Lenkearm
-
Breibin
- Car: T3 -88 Syncro 1,9TDK
- Phone: 95062153
Lenkearm
Heisann
Jeg er den glade eier av en 88-mod syncro 1,9 TDK. En forholdsvis fersk eier sådan. Er på utkikk etter lenkearm venstre side foran. Har vist seg å ikke være så lett å få tak i, sikkert fordi jeg ikke har undersøkt på de rette stedene... Noen som kan peke meg i riktig retning?
Re: Lenkearm
Nøyaktig hva mener du med lenkearm?
Er det linkene på stabstaget:

https://www.brickwerks.co.uk/t3-parts/t ... early.html
Husk at det er forskjellig link om du har støpt eller presset broarm.
Er det linkene på stabstaget:

https://www.brickwerks.co.uk/t3-parts/t ... early.html
Husk at det er forskjellig link om du har støpt eller presset broarm.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Breibin
Lenkearmene til stabstag ja... Mye jeg ikke veit skjønner jeg, hehe.. Kom samme modell med forskjellig broarm?
Det er et skille på årsmodell, men armene kan selvsagt også være byttet i ettertid. 88 modell tror jeg har den tidlige typen, altså presset stål.
Og da mener jeg det er samme linken på høyre og venstre side. Senere biler med støpte armer har forskjellig link på høyre og venstre. Og bare for å gjøre det enda vanskeligere så er ikke linkene på 2wd like.
Og da mener jeg det er samme linken på høyre og venstre side. Senere biler med støpte armer har forskjellig link på høyre og venstre. Og bare for å gjøre det enda vanskeligere så er ikke linkene på 2wd like.
-
Breibin
Aha! Takk for god hjelp
Da veit jeg hva jeg skal se etter. Når du sier det så mener jeg å huske at det er presset stål.
En annen sak; jeg kjøpte syncroen for snart et år siden. Den lå ute på finn.no en god stund, hvilket jeg synes er noe mistenkelig. Selger sa at mange hadde vært og sett på den, men at de ikke var villige til å betale det han ønsket for den. Men jeg har hatt lyst på T3 syncro siden jeg var 3 år gammel så jeg kjøpte den uansett og betalte sikkert 7-8000,- for mye. Har byttet diverse slitedeler selvfølgelig, men ikke fått noen store overraskelser enda, men dog.. Jeg har blitt fortalt at det på et tidspunkt lå en link på forumet her vedrørende denne bilen. Regnr: VE71548. Har du noe info å komme med?
En annen sak; jeg kjøpte syncroen for snart et år siden. Den lå ute på finn.no en god stund, hvilket jeg synes er noe mistenkelig. Selger sa at mange hadde vært og sett på den, men at de ikke var villige til å betale det han ønsket for den. Men jeg har hatt lyst på T3 syncro siden jeg var 3 år gammel så jeg kjøpte den uansett og betalte sikkert 7-8000,- for mye. Har byttet diverse slitedeler selvfølgelig, men ikke fått noen store overraskelser enda, men dog.. Jeg har blitt fortalt at det på et tidspunkt lå en link på forumet her vedrørende denne bilen. Regnr: VE71548. Har du noe info å komme med?
Hei og velkommen til forumet! Kan du ikke legge ut et bilde av bilen? Kanskje noen kjenner den igjen da og kan søke opp en gammel prosjekttråd feks.
- Martin :)
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990
-
Breibin
Hei Martin, og takk for det
Jeg skulle gjerne lagt ut bilde hvis jeg skjønte hvordan jeg skal gjøre det, hehe... Ikke den mest datakyndige personen du har med å gjøre her. Copy/paste funker ikke ser jeg. Så da må jeg nesten spørre: Hvordan gjør jeg det?
Breibin wrote:Hei Martin, og takk for detJeg skulle gjerne lagt ut bilde hvis jeg skjønte hvordan jeg skal gjøre det, hehe... Ikke den mest datakyndige personen du har med å gjøre her. Copy/paste funker ikke ser jeg. Så da må jeg nesten spørre: Hvordan gjør jeg det?
Mange veier til Rom, men jeg bruker http://0o2471.net. Veldig enkelt, bare velg fil og last opp. Så kopierer du BBkoden og paster inn her.
- Martin :)
T3 1.6TD, SB 1990
T3 1.6TD, SB 1990
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
jeg har lastet ned " tapa talk" på telefonen og laster ned til forumet direkte fra den, gratis og veldig enkel og bruke.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Jeg bruker postimage.com
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
Breibin
Takk for tips folkens 
Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
-
Breibin
Her er doningen vår! Hvis noen kjenner igjen bilen og har info å komme med til et par newbies, så mottas det med takk 
Den husker jeg fra Finn. Finner ikke igjen diskusjonstråden her og nå, men tror det mest ble diskutert uorginal fargekombonasjon og prisnivå. Husker den lå lenge til salgs...
