Hei der. Er det noen her i fra Rogaland som har god erfaring med diesel varmeren og som kanskje kan hjelpe meg litt.
Min starter ikke, og jeg får heller ikke kontakt med den via VAG COM / VCDS Lite. Når jeg prøver å koble meg til Aux Heater, så får jeg bare feilmelding at controlleren ikke svarer.
Snakket med Møller, og de sa at de vanligvis bare bytta de ut og det ville koste meg 10 til 15.000, hvilket jeg synes er litt vel mye.
S.
2003 VW T4, Rogaland. Erfaring diesel varmer.
Re: 2003 VW T4, Rogaland. Erfaring diesel varmer.
VCDS, Vag-COM osv kan ikke brukes på Eberspächer. Du må bruke EDITH ha eget interface til dette.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Søk i forumet...eber, ebar eller Eberspächer er diskutert opp og ned. Som det skrives over så benyttes eget pc basert diagnose program og kabel som kobles inn på ledning mellom bil og brenner. (7 dagers ur kan også lese ut feilkoder, men ikke test kjøre slik en kan med Edith)
Vanlige feil er defekt glødeplugg, vifte, hjerne diselpumpe, sikringer (2stk i sikringsboks), kabelbrudd, tett eksos osv Det meste kan ryke og ryker på disse. Skal du ha fart på brenneren, og kan skru selv så få en diagnose, er det feil på glødeplugg eller diselpumpe(husk å sjekke el stikk på pumpa, korroderer ofte vekk) så bytter du plugg eller pumpe, resetter brenner og får den igang.... er dette ukjent terreng. Se link under. Deler til disse er generelt dyre så det lønner seg å tenke ny fremfor reperasjon. Eber anbefaler utskifte etter 10 år.....
http://www.ebay.de/itm/Eberspacher-Stan ... 43d4463d65
Husk at her tilkommer mva og gebyr til fortoller.
Personlig ville jeg oppgradert til 5kw men da koster det litt mere og det trengs litt deler. (disel pumpe og forlenge eksos)
Uansett om en bytter brenner eller reparere så ville jeg ha byttet termo-start med egen bryter, slik at brenner kan styres kun manuelt, småturer dreper disse!
Lykke til!
PS
Før du bruker penger på diagnose, ta ned termobryter som sitter i fremre støtfanger på høyre side, kan sitte godt i stikket.
Finn en mini sikring den passer nesten i kontakten, kan jo være termo bryter som er defekt, start bilen pass på at motor ikke er varm.
Er du heldig så er den defekt!
Vanlige feil er defekt glødeplugg, vifte, hjerne diselpumpe, sikringer (2stk i sikringsboks), kabelbrudd, tett eksos osv Det meste kan ryke og ryker på disse. Skal du ha fart på brenneren, og kan skru selv så få en diagnose, er det feil på glødeplugg eller diselpumpe(husk å sjekke el stikk på pumpa, korroderer ofte vekk) så bytter du plugg eller pumpe, resetter brenner og får den igang.... er dette ukjent terreng. Se link under. Deler til disse er generelt dyre så det lønner seg å tenke ny fremfor reperasjon. Eber anbefaler utskifte etter 10 år.....
http://www.ebay.de/itm/Eberspacher-Stan ... 43d4463d65
Husk at her tilkommer mva og gebyr til fortoller.
Personlig ville jeg oppgradert til 5kw men da koster det litt mere og det trengs litt deler. (disel pumpe og forlenge eksos)
Uansett om en bytter brenner eller reparere så ville jeg ha byttet termo-start med egen bryter, slik at brenner kan styres kun manuelt, småturer dreper disse!
Lykke til!
PS
Før du bruker penger på diagnose, ta ned termobryter som sitter i fremre støtfanger på høyre side, kan sitte godt i stikket.
Finn en mini sikring den passer nesten i kontakten, kan jo være termo bryter som er defekt, start bilen pass på at motor ikke er varm.
Er du heldig så er den defekt!
Last edited by Torle on 08 Feb 2017, 12:20, edited 2 times in total.
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Eks Multivan 2002 TDI 102
Tusen takk for svar.
Skal få tatt en diagnose på den og så tar jeg det videre derfra.
Skal få tatt en diagnose på den og så tar jeg det videre derfra.