Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Da sjekker jeg om det er plass til fire hull i gulvet rett under de fire originale festene til setet. Setet må litt høyere opp fra gulvet enn originalt i en t4, så jeg trenger å bygge opp setet med noe metall. Det er også en utfordring med feste av seterygg da denne har en konstruksjon for å klikkes inn på en vannrett stang som skal stå ut fra sideveggen(e) på hver side bak.ducce999s wrote:Tipper du må ha gjennomgående bolter med store brikker for å få godkjent. Tror ikke de aksepterer sveising
Sent fra min E6553 via Tapatalk

Kan du bruke festene som er til originalt T3-baksete (ikke det beste bildet, men du ser den i braketten i sideveggen):syncrot3 wrote:Det er også en utfordring med feste av seterygg da denne har en konstruksjon for å klikkes inn på en vannrett stang som skal stå ut fra sideveggen(e) på hver side bak.

OK, takk for advarselNeedforspace wrote:Et eventuelt custom beltefeste vil måtte belastnings testes med 500kg pr punkt, 1000kg på fellespunkt. Med andre ord en omfattende og sikkert dyr prosess som jeg vil anbefale å styre klar av.

Ja jeg har også dette festet i sideveggen, men t4 ryggsetet blir da liggende for langt bakover (da det ikke passer 100%). Så jeg tenker et stag av noe slag. Fant vel ut at ca 30 cm foran dette festet du referer til er normalplass for seteryggen.OddN wrote:Kan du bruke festene som er til originalt T3-baksete (ikke det beste bildet, men du ser den i braketten i sideveggen):syncrot3 wrote:Det er også en utfordring med feste av seterygg da denne har en konstruksjon for å klikkes inn på en vannrett stang som skal stå ut fra sideveggen(e) på hver side bak.

Det er plass til fire gjennomgående bolter i gulvet. To foran (på linje med varmeapp) og to bak i skråveggen. Bak må jeg lage et vinkelbeslag.syncrot3 wrote:Da sjekker jeg om det er plass til fire hull i gulvet rett under de fire originale festene til setet. Setet må litt høyere opp fra gulvet enn originalt i en t4, så jeg trenger å bygge opp setet med noe metall. Det er også en utfordring med feste av seterygg da denne har en konstruksjon for å klikkes inn på en vannrett stang som skal stå ut fra sideveggen(e) på hver side bak.ducce999s wrote:Tipper du må ha gjennomgående bolter med store brikker for å få godkjent. Tror ikke de aksepterer sveising
Sent fra min E6553 via Tapatalk

jeg tenkte mest på hva disse hullene kunne skape av bekymring i fremtiden, rust, vanninntrengning, svakhet i gulvet etc. Hva anbefaler dere som rusthemmende middel? Holder det med tec7 etc?Needforspace wrote:Nå er det vel ditt karosseri så du kan bare borre.![]()
Det du trenger å bekymre deg for eller i det minste tenke på, er hva Biltilsynet sier om disse hullene og festepunktene.
Når det gjelder det kan du være heldig å få klapp på skulderen eller du kan, med loven i hånd, bli sendt hjem med beskjed om at dette liker de ikke.
Det er derfor mye mindre sjansespill å kontakte Biltilsynet først og legge en plan sammen med de. Dessverre kan dette være både tidkrevende og utfordrende, men det bør lede deg frem til en godkjenning.
Tiden da man lettere fikk tilgivelse enn tillatelse fra Biltilsynet virker som den er forbi.![]()