kan slettes

Type 2 T1,T2,T3,T4 og T5
Post Reply
hunter
-
-

kan slettes

Post by hunter »

Hei - har du en komplett tenningslås å låne bort eller til salgs rimelig? Møller sier at mine startproblemer på min 95-modell Caravelle med 2,0 bensinmotor kan skyldes en ring på tenningslåsen som ikke sender riktige signaler til startsperren.... så løsningen kan være å bytte denne for at bilen skal starte mer enn 2 sec... ønsker ikke å legge ut for mye her så låner gjerne en for å prøve - evt kjøpe den om det er den som er feilen... betaler selvsagt frakt om den må sendes til Haugesund.

OG - er det noen som har koblingsskjema til tenning/startsperrer og slikt på denne bilen? har en teori om at det kunne vært gull å få koblet bort startsperreskiten en gang for alle
Last edited by hunter on 04 Mar 2016, 19:15, edited 1 time in total.
Runewilliam_Mercury1952
-
-
Car: T4 2000 APL, 1952 Mercury

Re: komplett tenningslås 95 modell caravelle 2,0 bensin ønsk

Post by Runewilliam_Mercury1952 »

Det du er på utkikk etter er en spole som sitter rundt tenningslåsen. Denne er bare tredd på rundt låssylinderen, og burde ikke ta lang tid å bytte (må av med rattstamme deksler, koble fra spolen og lirke den av med en flat skrutrekker el.lign.)

Jeg tror dette er samme del uansett hvilken motor som er montert (med startsperre), men les av delenummeret på den som sitter der, og sammenlign.

Jeg tror det blir vanskelig å fjerne startsperre, men hør gjerne med noen som reparerer motorstyreenheter. Mulig de kan fjerne den i software.

Sent fra min S50 via Tapatalk
Storbrum
Car: T4 og T5

Re: komplett tenningslås 95 modell caravelle 2,0 bensin ønsk

Post by Storbrum »

Kan sende deg komplett lås med nøkkel for 750,- inkl frakt..

Startsperre kan kobles om med ledning rett på pumpa... Det ligger tegning inne her ett sted. Men dette er jo ikke Nor fremtidig løsning ..
Caravelle 2.4 d 9seter 94 S
Caravelle 2.4 d 7 seter 95 solgt Transporter 2,4 d syncro lang 5 seter solgt.
Transporter 2,4 gl 92mod 9 seter SOLGT Transporter 2,5 tdi buss, 2003 mod Solgt Caravelle 2,4 94 8 seter solgt Transporter 2,4 kombi 93 solgt
Post Reply