Jeg skal sette inn ny motor, alle kjølerør, slanger og radiator. Jeg har begrenset kunnskap, men gleder meg med oppgaven. Men jeg skulle gjerne hatt noen tips:
De eksisterende motorfestene ser helt ok ut. Men det jo slik at gummi blir hardere med tiden. Er det å anbefale å bytte festene med nye selv om de gamle ser bra ut?
Jeg tok ut tanken for å få ut kjølerørene. Tanken ble byttet for et par år siden, og jeg har dårlig erfaring med å få satt den inn med alle tilslutninger intakt. Det er fordel å få alt på plass før tanken settes på plass, men jeg har problem med å finne en god løsning for den korte slangen som går mellom de to Y-stykkene. Årsaken er at det er tilleggsvarmer på bilen, og da går det en ventilasjonskanal/slange (ca Ø=70 mm?) som er plassert under bilen rett over tanken. Det funksjonsmessige beste er antagelig å ha den korte slangen over ventilasjonskanalen, men det er tilnærmet umulig å montere y-stykkene i tanken etter tanken er på plass. Dersom slangen ligger på tanken under ventilasjonskanalen, er jeg redd det blir press fra ventilasjonskanalen, og vil slangens funksjon ødelegges hvis det ligger bensin i den nedbøyde slangen. Det vil jo heller ikke være mulig å se om slangen blir presset ut av ett av y-stykkene når den blir presset ned. Kan den korte slangen av polyamid(?) byttes med en noe lengre, vanlig bensinslange, slik at det er noe å gå på? Eller skal jeg fjerne hele tilleggsvarmeren som jeg aldri har turt å sette på ?
Trenger tips om tank og motorfester
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: Trenger tips om tank og motorfester
Bare å skifte til lengre slang, er kun til for luft/trykk utjevning. Se bare til at du får en slange som tåler bensin, ikke biltema
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
steinarontour
- Car: 2 stk T3 Syncro 1990
- Phone: +4790122014
Re: Trenger tips om tank og motorfester
Ang motorfester!
Jeg har montert på mine 2 stk Syncro med AAZ motor. Såkalte "Hydro lager" ca EUR 150 for 1 sett med 2 stk. NB forskjellige fester for diesel- og bensinmotor! Meget godt fornøyd. Mindre motorstøy og vibrasjoner!
mvh
steinarontour
Jeg har montert på mine 2 stk Syncro med AAZ motor. Såkalte "Hydro lager" ca EUR 150 for 1 sett med 2 stk. NB forskjellige fester for diesel- og bensinmotor! Meget godt fornøyd. Mindre motorstøy og vibrasjoner!
mvh
steinarontour