Igår var jeg en tur hos Paul for å få litt hjelp til å se på lekkasje jeg hadde fra motoren. Fant ut at det var både olje og diesellekkasje.
Under pådrag kom det mye diesel ut fra den her dingsen:

(Beklager for litt dårlig bildekvalitet, mørk garasje og gammel lånetelefon gjør at bildekvaliteten blir så som så)
Så da fjernet vi den, og satt inn en bolt der istedenfor. Da ble jo pumpa tett, men når jeg skulle kjøre hjem gikk bilen skikkelig dårlig. Hadde flat pedal i 3.gear og holdt ikke mer enn 50 opp lierbakkene. Var sånn at jeg sleit med å holde 100 på motoveien. Idag fjernet jeg den bolten igjen, og satt tilbake den dingsen, men til min store overraskelse gikk ikke bilen noe bedre.
Vi har også justert opp dieselmengden litt, og jeg har ikke justert den ned igjen enda. Tanken slo meg at vi kanskje hadde justert opp for mye, slik at bilen nå får for lite luft og derfor går så dårlig. Men tenkte å høre her først før jeg gjør så mye mer.
Men er det noen som vet hvorfor det kommer diesel ut fra den dingsen? Såvidt meg og Paul forstår så skal det ikke være diesel der fordi det er en utlufting for membranet som skal gi mer diesel når turbotrykk stiger. Ja og hvorfor bilen min fortsatt går som en dass?!