Motor drar dårlig acv 2,5 tdi
Re: Motor drar dårlig acv 2,5 tdi
Hei. Var ute å kjørte en tur.. så begynte glødelampa å blinke? det lukta også brent olje... så oppi motorrommet å da var turbon dekt av olje.. så ut som det kom ut av oljeutlufting slangen ned på innsugs slangen som går inn på turbo? noen som har vært borti det?
-
kippad
- Car: T4 tdi snarnt syncro 99
- Phone: 90879754
Har skiftet mange slike register reimer . Timinga mellom veiv og kam er viktig . Bolten på veiva er og veldig viktig 160nm +2x90grader. Eller 460nm skal altid skiftes. Og er ikkje dette rigtig gjort har eg sett fleire havari på drevet nede på veiva . Dette er den største synderen til havari på motor . Diesel pumpe reima setter eg på slik att stramming er riktig og så justerer eg innsprøytnigs tidspunktet på hjulet på kammen . Er eit firkanta merke på dieselpumpe hjulet dette bruker eg og sette ca 3mm forbi merket som er på som er på fremre feste bolt på diesel pumpa . Starter motor og leser av dynamisk . Er verdien for høg vrir eg kam hjulet bakover og fremover vist den er for lav. Bruker mutter trekker for og løyse og teite teiter selfølgelig med moment til slutt 
carawelle 2,5 tdi snart syncro
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Javel...det er det du skal bruke omlenkhjulet til. Der justerer du dynamisk.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter