Ikke kjøp av Bilfabrikken AS! Svindel og bedrag!

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Pål Andor
Car: T4 1998 MV Lang

Ikke kjøp av Bilfabrikken AS! Svindel og bedrag!

Post by Pål Andor »

Har du også blitt SVINDLET av Bilfabrikken AS?
DEL DETTE
Jeg har blitt svindlet av Bilfabrikken AS, der jeg kjøpte en renovert VW Caravelle, som i forhold til avtale og kostnad var langt under hva jeg bestilte og fikk! Jeg søker derfor likesinnede for å finne ut hvordan vi sammen skal gå frem med å få Knut Helgevold og Knut Are Vie, til å ta ansvar.
Dette firmaet som driver offisielt fra Hafrsfjord i Stavanger, er drevet av en mann som heter Helgevold. Han driver også et firma som heter Netto. Men så har han et firma i Polen som han driver med en annen som heter Knut. Hans fulle navn er Knut Arne Vie.
Knut i polen er han du får kontakt med når de begynner, han passer på å gi minst mulig informasjon på mail og mest mulig på telefon, Men aldri sier han noe om at når bilen kommer til Norge, så må du signere en ny kontrakt med Knut Helgevold i Stavanger, som er en bilselger jeg aldri ville kjøpt bil av, hadde jeg brukt mer enn en time på ham! Mannen er bilkjent men sier han forstår ingenting når man konfronterer ham med feil.
Knut i Polen, driver et verksted der som de først sier er autorisert med autoriserte mekanikere, etter hvert er det visst bare verksmester som er autorisert. De viser til flotte bilder og beskrivelse i Finn.no hvor de beskriver alt de gjør med bilen, noe som er langt fra hele sannheten. De viser at de profesjonelle og har solgt 60-70 biler i året. Mye av dette vet jeg ikke om er riktig, de er stadig på jakt etter å kjøpe de verste bilene til de beste prisene for dem, for å gi dem en Amerikansk dusj, (Som å ha deodorant på gammel svette) der de lapper dem i sammen med billige deler og knapp renovering ved å se på delene før de settes i sammen igjen. Min tok de ikke å skiftet en morken skumgummi pakning, som viste seg å blåse ut av aircon, som forøvrig bare virket på et nivå når jeg fikk den! Bilder kommer etterhvert. Ja, min bil ble levert med en rekke visuelle feil, som steinsplint i ruta (ba meg ta det på min forsikring) og steinsprut som hadde tatt av lakken på panser på mer enn 4 steder, og ingenting ble sagt av Knut Helgevold, som når han ble gjort oppmerksom på det sa at han skulle skaffe en skvett med maling som jeg kunne pensle over!!
Historien er lang og har for meg holdt på i over ett år, og nå etter å ha fått bilen tilbake for nytt verkstedsopphold i polen, så har de knapt gjort noen ting. Altså SVINDEL OG BEDRAG!
Bilfabrikken AS, med sine innehavere Knut Helgevold og Knut Are Vie, og selskapet Netto Norge As AS. http://www.proff.no/rolle/knut-helgevol ... rd/269849/ også har de i sammen et ANS Bilauksjonsselskap. http://bilfabrikken.no/ som har sitt Polske verksted under navnet CCR Services SP.zo.o.
Som ansvarlig folkevalgt politiker, er det selvsagt en forpliktelse for meg å opplyse om åpenbart svindel og bedrag, som jeg også gjør i politikken. Og når jeg selv blir svindlet så stort så må jeg også advare alle mot disse bandittene Knut Helgevold og Knut Are Vie og deres forretningsmetoder.
Jeg kjenner til to andre som er blitt svindlet av disse to, og det er samme tingen, SVIK OG BEDRAG. Slike folk må det advares mot. Jeg har en enorm dokumentasjon på lovte og ikke leverte lovnader. Og det har sikkert mange andre også. Bilfabrikken AS gir «amerikansk dusj» til flere sorter biler men hovedsakelig Jeep, og VW Caravelle.
Så de som har informasjon og har opplevd det samme som meg, bes ta kontakt for koordinering. For de andre som er i gang med å handle med disse, avslutt så fort som mulig. Og for dere som vurderer dem, STOPP! Også håper jeg at folk deler dette slik at disse karene ikke kan svindle andre i fremtiden!
Hilsen en snytt kunde.

https://www.facebook.com/PolitikerSandn ... 3455961473
Even
-
-
Phone: 95011694

Re: Ikke kjøp av Bilfabrikken AS! Svindel og bedrag!

