Tenkte bare jeg skulle vise hvordan dette kan se ut. Jeg har nylig hatt problemer med at bilen (Multivan '03) ikke vil starte. Virker helt eller nesten helt tom på batteriet. Har mistenkt ledningene ut til førerdør da vindusheis ikke har fungert med døren i åpen posisjon. Og at jeg hadde lignende startproblem på min Caravelle '95. Siden '03 modellene er de siste av T4 vil jeg anta at det er mange T4 der ute med dette problemet. Håper dette får folk til å sjekke dette, det er mektig kjipt å bli stående på en traffikert ferge uten å få start på bilen.
Da jeg demonterte ledningsnettet så det fantastisk helt og flott ut. Det var ingen skade på strømpen (fibertapen som er rundt), men da jeg fjernet tapen oppdaget jeg at det var langt ifra bra. Siden det ikke var skader på tapen rundt ledningspølsa tyder det på at dette ikke kommer av at ledningene har gnisset mot gods, men rett og slett tretthetsbrudd i ledningene. Regner med at døren har blitt lukket opp og igjen en del ganger på 14 år.
Siden det er plugger i begge ender på ledningspølsa (med unntak av jordingen som er med rund kabelsko) var det enkleste å ta ut hele greia og sette seg til å lodde på nye ledninger.
Først et dårlig bilde av hele ledningspølsa.
Så et nærbilde av ferdig resultat.

Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)