Vurderer å kjøpe denne
Vurderer å kjøpe denne
Hei, førstegangsposter her på forumet og forhåpentligvis snart førstegangs T4 eier.
Jeg er i kontakt med en kar på Finn som selger en syncro i Os som jeg vurderer å dra å titte på. Men siden jeg ikke har holdt på med disse bussene før så trenger jeg litt råd fra dere om det ser ut som et godt kjøp. Jeg håper på å få den for rundt 25-26000,-
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... s=84682829
Han sier at kanalene er uten rusthull men at hjulkassa har et hull på størrelse med et kronestykke. Den har gått 145 000 km og begynner vel å bli moden for bytte av registerreim og vannpumpe.
Siden jeg skal gjøre den om til en camper så lurer jeg på om det er lovlig å nappe ut setene bak samt skilleveggen?
Noen andre ting jeg burde titte på under visning, annet enn det vanlige?
Jeg er i kontakt med en kar på Finn som selger en syncro i Os som jeg vurderer å dra å titte på. Men siden jeg ikke har holdt på med disse bussene før så trenger jeg litt råd fra dere om det ser ut som et godt kjøp. Jeg håper på å få den for rundt 25-26000,-
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... s=84682829
Han sier at kanalene er uten rusthull men at hjulkassa har et hull på størrelse med et kronestykke. Den har gått 145 000 km og begynner vel å bli moden for bytte av registerreim og vannpumpe.
Siden jeg skal gjøre den om til en camper så lurer jeg på om det er lovlig å nappe ut setene bak samt skilleveggen?
Noen andre ting jeg burde titte på under visning, annet enn det vanlige?
Re: Vurderer å kjøpe denne
For å bygge om til camper ville jeg foretrukket lang utgave, denne er kort. Høyt tak ville også stått på lista. Denne 2,4 sugedieselen er lat, så tålmodighet i motbakker og langtidsplanlegging av forbikjøringer er et påkrevd. Hadde nok gitt meg litt tid for å finne en 102hk. Nødvendig med 4-hjulstrekk? Tror en pensjonert rød/hvit ambulanse kunne være et fint utgangspunkt for dine planer...
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
95? Da burde den ha skifta regrem med vannpumpe senest ifjor.
Anbefaler ingen å kjøre mer enn Max 5år og/eller 90000km intervall avh av hva som inntreffer først.
Anbefaler ingen å kjøre mer enn Max 5år og/eller 90000km intervall avh av hva som inntreffer først.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
california
- -

Er den gått 145 på reima ville jeg ikke kjørt den en meter. Ville tauet den til verksted....
1996 California 2,5 TDI - solgt..
1998 V70 2,5 TDI - arvet av Junior.
XC70 D5 2004 - konas bil.
XC70 D5 2006 4C - min dagligbil.
Datsun 300zx 1985 3.0 V6 - kosebilen min.
Har spurt selger om når reima er byttet sist. Har sett på lang utgave men synes de ser litt vel store ut, kan tenke meg at det er problematisk å finne parkering osv. Ettersom den skal kjøres opp i fjellet hele året så er nok syncro nødvendig.
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
1 Du finner neppe 2,5 tdi til denne prisen med syncro
2 Om du bruker vanlig seter og ikke en eller annen variant av Westfalia R&R til baksete mister du en del effektiv lagringsplass som er svært viktig på så små biler. Om du da ikke velger å bygge en slags sokkel som du setter de på. Forøvrig er det viktig at mest mulig av bilens innhold har flest mulig funksjoner.
Må du ha mer enn to seter?
Snakk med Biltilsynet så tidlig som mulig om hva du har lyst til å gjøre med den eksakte bilen slik at du har de med deg og ikke mot deg. Svar derfra kan ta ganske lang tid å få. Når bilen er registrert som personbil er det ikke noe problem å fjerne baksetene, men nye løsninger for disse og beltene må du regne med at du bør få godkjent fordi du er i trøbbel ved en eventuell ulykke. Min T3 ble detalj fotografert ved omregistrering slik at forandringer vil bli avslørt ved behov.
2 Om du bruker vanlig seter og ikke en eller annen variant av Westfalia R&R til baksete mister du en del effektiv lagringsplass som er svært viktig på så små biler. Om du da ikke velger å bygge en slags sokkel som du setter de på. Forøvrig er det viktig at mest mulig av bilens innhold har flest mulig funksjoner.
Snakk med Biltilsynet så tidlig som mulig om hva du har lyst til å gjøre med den eksakte bilen slik at du har de med deg og ikke mot deg. Svar derfra kan ta ganske lang tid å få. Når bilen er registrert som personbil er det ikke noe problem å fjerne baksetene, men nye løsninger for disse og beltene må du regne med at du bør få godkjent fordi du er i trøbbel ved en eventuell ulykke. Min T3 ble detalj fotografert ved omregistrering slik at forandringer vil bli avslørt ved behov.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
VW Crafter LWB -14
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Søke på you tube klarer du sikkert selv, men denne her hadde jeg litt sansen for:
https://www.youtube.com/watch?v=lb8fHPSgkvQ
https://www.youtube.com/watch?v=lb8fHPSgkvQ
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
VW Crafter LWB -14
Fikk svar om at registerreim ble bytta på ca. 90000 og at rusten bak er mer utbredt enn først antydet men at dette skal utbedres før salg. Passasjersetet kan heller ikke snus.
Ellers kan jeg nevne at jeg var og titta på den her idag:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... s=87203479
Riktignok ikke syncro men til gjengjeld 2.5 tdi som jeg syntes gikk fint. Litt usikker på om 4hjulstrekk faktisk er nødvendig eller om det går greit med piggdekk og kjetting når det trengs. Denne er registrert som varebil med skillevegg og da lurer jeg på om det er lovlig å fjerne denne å bytte til vendbart passasjersete?
Ellers kan jeg nevne at jeg var og titta på den her idag:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... s=87203479
Riktignok ikke syncro men til gjengjeld 2.5 tdi som jeg syntes gikk fint. Litt usikker på om 4hjulstrekk faktisk er nødvendig eller om det går greit med piggdekk og kjetting når det trengs. Denne er registrert som varebil med skillevegg og da lurer jeg på om det er lovlig å fjerne denne å bytte til vendbart passasjersete?
Jeg tenker nok at det holder med 2 seter foran og skaffe en rocknroll seng e.l. og da blir det vel litt mer fritt hva kan gjøre baki der mtp. innredning.Needforspace wrote:1 Du finner neppe 2,5 tdi til denne prisen med syncro
Ingen praktisk betydning, men setene er ifra perioden 91-93.
Denne støyer nok over gjennomsnittet, uten både paneler bak og gulvteppe framme.
Denne støyer nok over gjennomsnittet, uten både paneler bak og gulvteppe framme.
Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
Nissan Leaf Tekna 2013
-
caravellekjell
Den 2.5 l er det ikke helt riktig kilometerstand på ifølge Statens vegvesen.
http://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop+og ... er=hb51456
Kjell.
http://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop+og ... er=hb51456
Kjell.
02 T4 Carthago syncrocamper
06 Harley Davidson Softail Heritage
06 Harley Davidson Softail Heritage
Heit på trynet km stand. minus 70000 km på to år,
Tippar den har blitt stillt 100000 km tilbake..
Tippar den har blitt stillt 100000 km tilbake..
Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
Nissan Leaf Tekna 2013
Bra spotta, da unngår jeg å kjøpe den. Får lete litt videre.
Da har jeg vært og titta på en lang 1.9d high top fra 2000.. Bare gått 104 000km, ikke no rust..

