Er det mulig å ettermontere bryter for å koble vekk airbag på 2008 mod Transporter?
Er det noen som har fått gjort dette?
Utkobling av airbag på bil uten bryter
-
Daniel_hoy
- Car: T4 2000, T5 2008
- Phone: 99551081
-
Daniel_hoy
Re: Utkobling av airbag på bil uten bryter
Har lest alle trådene som jeg finner her. Men ingen som svarer på spørsmålet mitt.
Jeg er klar over hvordan den kan kobles ut permanent etter boka. Men jeg vil ha nøkkel om det er mulig.
Om en VW forhandler sier at det ikke er mulig å montere bryter så betyr ikke det nødvendigvis at det stemmer.
Det er mulig å kjøpe bryter, lampe osv til Transporter. Så da må det være mulig å montere det også
Så er det noen som har gjort det? Må styreenhet til airbag byttes? Noen annet som må gjøres?
Jeg er klar over hvordan den kan kobles ut permanent etter boka. Men jeg vil ha nøkkel om det er mulig.
Om en VW forhandler sier at det ikke er mulig å montere bryter så betyr ikke det nødvendigvis at det stemmer.
Det er mulig å kjøpe bryter, lampe osv til Transporter. Så da må det være mulig å montere det også
Så er det noen som har gjort det? Må styreenhet til airbag byttes? Noen annet som må gjøres?
Leste i ein annen tråd at dette ikkje var mulig å få kjøpt fra VW
Forespurte akkurat dette hos VW i forbindelse med kjøp av min 2009 T5 og behov for å koble ut airbag pga bakovervendt barnesete.
Fikk da svar at det ikke kunne ettermonteres bryter pga styreenheten til airbag ikke taklet at airbagen ble koblet inn og ut uten at det ble kodet bort via VAS/VAG-Com. Ville da gi feilmelding. Fikk den koblet bort permanent for 1500kr inkl papirer hos Møller. Kan reverseres den dag barnestol ikke lengre er i bruk.
Fikk da svar at det ikke kunne ettermonteres bryter pga styreenheten til airbag ikke taklet at airbagen ble koblet inn og ut uten at det ble kodet bort via VAS/VAG-Com. Ville da gi feilmelding. Fikk den koblet bort permanent for 1500kr inkl papirer hos Møller. Kan reverseres den dag barnestol ikke lengre er i bruk.
-
Daniel_hoy
Det ble permanent utkobling av airbag. Var mulig å montere bryter men da måtte styreenhet ++ byttes også.
Og da er det sikkert billigere å kjøpe en 2010 mod med bryter originalt
Og da er det sikkert billigere å kjøpe en 2010 mod med bryter originalt