T3 Transporter 1986 1.eiers 66.000km Diesel GI BUD
-
RøykenRikard
- Car: VW Caravelle Syncro 1,6TD
- Phone: 45632450
T3 Transporter 1986 1.eiers 66.000km Diesel GI BUD
Hei!
Jeg har en transporter 1986 modell stående. Denne var jeg i Haugesund og hentet for vell halvannet år siden, men tiden strekker ikke til for å få fikset den opp.
Bilen er urørt, og i meget god stand. Den har en hjulbue høyre bak som er litt stygg, ellers er den fri for rust både under og i plateskjøter ellers. Jeg har skiftet skiver og klosser, samt hjullagre foran.
Også byttet bremsepumper bak, smørt opp og rengjort. Byttet 2 bremserør bak også.
Motoren er en 1,6TD i tilsynelatende god stand. Starter og går, og bilen har jo bare gått 66.000. Men bilen har ikke vært brukt i voldsom grad på mange år, så jeg garanterer ingenting.
Bør nok tas motorservice og skifte registerreim før man legger ut på tur.
Bremser må også luftes, så bilen er ikke kjørbar pr nå.
Bilder tilsendes pr. mail eller MMS. Tlf: 45632450
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
Vil helst at dere tar kontakt med meg pr tlf for mere info.
Jeg ønsker 30.000,- for bilen. Det er mye bil for pengene.
Kom gjerne med BUD!
Jeg har en transporter 1986 modell stående. Denne var jeg i Haugesund og hentet for vell halvannet år siden, men tiden strekker ikke til for å få fikset den opp.
Bilen er urørt, og i meget god stand. Den har en hjulbue høyre bak som er litt stygg, ellers er den fri for rust både under og i plateskjøter ellers. Jeg har skiftet skiver og klosser, samt hjullagre foran.
Også byttet bremsepumper bak, smørt opp og rengjort. Byttet 2 bremserør bak også.
Motoren er en 1,6TD i tilsynelatende god stand. Starter og går, og bilen har jo bare gått 66.000. Men bilen har ikke vært brukt i voldsom grad på mange år, så jeg garanterer ingenting.
Bør nok tas motorservice og skifte registerreim før man legger ut på tur.
Bremser må også luftes, så bilen er ikke kjørbar pr nå.
Bilder tilsendes pr. mail eller MMS. Tlf: 45632450
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true
Vil helst at dere tar kontakt med meg pr tlf for mere info.
Jeg ønsker 30.000,- for bilen. Det er mye bil for pengene.
Kom gjerne med BUD!
Last edited by RøykenRikard on 20 Oct 2015, 11:42, edited 2 times in total.
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Re: T3 Transporter 1986 1.eiers 66.000km Diesel
Bilder av vidunderet selger mere enn fine ord

Roar Indsetviken
VWbus Drammen
1990. 1.6 td T3 Caravelle Coach (Slugga no.5)
1989. 1.9 tdk T3 Doka Syncro (Kong Vinter)
1989. 1.9 tdk T3 Doka 2wd (Den Røde)
mail:
roar.indsetviken@gmail.com
roars.t3.verksted@gmail.com
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
-
RøykenRikard
Da er det som nevnt over bare å ta kontakt pr tlf, så sendes bilder asap sulu.
-
vwcoach
- -

- Car: 3 stk. T3'er
- Phone: 958 30 024
Jatakk, både tlf nr og mail adresser står i avataren minRøykenRikard wrote:Da er det som nevnt over bare å ta kontakt pr tlf, så sendes bilder asap sulu.
Roar Indsetviken
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
VWbus Drammen
mail:
vwbus.drammen@gmail.com
-
RøykenRikard
-
RøykenRikard
Re: T3 Transporter 1986 1.eiers 66.000km Diesel GI BUD
Kom med bud? Ingen som øyner sjansen for å få seg et skikkelig gromt, enkelt vinterprosjekt?
-
RøykenRikard
Ingen? Nå må bilen bort, så jeg tar imot alt av bud.
"Annonsen er slettet" sier Finn...
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Syncrobuss
- Car: T3 Westy
- Phone: Nei
-
fredriksen
- -

- Car: Vw T4 caravelle, passat 3bg
Slettet får jeg opp også..OddN wrote:"Annonsen er slettet" sier Finn...
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Bilen ser sånn ut når jeg klikker på linken.

VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
RøykenRikard
Takk for bud karer, skulle gjerne likt å visst hva som gjør denne bilen så lite attraktiv. Du finner garantert ingen lik i Norge, med så lav km stand og lite rust. Fremstår som ny inni.
-
RøykenRikard
Takk for bud karer, skulle gjerne likt å visst hva som gjør denne bilen så lite attraktiv. Du finner garantert ingen lik i Norge, med så lav km stand og lite rust. Fremstår som ny inni.
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Kjørbar med skilt og en ny regreim på så får du ok rundt 20k for denne på våren.
At du får bud på halvparten slik den står like før Jul er ikke utypisk.
Transportere er sparsomt utstyrt og isolert. Skal jeg snakke for min egen del så gir jeg ikke et skjorteerme for en T3 hvis den "mangler alt". Man må punge ut greit med dinarer hvis man skal ha vipperuter, godstoler, støyisolering og en ålreit innredning vettu
Biler som har disse tingene får gjerne igjen krone for krone på utstyret sitt etter hva jeg har observert.
Transportere er sparsomt utstyrt og isolert. Skal jeg snakke for min egen del så gir jeg ikke et skjorteerme for en T3 hvis den "mangler alt". Man må punge ut greit med dinarer hvis man skal ha vipperuter, godstoler, støyisolering og en ålreit innredning vettu
Hans Sæle
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Kort sagt for min del så ser jeg det er låverød varebil med vinduer. Og dermed fullstendig uintressant, lav km eller ikke. Det er nok en slik som havner litt mellom de berømte to stoler, for ikke er det Caravelle og ikke er det utstyr å snakke om slik Hans sier.RøykenRikard wrote:Takk for bud karer, skulle gjerne likt å visst hva som gjør denne bilen så lite attraktiv. Du finner garantert ingen lik i Norge, med så lav km stand og lite rust. Fremstår som ny inni.
Halvpaneler, helpaneler, kjipe C'er (gjerne tofargede) og syncroer er vel lettere å bli kvitt i dag.
Men jeg er ikke enig i at folk får igjen krone på krone av utstyr de har putta på. Heller at folk vil ha igjen krone på krone de har putta på.
Og da om de får det vil være diskusjon de fleste ikke vil innrømme de ikke fikk det de ville ha.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Er vel bare en klar melding til deg om å beholde denRøykenRikard wrote:Takk for bud karer, skulle gjerne likt å visst hva som gjør denne bilen så lite attraktiv. Du finner garantert ingen lik i Norge, med så lav km stand og lite rust. Fremstår som ny inni.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Mye enig med Hans her. Kjørbar med skilt som veteran over nyttår, gjerne nypolert sånn at du viser hvor bra den er i lakken kan du sikkert få 20k+.hansstef wrote:Kjørbar med skilt og en ny regreim på så får du ok rundt 20k for denne på våren.
Transportere er sparsomt utstyrt og isolert. Skal jeg snakke for min egen del så gir jeg ikke et skjorteerme for en T3 hvis den "mangler alt". Man må punge ut greit med dinarer hvis man skal ha vipperuter, godstoler, støyisolering og en ålreit innredning vettuBiler som har disse tingene får gjerne igjen krone for krone på utstyret sitt etter hva jeg har observert.
Men dårlige bilder selger ikke. Og jeg ser (kan være jeg ser syner) grums som kan være rust både i takrenna der takstativet er festet og langs frontpanelet bak støtfangeren. Kan som sagt være bare skitt, men bildene er ikke akkurat med på å vise hvor bra bilen er. Og et halvveis demontert dashbord understreker ikke akkurat påstanden "som ny inni".
Så slik den presenteres i Finnannonsen tror jeg igrunn ikke du kan forvente mer enn 8-10k.
Og det at den ikke er kjørbar innskrenker jo drastisk på potensielle kjøpere. Det er nok ikke mange som orker å dra langt for å se på og eventuelt hente denne, dessverre.
Men når det er sagt, hadde den stått 10 mil unna her jeg bor, og ikke 110, hadde jeg kommet og kikket for lenge siden, billigere veteranbil (både i innkjøp og drift) skal man lete lenge etter.
Som et apropos... Hvilken dokumentasjon har du på kilometerstanden? Denne har vel speedometer som bare går til 99.999...
-
RøykenRikard
Ja, jeg er fullstendig klar over den ikke er kjempeutstyrt, og godt mulig den faller mellom 2 stoler. Men når jeg ser hvilke prosjekter folk går på, så skulle jeg kanskje tro at folk var villige til å gi noe for denne.
Bildene er ikke kjempegode, helt enig i det. Det at lokket over speedometeret er løsnet for å etterfylle bremsevæske, liksom skal tilsi at bilen ikke er bra innvendig blir for meg meget søkt, men ok.
Selvfølgelig klar over at en ferdig EU-ok polert bil hadde generert mer penger, men da hadde jeg beholdt den selv.
Jeg har ikke funnet rust i takrenner, og egentlig ikke noe sted heller. Bildene jeg har lagt ut av bilen under bør gi ganske gode indikasjoner på dette.
Hva angår km-stand så har jeg handlet bilen av mannen som kjøpte den ny, og det er hans signatur som er vist i den opprinnelig serviceboken. Dersom noen hadde kommet for å en titt, hadde de også umiddelbart kunne bekreftet at denne ikke har gått lenger en 66.000
Setene er helt strøkne, gulvmatter finnes ikke slitt, og lakken i varerommet er som den skulle vært nylakkert. Et rask blikk på motoren viser også at den ikke har gått lenger, noe av det peneste motorrommet på disse jeg har sett.
Bildene er ikke kjempegode, helt enig i det. Det at lokket over speedometeret er løsnet for å etterfylle bremsevæske, liksom skal tilsi at bilen ikke er bra innvendig blir for meg meget søkt, men ok.
Selvfølgelig klar over at en ferdig EU-ok polert bil hadde generert mer penger, men da hadde jeg beholdt den selv.
Jeg har ikke funnet rust i takrenner, og egentlig ikke noe sted heller. Bildene jeg har lagt ut av bilen under bør gi ganske gode indikasjoner på dette.
Hva angår km-stand så har jeg handlet bilen av mannen som kjøpte den ny, og det er hans signatur som er vist i den opprinnelig serviceboken. Dersom noen hadde kommet for å en titt, hadde de også umiddelbart kunne bekreftet at denne ikke har gått lenger en 66.000
Setene er helt strøkne, gulvmatter finnes ikke slitt, og lakken i varerommet er som den skulle vært nylakkert. Et rask blikk på motoren viser også at den ikke har gått lenger, noe av det peneste motorrommet på disse jeg har sett.
My two cents:
Min siste T3 kjøpte jeg for 13000,-
Den hadde vel da samme interiør (eller mangel av), den var rullemalt, og hadde noe rust. Den hadde skilter, men var ikke kjørbar. Måtte på EU.
Den er riktignok eldre, men denne er også i praksis nå veteran, så det betyr mindre... (må bare ikke omregistrere før nyåret)
Vil si denne absolutt er verd mer, MEN å hente en ikke kjørbar bil langt borte koster både tid og penger.
Som andre har sagt: få den kjørbar, og prøv å selg når snøen har forsvunnet;-) dette er den beste årstiden å kjøpe sommerbiler på! Og derfor den verste å selge på.