Det eneste problemet er at den trenger start gass på kald motor. De har hatt den inne hos Møller som bytta dieselfilter og konstantert normal dieseltilførsel. Det står også at det ikke er noen glødelampe når tenningen skrus på men sikringen til lampa er ok. Mulig den bare trenger nye glødeplugger.
Noen som har vært borti noe sånt tidligere?

Det eneste problemet er at den trenger start gass på kald motor. De har hatt den inne hos Møller som bytta dieselfilter og konstantert normal dieseltilførsel. Det står også at det ikke er noen glødelampe når tenningen skrus på men sikringen til lampa er ok. Mulig den bare trenger nye glødeplugger.
Noen som har vært borti noe sånt tidligere?
Last edited by mattisgl on 09 Dec 2016, 15:56, edited 2 times in total.
-
Der Postmeister
- -

Hvorfor har de ikke feilsøkt glødeanlegget?
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Ikke godt å si. Den ble sjekka på Mølller Bil Ålesund for et år siden ser det ut som.
-
Der Postmeister
- -

Hørtes amatørmessig ut. Trygdebil sikkert. Og med den motoren skremmer du ingen. 
Ikke deg sjøl heller.
Ikke deg sjøl heller.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
california
- -

Min gløda ikke en stund. Var defekt temp.føler på kjølevannet.
Ellers er vel el.del tenningslås en gjenganger.
Ellers er den rustfri så er det noe å tenke på. Glødinga finner du ut av. Mye enklere enn å slipe og sveise rust....
Det eneste negative i så fall er motorstørrelsen. 1,9 er mopedmotor i en caravelle, men du kommer fram til slutt....
Ellers er vel el.del tenningslås en gjenganger.
Ellers er den rustfri så er det noe å tenke på. Glødinga finner du ut av. Mye enklere enn å slipe og sveise rust....
Det eneste negative i så fall er motorstørrelsen. 1,9 er mopedmotor i en caravelle, men du kommer fram til slutt....
1996 California 2,5 TDI - solgt..
Veldig hjelpsom gjeng her inne, setter pris på det. Da gikk jeg for den røde, skal ut og hente den ikveld så da kommer det vel en ny prosjekt-tråd på forumet snart. Hvis det er noen som er på utkikk etter rullestol-lem så er det bare å si fra 
Bare så det er sagt, så ødelegger startgass motoren. Det er skikkelig fyfy!!! Så få orden på glødinga! Kan ikke kaldstart problemer og komne av feil innstillt pumpe og? Få sjekka kaldstarten og innstillinga på pumpa
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....