Heving av caravelle

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
ghh
Car: T4 96

Heving av caravelle

Post by ghh »

Hei. Har en caravelle 2,4 syncro 97 mod. Super bil og som jeg bruker til alt. Jeg drar dessverre endel tung henger med den og lurer på om det kan være noen lure "tips og triks" jeg kan gjøre slik at den kan bli litt sterkere, Kjører også litt på dårlige skogsveier opp til hytta og ønsker og sette på større dekk og kanskje få hevet den. Dette er jo en bil på noen år så jeg vil helst ikke bruke alt for mye penger på den. Er det noen på forumet som kan gi meg noen råd, størrelse på dekk, felger og hvor jeg kan kjøpe dette billigst? Håper på mange og gode forslag.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Heving av caravelle

Post by Der Postmeister »

T5 fjører bak. 3.2T utgaven hever mye. Den jeg hadde, sjekk T4 prosjekter, kjørte jeg disse på. Først og fremst fordi jeg var drita lei knekte T4 fjører til stadighet og tunge lass.
Trur Boge blei litt tankefull når hans Seikelutgave var lavere... ;)

Ulempen er vinglen bil når du ikke har lass og vinkelen på drivakselen på høyre side bak ser ut til å slite noe mer på mansjetten. Noe som er kjipt da du må kjøpe hele fordømte akselen hvis den ryker.
Dette siste var ikke tema sist jeg prata med Boge ang dette.

Du kan høre med han. Han har nok testa en del triks.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Hallgeir
Car: t4 1994 4wd
Phone: 47642797

Re: Heving av caravelle

Post by Hallgeir »

Har T4 syncro 94 modell. Har akkurat bytta aksling framme på venstre side da den var utslitt mellom aksling og ledd, indre. Indre ledd ser heilt likt ut både bak og framme. Ytre veit eg ikkje om er likt...men skulle ikkje forundre meg om det passer. Lengda på akslingen er ikkje lik. Men 97 modellen har vel sikkert andre akslinger....
Caddy 1,9 tdi 4motion 2009
Golf 1,9 tdi 4motion 2001
T4 2,4 1994
Post Reply