skyvedørs-skinne?
skyvedørs-skinne?
noen av dere som har snøring på hvor mye en ny skinne koster? Den må være svart......min er stygg som få med flass og greier
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
skjønner problemet
Jeg forstår problemet ditt. Skinna på bilen min er også en slik blank greie. Har sikkert pussa den ned og lakka 3 ganger i løpet av siste 2 åra.
Varer berre en stund og så flasser det igjen. Kanskje det er noen som har tips om en type grunning om sitter ordentlig ??
SVART skinne er finest !!
Varer berre en stund og så flasser det igjen. Kanskje det er noen som har tips om en type grunning om sitter ordentlig ??
SVART skinne er finest !!
Trond Steinar Førde Andersen
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
Meg: Caravelle 98 mod 2,5tdi lang minibuss (Solgt), :caravelle 9-seter 2001 mod 2,5tdi lang. (Solgt) kjører nå Audi Q7
Konebil: car.9-seter 94mod, 2.4 syncro kort(Solgt) /Ny bil : 1999 modell caravelle 5 seter 2,5tdi lang.
-
Der Postmeister
- -

Fulstendig klar over ay det ikke er noen forbruks-vare, men det er vel noen her inne som jobber på div. VW-forhandlere og kanskje kjenner til dette.Der Postmeister wrote:Det er vel ikke hver dag man kjøper ny slik. De fleste av oss kan leve med den slik den er...
Det enkleste er ofte det beste; Ring VW først...
Det var jo derfor jeg spurte - ikke fordi jeg ikke gidder å ringe
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Der Postmeister
- -

-
10fot-bilen
skyvedørs-skinne
Har du vurdert å få den pulver-lakkert??? det er skikkelig slitesterkt..
-
Der Postmeister
- -

Ta av trekk. Sitter vel en skrue i hver ende under plastpropp.
Lukk døra litt opp og sett en slik garasjejekk, som Kai-Ingar viste bilde av i en tråd her eller noe lignende, under døra slik at den kan hvile på denne når du nå løsner midtre rulla og fjerner denne. Så kan du bytte skinne og montere alt igjen. Skulle vel ikke være mer å huske på trur jeg.
Lukk døra litt opp og sett en slik garasjejekk, som Kai-Ingar viste bilde av i en tråd her eller noe lignende, under døra slik at den kan hvile på denne når du nå løsner midtre rulla og fjerner denne. Så kan du bytte skinne og montere alt igjen. Skulle vel ikke være mer å huske på trur jeg.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Der Postmeister
- -

-
Der Postmeister
- -

-
Familiemann
Du kan også skruve av den plastdingsen som sitter i bakenden av skinna, løsne de to skruene som holder døra til de nedre rullene. Da kan du dra hele døra bak og ut av skinna. Greit å være to stykker, men det går alene hvis man har litt muskler.caravelleman wrote:Fikk pris på ny SVART....
ca. 700.-
Da blir det ny skinne, hvis jeg får av døra uten for store problemer
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Så det betyr at Stian må finne seg en kompis..Familiemann wrote: Du kan også skruve av den plastdingsen som sitter i bakenden av skinna, løsne de to skruene som holder døra til de nedre rullene. Da kan du dra hele døra bak og ut av skinna. Greit å være to stykker, men det går alene hvis man har litt muskler.
Nå har jeg jo funnet meg mange nye venner, men jeg trur ikke noen av de gidder hjelpe meg
. Litt alvorlig; Jeg hadde altså heist opp/hvilt døra på en jekk og var klar til å skru som f.... , men tror du f....ikke den mutteren som sitter i bakre ende av skinna hadde RUSTET noe så inni granskævven!? Prøvde først med "normalt" utstyr, men måtte gå over til en tang. Liker det ikke. Liker det overhodet ikke.
Resultat; Den nye flotte skinna ligger fint innpakket i plastikken den kom med, og den gamle stygge sitter ennå! Skikkelig nedtur. Noen som har tips? Mutteren ser ut til å ha gått i oppløsning på en side, men samtidig sitter den dønn. Ser nesten ut som den er lakka eller "smeltet" fast......
Nå forbanner jeg det å ha gammal bil..... 
Resultat; Den nye flotte skinna ligger fint innpakket i plastikken den kom med, og den gamle stygge sitter ennå! Skikkelig nedtur. Noen som har tips? Mutteren ser ut til å ha gått i oppløsning på en side, men samtidig sitter den dønn. Ser nesten ut som den er lakka eller "smeltet" fast......
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE