den ikke skal stikke utenfor hjulet/skjermen. Ellers trenger jeg vel ikke godkjenning håper jeg. Når man har barn så har man lov til å være barnslig innimellom [emoji3]Der Postmeister wrote:Men fra spøk til revolver...
Må alt søkes om godkjenning for da???
Jeg hadde klinka det på om det var det jeg ville ha. Det skader jo ingen bortsett fra at det vil gjøre vondt i sjela å se dette på en bil...

Satans Vegvesen har jo tatt over den rolla, og de har jo ikke peil....Der Postmeister wrote:Sjansene for å bli stoppa er lik null. Polisen legges også ned for fote. Tut og kjør.

Jeg regner med at hvis jeg holder meg innenfor skjermbredden på bilen så vil det være ok.Drittsekken wrote:Siden jeg er en liten (eller ganske stor) regelrytter så får jeg vel nevne at når det i forskriften nevnes at ting ikke skal stikke utenfor bilens bredde regnes ikke speilene med. Speilene er utenom og må stikke utenfor bilens bredeste punkt for at man skal klare å se nok bak bilen.
Derfor tror jeg det skal rimelig mye til å få dette godkjent. Husker selv når far min ble stoppet og de mente takstativene stakk for langt ut og det ble et veldig oppstyr med å finne snor og lodd for å måle nedover langs siden på bilen. Det gikk akkurat og det stod en stk sur kontrollør igjen når han til slutt måtte slippe oss videre uten å ha sått penger i kassa, men å ha brukt 30-45 min på 1 bil.
Men for all del det hadde sett litt kult ut.
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk

Det er spesifisert at det gjelder lastestativ, så de godkjenner sikkert ikke vindu.14.4 Sidemontert lastestativ kan stikke inntil 0,15 meter utenfor kjøretøyets bredde over forskjermer i originalutførelse, på den ene side eller på begge sider, forutsatt at den totale bredde ikke overstiger 2,50 meter.
Dette vil kanskje noen kunne henge seg opp i?3. Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom.
Som forklarer at speil har lov (nødvendigvis) å stikke utenfor bilens yttre begrensing, mot at de gir etter og svinger inn til innenfor bilens yttre begrensning ved kraft.Utvendig speil som rager utenfor kjøretøyets ytre begrensningslinje skal være slik konstruert at det gir etter og blir ført innenfor nevnte begrensningslinje når det utsettes for en kraft forfra eller bakfra, parallelt med kjøretøyets, lengdeakse, som er 25 kp eller mer.

ikke jeg heller. Takk for svar [emoji3]Buss Marius wrote:Det monteres jo "ører" på spesielt Crafter og MB Sprinter bobiler for å få nok bredde til en seng på tvers, så disse dykkerboble vinduene bør jo gå under samme regelverk. JEg kan derfor ikke skjønne at det ikke er tillat.