Post by Even »

Tragisk at noen kan holde på sånn
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
MHP
Car: T4 1999
Phone: 48154068

Post by MHP »

Hei
Nesten samme historie her, kjøpte caravelle 99 med aut og totalpakke for 189.000,-
først var blen bare på sommerhjul Levert i januar 1,5 mnd forsinket, så måtte kjøre til enebakk med egne nye vinterhjul.
Fikk med bilen hjem og var kjempefornøyd i 2 uker da røk hjullager, dette skulle dem fikse kjapt, der skulle gå ca 6 uker og imellomtiden mistet jeg plutselig bremsene på e6 hjem fra svigers, var gammel ødelagt caliper bak, innom verksted og fikse, og her viste det seg også at bremseslangene var feilmontert framme så disse lå inn på dekkene og var nesten helt slitt gjennom. etter mye frem og tilbake fikk dem byttet defekte deler, som jo i utgangspunktet skulle vert "NYE".
der var også noe vibrasjon på gaspådrag noe som min egen mekaniker og naf mente var automatkassa som holdt på at ryke.
etter 4 mnd begyndte lakken at sprekke flere plasser bla midt på bakluka og støtfangere ( fikk montert styling fangere og skjørt) Noe jeg ikke hadde lagt merke til tidligere var at skjørt og fangere feilaktigt var sparklet fast til karroseriet innen lakkering, disse var tydeligvis tilpasset så dårlig at der var sparklet flere cm mellom fanger og karrosseri, sikkert kappet for mye bort.
Jeg hadde til og begynne med en god dialog med Knut som da til slut beskyldte meg for at ha gjort dette selv og truet meg med rettsak om jeg offentliggjorde dette på nett.
etter hvert ga jeg opp.
Automatkassa tok kvelden etter ca 5mnd og bilen har nu stått parkert i 2 år, der har dukket opp mye feil og sprekker i lakk, lakk som krakkelerer, rust og skjørt som er sprekket midt på.
Jeg fikk kjørt bilen ca 8-9000 km.
har også funnet ut at km stand er jukset med siste eu kontroll var på 365000 km og jeg kjøpte en bil som hadde gått ca 200000,-
Hilsen enda en snytt kunde

PS: Er noen interesert viser jeg gjerne frem bilen
hypomac
-
-
Phone: Niellveførtifire315

Post by hypomac »

Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
Espen K
Car: 2000 Caravelle 2,5Tdi 8seter

Post by Espen K »

MHP wrote:Hei
Nesten samme historie her, kjøpte caravelle 99 med aut og totalpakke for 189.000,-
først var blen bare på sommerhjul Levert i januar 1,5 mnd forsinket, så måtte kjøre til enebakk med egne nye vinterhjul.
Fikk med bilen hjem og var kjempefornøyd i 2 uker da røk hjullager, dette skulle dem fikse kjapt, der skulle gå ca 6 uker og imellomtiden mistet jeg plutselig bremsene på e6 hjem fra svigers, var gammel ødelagt caliper bak, innom verksted og fikse, og her viste det seg også at bremseslangene var feilmontert framme så disse lå inn på dekkene og var nesten helt slitt gjennom. etter mye frem og tilbake fikk dem byttet defekte deler, som jo i utgangspunktet skulle vert "NYE".
der var også noe vibrasjon på gaspådrag noe som min egen mekaniker og naf mente var automatkassa som holdt på at ryke.
etter 4 mnd begyndte lakken at sprekke flere plasser bla midt på bakluka og støtfangere ( fikk montert styling fangere og skjørt) Noe jeg ikke hadde lagt merke til tidligere var at skjørt og fangere feilaktigt var sparklet fast til karroseriet innen lakkering, disse var tydeligvis tilpasset så dårlig at der var sparklet flere cm mellom fanger og karrosseri, sikkert kappet for mye bort.
Jeg hadde til og begynne med en god dialog med Knut som da til slut beskyldte meg for at ha gjort dette selv og truet meg med rettsak om jeg offentliggjorde dette på nett.
etter hvert ga jeg opp.
Automatkassa tok kvelden etter ca 5mnd og bilen har nu stått parkert i 2 år, der har dukket opp mye feil og sprekker i lakk, lakk som krakkelerer, rust og skjørt som er sprekket midt på.
Jeg fikk kjørt bilen ca 8-9000 km.
har også funnet ut at km stand er jukset med siste eu kontroll var på 365000 km og jeg kjøpte en bil som hadde gått ca 200000,-
Hilsen enda en snytt kunde

PS: Er noen interesert viser jeg gjerne frem bilen
Dersom du har en kjøpekontrakt med kilometerstand som er signert av selger som ikke er i sammsvar med hva registeret til vegvesenet, anbefaler jeg deg å gå til forbrukrådet eventuelt ta det via NAF om du er medlem der.
Legg frem dokumentasjon på hva kilometerstand var ved kjøpet (signer kjøpskontrakt) og en utskrift fra vegvesenet som viser kilometerstand ved eukontrollene.
Dette er svindel og de vil trolig også anbefale å anmelde selger for svindel med kilometerstand.
Om bilen er solgt via finn.no så tips de om saken også, så de kan se på det og eventuelt utestenge selger.
Saimon
Car: T4 1997 2,5TDI
Phone: 92526622

Post by Saimon »

Det er jo veldig irritert når folke som de svindle andre. Kanskje bør melde den til konfliktråde?
Æg er akkurat i oppussing med min Caravelle, så ser me kos det blir. Det gjører min kollega som har veldig god referanse, men.... Håper bilder kjemmer snart :D
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

hypomac wrote:Utvida bedriften har vi?

https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90081067
Her er det bilder av både biler med lang og kort akselavstand, dermed intet bevis på hva de har gjort med denne som er til salgs.
Post Reply