Det kan jeg. Avkreftet. Min mek skal bytte tre av mine ringer ila en drøy uke(litt irriterende da selger sa en ring, menmen). Bare ringene, men han måtte bestille de fra DK. Vet ikke hvorfor derfra, men det er mindre viktig. Han kan iallfall T4.
Om jeg har forstått det rett er offisiell policy å bytte alt, derfor finnes ikke løse ringer som del til våre biler igjennom original/erstatningsdelelista...
abs ringer
-
Theodor
- -

- Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
- Phone: 93297430
Re: abs ringer
Mvh Øystein Theodor
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
ABS ringen sitter jo tredd på utenpå selve drivknuten den? Skulle vel ikke være nødvendig å bytte drivknuten pga ABS ring bytte?CarlOtto wrote:Sløkkas wrote: (...) å bruke mange tusen kroner til å bytte hele drivleddet som var helt i orden, pga sprekk i ABS ring
Du har vel kanskje 2wd du da ?! Etter det jeg har skjønt etter å ha lest her inne så må jeg med min Syncro 4wd av med drivaksling og så bytte drivknuten komplett med innstøpt ABS-ring... Altså ikke mulig å kun bytte ABS-ring...![]()
Kan noen bekrefte det med Syncro og behov for å måtte bytte hele drivknute ? ? ($$$....argh)
Mine ringer var iallefall løse slik at de kunne taes lett av, uten å bytte driknute. Drivakslen kan med fordel være demontert fra bilen ja, for å lette arbeidet med ABS ring bytte
ABS ring

Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Driver og pakker om litt bl.a i Heimen så Zu wird es Gemacht er for tiden malplassert, står detta nevnt der (syncro, ja) ?
Trudde det gikk å steame med varmtvann inn gjennom eikene på bilen for å få vekk gammal skjit - det gikk fint for å fjerne ABS-iveren på bilen forrige gang men nå er det jaggu såpass lenge sia at jeg begynner frykte at det er mer enn bare skjit på Vidvandre.
Symptom som Carl Otto beskreiv det.
Trudde det gikk å steame med varmtvann inn gjennom eikene på bilen for å få vekk gammal skjit - det gikk fint for å fjerne ABS-iveren på bilen forrige gang men nå er det jaggu såpass lenge sia at jeg begynner frykte at det er mer enn bare skjit på Vidvandre.
Symptom som Carl Otto beskreiv det.
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Som nevnt tidligere så er ringene fremme og bak lik, har bare erfaring fra en 2000 mod og skal bytte på en 2001 når tiden strekker til...4 ringer kom fra uk her i uken http://www.ebay.co.uk/itm/150565692983? ... 1497.l2649 322,- kroner, men verdi under 200,- resten frakt, så den kom rett i post kassa, uten MVA...!CarlOtto wrote:Sløkkas wrote: (...) å bruke mange tusen kroner til å bytte hele drivleddet som var helt i orden, pga sprekk i ABS ring
Du har vel kanskje 2wd du da ?! Etter det jeg har skjønt etter å ha lest her inne så må jeg med min Syncro 4wd av med drivaksling og så bytte drivknuten komplett med innstøpt ABS-ring... Altså ikke mulig å kun bytte ABS-ring...![]()
Kan noen bekrefte det med Syncro og behov for å måtte bytte hele drivknute ? ? ($$$....argh)
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
Har disse symptomene på min 2000 modell Syncro, hvordan finner man enklest ut hvilket hjul som har sprukket ring?
-
Torle
- -

- Car: T4 2002
- Phone: 90994928
Ta en diagnose, VCDS tidligere vagcom skal kunne fortelle hvilket hjul som fusker. Får en ikke opp noen feil så er det å løse senterbolten i navet og dunke drivknuten så langt inn at ringen kommer til syne.Helgeo wrote:Har disse symptomene på min 2000 modell Syncro, hvordan finner man enklest ut hvilket hjul som har sprukket ring?
Mener jeg har noen ringer liggende, evt kan dem bestilles fra ebay
http://www.ebay.co.uk/itm/2X-FOR-VOLKSW ... Sw8cNUQuJA
Tor-Ole Olsnes