Jeg må bytte servotannstang på min T5 pga den lekker servoolje, og lurer på hvor mye jobb dette er... Kan man lirke ut tannstanga ved å demontere stabstag og bakre motorfeste? Klarer man å dra av rattaksling oppover, eller må tannstanga ned? Kan man evt løsne subframe i bakkant og tilte den litt ned for å få bedre plass??
Ble mange spørsmål her.... Alle tips mottas med takk:)
.
Bytte tannstang på 2,5 4motion, må subframe ned?
Re: Bytte tannstang på 2,5 4motion, må subframe ned?
Om noen andre lurer på dette en gang kan jeg jo komme med fasiten. Tannstanga lar seg trekke ut i venstre hjulhusåpning, etter å ha løsnet div plastdeksel, dogbones, bakre motorfeste og stabstaget. Må også jekke motor noen cm opp.
Man trenger altså ikke senke ned subframe. Husk å ha torx og 12-kant (opp til m14) bits tilgjengelig. Vil også anbefale en 17mm åpen ringnøkkel (bremserør type) til røra inn på tannstanga. De satt godt på min, og hvis man runder av bolthodene her har man nok litt ekstra jobb...
.
Man trenger altså ikke senke ned subframe. Husk å ha torx og 12-kant (opp til m14) bits tilgjengelig. Vil også anbefale en 17mm åpen ringnøkkel (bremserør type) til røra inn på tannstanga. De satt godt på min, og hvis man runder av bolthodene her har man nok litt ekstra jobb...
.