Som forventet fra den sektoren.Digger wrote:Jada.... ble stående med tannløs pumpereim midt på E6.
35 000 km siden komplett skifte med regreim +++. VAG fraskriver seg alt ansvar da jeg ikke har vært innom til etterstramming etter 30 000km. Greit nok det. Står tydelig i seviceintervall... (fikk jeg opplyst i etterkant)etterstramming.
Merkelig praksis da det også står: Reim skal byttes på 120 000 kjørte km uansett alder. Garanti på jobben de utførte des 2012 er: 3 år, eller 100 000 km.'
Er det tillatt å bruke ordet sleipinger når den ene "paragrafen" slår i hjel den andre? Ja... det er min feil vedr service, men da jeg var innom de å skulle få skiftet bærearmforing i juni (mulig den servicen med stramming hadde blitt informert om?) da bilen hadde gått 6000 km mindre hadde de ikke tid til det før først i august pga. ferie.
Kommentarer???
Pumpereim tannløs
Re: Pumpereim tannløs
Torbo
Jeg har ikke hørt om en pumpereim som har røket etter 30 000 km. ! Hva slags dritt har dem i så fall satt inn? Eller ble det glemt, bortsett fra på regningen?Hallgeir wrote:Synst det er rart reima røk så fort...var den bytta når reg reima vart skifta? Har sett caraveller der reg reima er bytta...og så går det ett par år med 30-40000 km og så er det stopp....pga pumpereima. Eg synst berre det er merkelig at pumpereima ryker så fort..da må det ha vert gjort noe merkelig under montering....bare mine tanker...
Det virker underlig det hele! Også at de fraskriver seg ansvar for en jobb som bør holde minst 100 000 km...
Torbo
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Pumpereimer ryker stadig vekk. Leser du innlegga her så ser du det som gjengangere. Både med originale reimer og ikke. Og på alle mulige km stand.
Shit happens, dessverre. Og tilogmed nye originale deler kan være defekte. Slik er det dessverre.
Shit happens, dessverre. Og tilogmed nye originale deler kan være defekte. Slik er det dessverre.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Jeg antok at grunnen til at pumpereimer ryker stadig vekk er at en luring sparte mye penger ved å kun bytte registersiden.... Slipper da å røre motorrommet ovenfra i det hele tatt. Ingen kamhjul skal av/på. Ingen timing av veiv, kamaksel eller pumpe. Ingen nødvendig justering i vagcom til slutt (som forutsetter god og varm motor).
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV