Manglende kjørelys - Jordfeil etter batteribytte?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
hbeyrer
-
-
Car: 2006 lang Caravelle

Manglende kjørelys - Jordfeil etter batteribytte?

Post by hbeyrer »

Må fiske litt i forumet etter tips eller om noen har vært borte i tilsvarende trøbbel.

På min 2006 mod 1.9 Caravelle har jeg nyss byttet batteri da det gamle begynte å skrante etter jevnlig misbruk fra webastoen. Skiftet ble gjort på gårdsplassen hjemme og ikkeno elektronikk var skrudd på etter bytte. Nytt batteri er Sønnak powerline sa900, 90 ah. Bilen har kun ett batteri.

Så...etter bytte av batteri kommer ikke hovedlysene på.... Parklys, fjernlys etc. funker som normalt. VDCS/vag-com melder ikke om noe feil, og merkeligst av alt: napper jeg ut pæra av lampa så begynner den å lyse som normalt. Også etter at den har blitt montert tilbake - også om tenningen og lys skrus helt av og på. Alt må være avskrudd en stund for at lysene ikke skal komme på igjen.

Jeg har sjekket over multi-kontakta på baksiden av lampene og tilsynelatende virker den ok. Om jeg napper den løs surrer høydejusteringen en kort stund. Jeg har også dyttet en jordet ledning bortpå lampa uten at det hadde noen innvirkning.

Btw: det er doble halogen-lamper.

Alle tips eller ideer mottas med takk...
Post Reply