Og "du finner ikke maken" er ikke helt sant, denne "typen" biler dukker opp med ujevne mellomrom. Kansje ikke Rød, men kjipt utstyrsnivå og lav km går ofte hånd i hånd..
Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
Min siste T3 kjøpte jeg for 13000,-
Den hadde vel da samme interiør (eller mangel av), den var rullemalt, og hadde noe rust. Den hadde skilter, men var ikke kjørbar. Måtte på EU.
Den er riktignok eldre, men denne er også i praksis nå veteran, så det betyr mindre... (må bare ikke omregistrere før nyåret)
Vil si denne absolutt er verd mer, MEN å hente en ikke kjørbar bil langt borte koster både tid og penger.
Som andre har sagt: få den kjørbar, og prøv å selg når snøen har forsvunnet;-) dette er den beste årstiden å kjøpe sommerbiler på! Og derfor den verste å selge på.
Og "du finner ikke maken" er ikke helt sant, denne "typen" biler dukker opp med ujevne mellomrom. Kansje ikke Rød, men kjipt utstyrsnivå og lav km går ofte hånd i hånd..
Jada, "halvveis demontert" var nok å sette det litt på spissenRøykenRikard wrote:Det at lokket over speedometeret er løsnet for å etterfylle bremsevæske, liksom skal tilsi at bilen ikke er bra innvendig blir for meg meget søkt, men ok.
Men kombinert med en radio som ser ut som den henger og slenger (eller skal den være sånn?) så drar det ned inntrykket. Og potensielle kjøpere tenker nok også sånn. Det var igrunn mitt poeng. Bilen ER sikkert så bra som du sier, men bildene gir ikke rette inntrykket...

Så min kritikk var på ingen måte rettet mot bilen, kun mot bildene i Finnannonsen
Enig med OddN her. Slike småting betyr mye. Er da riktig sløvt å ikke sette på lokket der før bildet ble tatt. Er vel gjort på 10sec.
Sett av en time til å gjøre bilen klar for salg, høyere "timelønn" får man skjelden.
Disse tinga betyr nok mindre her på forum enn på finn, men likevel...
Men det var nok fra min side, jeg tjener ingenting på at T3 blir dyrere, snarere tvert imot.
Sett av en time til å gjøre bilen klar for salg, høyere "timelønn" får man skjelden.
Disse tinga betyr nok mindre her på forum enn på finn, men likevel...
Men det var nok fra min side, jeg tjener ingenting på at T3 blir dyrere, snarere tvert imot.
Bilen var bra før Rikard kjøpte den - jeg snakket med selgeren og skulle handle bilen, men et år i Spania gjorde at bilen var solgt da jeg kom tilbake til gamlelandet. Km-stand er 99,9% korrekt. Før bilen ble kjøpt gikk den et par mnd som demobil hos forhandleren i Stavangerområdet. Siden har den blitt brukt av samme eier i alle år. De siste årene brukte han den bare lokalt på gården++ uten skilter. Han sov litt i den og ellers sto den mye i ro. Lykke til med salget - eg har ikkje kapasitet til å hente den over fjellet midt på vinteren.
-
RøykenRikard
Hvilket belegg har du for å påstå at den er dårligere?hunter wrote:Bilen var bra før Rikard kjøpte den - jeg snakket med selgeren og skulle handle bilen, men et år i Spania gjorde at bilen var solgt da jeg kom tilbake til gamlelandet. Km-stand er 99,9% korrekt. Før bilen ble kjøpt gikk den et par mnd som demobil hos forhandleren i Stavangerområdet. Siden har den blitt brukt av samme eier i alle år. De siste årene brukte han den bare lokalt på gården++ uten skilter. Han sov litt i den og ellers sto den mye i ro. Lykke til med salget - eg har ikkje kapasitet til å hente den over fjellet midt på vinteren.
Bilen er bedre nå, en da jeg kjøpte den.
Du har jo ikke en gang vært her å sett den.
Uansett, så har det nå vært flere og sett, og flere er interesserte. Noen kommer i hvert fall til å få seg en veldig fin bil.