Chipping, Manifoild og downpipe 2,5 T5
Chipping, Manifoild og downpipe 2,5 T5
Manifoild problemer i samband med chipping, er eit ikkje ukjent problem. Nokon som har funne ein måte å forbedre dette på?
Meiner å ha lest at det skal hjelpe med større downpipe, og at det skal passe med downpipe fra ein Golf model?
I mitt tilfelle er det snakk om chipping av ein 08 eller 09 model.
Meiner å ha lest at det skal hjelpe med større downpipe, og at det skal passe med downpipe fra ein Golf model?
I mitt tilfelle er det snakk om chipping av ein 08 eller 09 model.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Chipping, Manifoild og downpipe 2,5 T5
Uten å ha sjekka det nærmere opp sies det at det har kommet en krftigere manifold.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Darkside developments i England har en bedre manifold.
De har downpipe også mener jeg.
Sent fra min D6503 via Tapatalk
De har downpipe også mener jeg.
2006 VW Transporter TDI 4motion
-08/09 har støpejernsmanifold, det har ikke tidligere versjoner (AXD/AXE). Det er de tidlige modellene i "blikk" som sprekker.
Oki, så dette er vanligvis ikkje problem på 08/09 modellen? Har tidligare hatt ein hardt chippa 05 mod, der gikk manifoilden på rundt 60-70.000km
Ikke problem med sprekking på samme måten, men har opplevd at pakningen mellom turbo og downpipe lekker, det er en rund grafittpakning.
oki, så er ikkje så nødvendig med grøvre downpipe heller da?
Jeg har en 2008(130Hk), og her lukter det exos(spes på Tomgang)..........Trodde det var sprekk hær, men kanskje det kan være pakning istedet??oeb wrote:-08/09 har støpejernsmanifold, det har ikke tidligere versjoner (AXD/AXE). Det er de tidlige modellene i "blikk" som sprekker.
Problemet med de nye manifoldene er pakningopplegget til turbo. Manifolden er er støpegods så den er bedre.
Darkside sin oppgradering til AXD/AXE er en støpemanifold med samme type pakning til turbo som nyere modeller..
Darkside sin oppgradering til AXD/AXE er en støpemanifold med samme type pakning til turbo som nyere modeller..
Downpipe er aldri dumt for å få bort varme. Pakk en gjerne inn i eksosbandasje da det hjelper enda mer..
Ofte ein kunne denkt seg å pakka inn heile bilen slik at den held på varmen, spesielt nr det er minus 15 og webastoen har låst seg! 
Back to topic:
Bilen eg har, ein 08 mod. Den har partikkelfilter, koleis får ein fjerna den, samt feilkoder som oppstår?
Back to topic:
Bilen eg har, ein 08 mod. Den har partikkelfilter, koleis får ein fjerna den, samt feilkoder som oppstår?
Du må åpne eksospotten hvor DPF ligger i, ta ut innmaten og sveise igjen. Eventuelt må du fjerne hele potten og lage et rør der.andgjerd wrote:Ofte ein kunne denkt seg å pakka inn heile bilen slik at den held på varmen, spesielt nr det er minus 15 og webastoen har låst seg!
Back to topic:
Etterpå kan den programmeres vekk dersom du har noen med utstyr til det, f.eks noen som chipper