LED lyser mye hvitere så det ser ut som om det lyser bedre og det gjør det kanskje rett foran bilen.
Lamper konstruert for halogen lyser lengst med halogen. Det har vist noe med frekvensen på lyset(?) å gjøre. Står mye om det på nett.
Idioter som ikke bryr seg om at de blender andre setter gjerne i xenon eller LED i gammeldagse lykter.
Det genererer mye "Strølys". Det vil si at du får en slags lyssky som virker blendende på møtende trafikk. DE ser jo bedre SELV! Da er alt greit.
Heldigvis avskilter de biler med denne typer pærer når de blir stoppet i kontroll
Strølys er velkjent fra xenon men at det er selvfølge at man får det fra de nye kraftige H4 led er for meg ukjent. Om dette er tilfelle er det selvfølgelig ikke aktuelt å montere sånne.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Disse ser ut til å kunne ha brennpunkt på samme sted som halogen, og i så fall er lysbildet likt. Det som er problemet er at lampa er beregnet for halogen, og grad av strølys som kan slippe ut passer med lysstyrken en halogenpære gir. Når lyskilden blir så enormt mye kraftigere som her antydet, vil også mengde strølys øke tilsvarende og man oppnår fullstendig blending i verste fall.
Det dumme med LED er at hvis du blir stoppa langs veien av Satans Biltilsyn så blir det mangel og vising på trafikkstasjonen med dokumentasjon på at lampene dine er bygd og godkjent for LED pærer.
Taler av erfaring da jeg ble stoppa med Slugga no.5 med "trynet" fullt av led pærer i lampene mine . Full vising og måtte fremlegge dokumentasjon, noe som jeg ikke kunne skaffe, så da blei det glødepærer på park og hovedlampene igjen, og omkobling av alle de andre lampene
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
Jeg har kjørt med ett sett i mine rundlykter 1 år(kjøpt på alixpress). De lyste helt hinsides på vanlig kjørelys(sterkere enn bi xenon på fatterns bmw x3), men langlys dioden satt litt feil, så på langlys var de ikke særlig bra. Skal prøve å finne de.