EU Kontroll steder rundt Oslo?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
goskiracer
-
-
Car: T3 syncro 2.2L wbx med WBXhaust fra Vanistan

EU Kontroll steder rundt Oslo?

Post by goskiracer »

Hei alle :)
Det er tiden for min første Eu Kontroll :shock:
Har noen hatt bra opplevelser med EU Kontroll på et bilverkstedet i Oslo området som de vil anbefalle?

tusen takk på forhånd
'86 Syncro 2.2L wbx fra Vanistan med WBXhaust...
eivindch
Phone: 99709887

Re: EU Kontroll steder rundt Oslo?

Post by eivindch »

Jeg har god erfaring med Møller på Billingstad. Det ser ut til at de ligger relativt lavt i pris og de setter folk på jobben som kjenner bilen (de vet f.eks. om slarken i bakhjulslagrene). Hovedlyktene blir om nødvendig justert. De finner uakseptable feil, men henger seg ikke opp i bagateller. Ulempen er at man ikke får være med inn på verkstedet.

Eivind
subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Post by subwoofer »

Det er litt langt unna for deg og EUen der er ikke av de billigste (800,-), men jeg har god erfaring med JPL i Sandefjord for eldre og sære biler. Skal ta Kengu dit nå, forrige gang gikk det bare på pris men det verkstedet jeg brukte da har lagt ned.
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

NAF borte på Hasle/Hovin. Jobber en tysker som kan VW der.

Tar Vidvandre med dit sjøl om ikke så lenge for å få en foreløbig status, noe å jobbe med.
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

Gjelder bare å få han da

Men NAF slipper igjennom mye rart
Min Passat syncro gikk igjennom til tross for at begge kanalene var helt borte!!!!!
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Jeg bruker Fjellhus motor på Karihaugen. Du kjører vel forbi der på veg til jobb. De er riktignok et lastebilverksted men tar også personbiler. Jeg tok min LT der. Han som foretar kontrollene er veldig hyggelig og lar deg følge med på alt han gjør. Du får feil på det som er feil og det som er riktig får du ikke feil på. Du kan også klare å diskutere deg fra en feil på hjullager bak. 22794164 er nummeret til Jørgen, som er kundemottager.
Alf Torp
-
-
Car: 86/91 T3 JX/AAZ
Phone: 40-62-70-60

Post by Alf Torp »

Jeg kan ikke foreslå verksted for EU, men jeg kan si dette vedrørende bakhjulslagrene: Jeg har alltid sagt fra på forhånd om at det er slakke i dem, fordi de bare ER sånn. Jeg forklarer om deformasjon i hylsen mellom lagrene og at selv om man bytter alle bitene der så blir det slakk igjen omtrent før man får kjørt ut av verkstedet. Jeg har hittil ikke fått mangel på slakke i bakhjulslager. Jeg har riktignok byttet lager før EU en gang, men... da var den vanlige slakken der ved kontrollen.

Åpen dialog med verkstedet er ofte til god hjelp, er vel det jeg forsøker å si.
Mvh,
Alf

- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 87 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle Syncro 1.6TD Trufa Halvcamper
- 90 T3 Doka Syncro 2.1 MV
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
goskiracer
-
-
Car: T3 syncro 2.2L wbx med WBXhaust fra Vanistan

Post by goskiracer »

Takk til alle for tipsene :D

Jeg hadde dårlig tid i forrige uke... og fikk en time hos Moller Bil (VW)... det var veldig veldig nøyaktig :roll:
Jeg måtte bytte ute hovedlykter, bærearm foringer, fjerne solfilm, og noen andre små ting. Heldigvis jeg klarte alle reparasjoner uten noen store forhindringer :D men det var fortsatt noe annet ;)

Jeg fikk tips om et verksted i Strømmen som hetter Kvikstop fra en kolleager her på jobb. Han Terje som driver verkstedet er en VW fyr og det var mange gamle boblebiler inn i verkstedet da jeg gikk inn. Han kjorte EU-kontrollen ganske raskt... og "noe annet" ble ordnet ;)

Så, bilen er klar til 2018... og hvis Halse i Oslo er opptatt kan jeg godt anbefalle Kvickstop :)
'86 Syncro 2.2L wbx fra Vanistan med WBXhaust...
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

ducce999s wrote:Gjelder bare å få han da

Min Passat syncro gikk igjennom til tross for at begge kanalene var helt borte!!!!!
Det har med at bæringa ligger bakenfor kanalene og de er kun til pynt. Vi sjekka med en Golf 1 Caddy her som hadde samme problem. Ytterkanal borte begge sider. Men iflg Biltilsynet da, så lenge det bærende bak dette var ok, så var det ikke noe problem.

Kunden hørte på vår anbefaling og ikke tilsynet faktisk. Den ble spiker. Men var eu ok på tross av. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

Der Postmeister wrote:
ducce999s wrote:Gjelder bare å få han da

Det har med at bæringa ligger bakenfor kanalene og de er kun til pynt. Vi sjekka med en Golf 1 Caddy her som hadde samme problem. Ytterkanal borte begge sider. Men iflg Biltilsynet da, så lenge det bærende bak dette var ok, så var det ikke noe problem.

Kunden hørte på vår anbefaling og ikke tilsynet faktisk. Den ble spiker. Men var eu ok på tross av. ;)
Tydelig ikke alle som vet det for på efterkontroll på annet verksted så var svv på besøk og dokumenterte og den ble som sagt ikke godkjent
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
rosten
Car: t3 1986

Post by rosten »

Så eu kontroll på Kvikstop er til å anbefale? Hva er prisen der?

takk
Syncrobuss
Car: T3 Westy
Phone: Nei

Post by Syncrobuss »

Kvickstop på Strømmen er absolutt IKKE å anbefale. Familien har gitt de tre forsøk.
4x4syncro
-
-
Car: 1991 caravelle syncro 90 Coach Automat
Phone: 95294695

Post by 4x4syncro »

Syncrobuss wrote:Kvickstop på Strømmen er absolutt IKKE å anbefale. Familien har gitt de tre forsøk.
På gamle VW så er vel det stedet å dra? Har bare hatt bra erfaring derfra med mine gamle folkevogner:)
Åsmund

T3 Caravelle Coach 1990 Automat
T3 Caravelle Syncro 1991
T1 transporter 1953
T2 transporter 1969
MA
-
-
Phone: 41367753

Post by MA »

Jeg kan anbefale møller på kalbakken, jeg har hatt min syncro der alle gangene den har vært på EU, de sa det var gøy med sånn gammel bil og an noen holdt liv i de.
Bor i Oslo
Post Reply