-
Breibin
Takk for info! Ja, prisen var som sagt i høyeste laget, og det er snodig lakkering og div. pyntelister vi gjerne skulle vært foruten, hehe... Får ta det litt om litt. Gikk gjennom EU-kontrollen nå uten mangler så det er en begynnelse 
Bilen så jo fin ut i karosseriet sånn som jeg husker den. Og fargekombinasjonen er jo smak og behag. Om jeg skulle hatt en tofarget metallic T3 hadde jeg nok fulgt mønsteret på originale tofargede biler. Og kromlistene er vel forhåpentligvis bare tapet på? Eller?
Feilfri EU kontroll er definitivt en bra start.
Lag deg gjerne en prosjekttråd her på forumet, så kan vi følge bilen på en plass.
Feilfri EU kontroll er definitivt en bra start.
Lag deg gjerne en prosjekttråd her på forumet, så kan vi følge bilen på en plass.
-
Breibin
Skal se om ikke det kommer en prosjekttråd etterhvert
Listene er tapet på ja, men rive av lister= hellakkering. Det er klistret på lister rundt lyktene til og med.. blæh!
Listene burde kunne demonteres med forsiktig bruk av tanntråd. Mye brukt for å demontere emblemer som er limt, men kan sikkert brukes på listene og. Eventuelle lim/taperester fjernes enklest med sitrusrens.Breibin wrote:Skal se om ikke det kommer en prosjekttråd etterhvertListene er tapet på ja, men rive av lister= hellakkering. Det er klistret på lister rundt lyktene til og med.. blæh!
-
Breibin
Takk for tanntrådtips, det skal prøves! Evt. fiskesene kanskje... Og sitrusrens er jo genialt, helt glemt at det finnes. Nå har jeg imidlertid litt større problemer; T3`n kveler seg ved igangkjøring. Må ha ganske høyt turtall for at den skal komme seg avgårde så sant den ikke står på flatmark. Kan nesten sammenlignes med at bremsene henger på (har sjekket at de ikke gjør det!). Kjørte noen mil i dag og den er dau å kjøre, i tillegg til at det har kommet en rakling i motoren. Det eneste jeg har gjort siden den gikk riktig var å bøye ned stagget der gasswiren er festet til motoren, dette pga. at gassmekanismen "subbet" i motorlokket da jeg rygget (det har blitt satt i en 1,9 tdk motor og tilpassingen er gjort så som så). Kan jeg ha bøyd den akslingen som stagget sitter på, og hvilken misjon har den nedover i motoren?
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Da står det vel sikkert en AAZ pumpe på den også da siden den subber i motorlokk? Løft det opp prøv da for å eliminere påvirkning derfra.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
Breibin
Løfte opp motorlokket mener du? Det har jeg isåfall prøvd uten at det gjorde noe til eller fra. Det har hatt en tendens til å subbe dersom jeg har lasta bra baki og rygger i oppoverbakke.
-
Breibin
Men ja, det sitter noe der som for meg minner om en vakumstyrt valsa klokke.. hehe. Litt dårlig på fagterminologien her.
-
Breibin
Men folkens; hvordan kan jeg få bekrefta/avkrefta gåen toppakning på en 1,9 TDK?
1:tips ang motor. å legg merke til, hvordan ryker det kontra normalt? Eksosen kav svart? Lite kjennskap sålangt selv jeg med denne type bil/byggverk, men vert utfor flere typer vw turbo disel med 'luft slange til turbo' to lags armert gummislange som kolapser/suger inn innervegg. Å foråsaker kvæling oftest på lave turtall, overvinnes/tvinges t drift å kan fungere på høye turtall. Ryker xtra svart om du ikke får luft nokk t forbrenning. Så dette kan være en ting å se på. 'Kjenn fysisk på slange mellom luftfilter å turbo, kjenner du den ekstra myk/tynn no sted så kan det mistenkes slangen driver å gir seg. Gjerne i ett benn/vinkel, eller ved innfesting/slangeklemme. Sitter luft filter fast? Kan å prøve på egen risk 'å demont slange inn å kjør, kjenn om den da går, for å elliminere den saken. Ps, kjør såfall da på renest unnerlag/veg/parkering. Ikke langt, kun test. Ikke grus veg.)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Btw. Er det 'bra gjort' bygget kan det også hværa snorkel inn til luftfilter boks via sjallusi hjørne bak? Potensiell kvælings kan det å hværa der utifra hvor solid det er gjort om det er så.)