T3-84 transporter bensin.... Jeg kjører med nærlys og trekker tilbake spaken som skifter mellom fjern- og nærlys. det sier "klikk" som før, men nå blir det svart i natta foran bilen - har ikke skjedd før. Jeg trekker i spaken igjen og nærlyset kommer tilbake, så trekker jeg forsiktig i spaken, men ikke så hardt at det sier "klikk" - og både nærlys og fjernlys står på på samme tid - jeg slipper, og nærlyset er tilbake. Men altså nå er ståa slik at når jeg skal ha på fjernlys, så blir det mørkt. Hvor starter jeg å lete for å få reparert dette? Sikringene er i orden.
terje
Fjernlyset går i svart!!
-
Runner
- -

- Car: T3 1989 JX
- Phone: 9+7-7-2-2-2-1+2
Re: Fjernlyset går i svart!!
Dersom vifta og viskerne dine virker trur jeg releet er i orden og at du kan starte med å se på selve lysbryteren, dersom du ikke finner feil der ville jeg sett på tenningsbryteren.
-
terjes
- Car: T3 1984, Vannkjølt bensin, 1,9 Camper (Reimo)
alt annet virker - selve lysbryteren sitter den ved roten av vippebryteren til lyset og inni rattstammen? Hvordan kommer jeg da inn dit? Takk for svar forøvrig..
-
Runner
- -

- Car: T3 1989 JX
- Phone: 9+7-7-2-2-2-1+2
Tenkte ikke på at det forsåvidt er to brytere, den jeg tenker på er den som sitter i dashbordet (av med samme plastdeksel som bremsevæsken).
-
mortenfjell
- -

- Car: T3 Atlantic syncro 112 i
- Phone: 40095295
Kan høres ut som det muligens kan Være begynnende endestykket på tenningslåsen problemer. Mener å huske jeg hadde lignende problemer før den virkelig klemte til med ,vifte til varmeapparat, pusser , lys osv . Er bare en liten plastklomp som koster noen tiere og grei å bytte
-
terjes
- Car: T3 1984, Vannkjølt bensin, 1,9 Camper (Reimo)
Re: Fjernlyset går i svart!! PROBLEMET ER LØST!
Hei dere. Tok av rattet og det var svært lett tilgang til bryterne i rattstammen. En liten hvit nylon-mekanisme inni den svarte boksen som sitter under roten på lysbryterarmen hadde to bittesmå fjærbelastede metallkontaktpunkter innebygget - det var den ene som var blitt litt treg - beveget litt på den og ga den litt CRC. Nå funker alt. Takk for hjelp.