Person/Verksted i Oslo som bytter bremseveske T3-84 bensin?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
terjes
Car: T3 1984, Vannkjølt bensin, 1,9 Camper (Reimo)

Person/Verksted i Oslo som bytter bremseveske T3-84 bensin?

Post by terjes »

Hei alle og takk for råd i forbindelse med bakbremser/håndbrekk. Bremsepedalen har begynt å vandre etter skifte av bremsesko bak...... den kan trykkes dypt inn ved første bremseforsøk, og på andre tråkket tar den der den skal. Altså lenger ute. Har hatt bilen i 5 år og vet ikke når bremsevæsken ble byttet sist. Jeg ønsker å bytte den. Er det noen i Oslo-området som kan gjøre det for meg? Eller om noen har forslag på verksted i Oslo som håndterer T3´en? Den jobben vil jeg ikke gjøre selv altså :-)
OddN
-
-

Re: Person/Verksted i Oslo som bytter bremseveske T3-84 bens

Post by OddN »

Det at bremsepedalen gå for langt ned første gang kan tyde på at skoene bak ikke er riktig justert. Altså at de ligger for langt ifra trommelen.
terjes

Post by terjes »

...ok - skal prøve å justere. Det kan nok være du har rett, for jeg har bare byttet bremsesko og det oppstod ingen lekkasje av bremsevæske under monteringen. Takk
terjes

Post by terjes »

testet, og bremsebåndene ligger der de skal....trenger hjelp til å bytte bremsevæske altså...
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

terjes wrote:testet, og bremsebåndene ligger der de skal....trenger hjelp til å bytte bremsevæske altså...
Bytte bremsevæske er vel ikke verdens mest kompliserte jobb. Det bør vel hvilket som helst verksted gjøre. Nå er det jo slik at det bare er verksteder og eieren selv som har lov å reparer bremser. Vi i VWbus Drammen anbefaler jo http://www.mekopartner.no/verksted/brastad-service/ som ligger rett ved vårt treffsted i bånn av Lierbakkene. De er best på sentrale østlandet på VW T3
terjes

Post by terjes »

Og da gjorde Tony på Enga Bil a/s på Vålerenga i Oslo en fantastisk jobb med T3´en. Og det var riktig som OddN sa: båndene var ikke justert tett nok på trommelen. Det var årsaken til pedalens vandring. Men jeg fikk byttet bremseveske også ++. Så nå er alt ok. Og Tony KUNNE håndtere T3´en - vakkert. Han ble fortjent en av mine helter i Oslo gitt....
Post Reply