CARASYN87 wrote:Problem med Mefro sine felger er at dem ikke har noen godkjenning for bruk på biler.
Inget KBA nummer.
Dette er hengerfelger men riktignok god brukbar som bilfelger på våre busser.
Men du får ingen godkjenning hos Statens Vegvesen.
Har prøvd å skaffe papirer fra leverandøren men med negativ respons.
Så vil du ha 16" stålfelger på Syncroen bør du leter etter originalfelger fra VW.
Dem er sjelden.
Har hørt at dette i det siste kan være et problem i Tyskland, men har enda til gode å høre at noen her i landet har opplevd problemer med disse felgene.
Originalfelgene til 16 tommeren er som du sier sjeldne og derfor dyre, men de er også sørgelig smale med sine 5,5 tommer.
Jeg har samme papir fra Mefroleverandøren og var med dette hos Biltilsyn for godkjenning på min Syncro.
Dem sa det mangler KBA nummeret og TUV godkjenning og dermed kunne dem ikke skrive felgene inn i vognkortet.
Var kanskje dumt av meg å spørre dem for jeg viste hva som kommer til å skje.
Men jeg prøvde likevel... .
Jeg viste Stormvogna (som Odd har nå) med Mefro-felger, og det ble innskrevet i vognkortet uten noe spørsmål. De så bare på det som stod påstemplet fegen av bredde og innpress, og så at dette var innenfor i forhold til typegodkjenningen.
Tidligere eier av 1991 VW T3 Syncro "Sturmwagen"
-hans christian-
Det er antagligvis forskjellig hos de ulike biltisyn og også avhengig av folk som jobber der.
Jeg ble spurt om hvor felgene mine kommer fra.Jeg svarte ærlig at jeg kjøpte dem i Tyskland hos en dekkforhandler.
Da tittet han på felgene og viste hen på manglende godkjenning ifra TUF og manglende KBA nummer for bruk på biler.
Så kanskje hos en annen Biltilsynsavdeling med litt mer medgjørlig folk hadde jeg fått godkjennt Mefro'ene mine.