Driver å 'snur' turbo'n ifm konverteringen...Dette er en afn motor men tror kanskje turbo'n er litt annererledes en siste gang.
Jeg har 3 alternative posisjoner pga 3 stk guide pinner i turbo'n. Med klokka inn mot blokka blir olje INN kl 09:00....men med klokka utover mot venstre bakhjul...blir olje INN nesten loddrett....
Noen som har en formening om hvilken er mest riktig.... Jeg er mest fristet til å kjøre med klokka utover....??
ELLER
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 Syncro Doka 1,9 m-Tdi
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
2000 Land Rover Discovery II Td5.
Ford 4000
TLF 91785288.
Renax wrote:Olje ut skal vere loddrett som Odd sier.
De pinnene som gjør at du ikke kan stille slik du vil kan du fjerne:-)
Sent from my Lenovo P780 using Tapatalk
Nå er ikke je så veldig god til å beskriver ting, men dessa 3 pinnene har hver sitt 'hjul' på seg med en spor halveis opp. Også er det en rund 'skive' på innsiden av turboen som låser alle dessa 'keysene' sammen. Dette skive sklir rundt på dessa hjulene som sitte på de pinnene. Fjerner jeg pinnene..vil det si at jeg fjerne hjulene og alt styring fra vacuum klokka på til dessa keysene....
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
Ok, om de har en annen funksjon enn å bare låse turboen i orginal posisjon så kan du ikke fjerne de.
Oljeretur må uansett vere loddrett +-noen få grader, om det ikke går med manifolden som er må du endre noe...
OK....Ser ut som det nærmest jeg kommer er slik på det første bilde..en sann ca 'fem over sju' / ti over åtte stilling....med klokka vendt utover. Jeg har tenkt å monterer turbo'n på motoren ETTER at motoren er satt på plass i motorromet, så det neste spennende moment blir om vacuum klokka på turbo'n kommer i konflikt med motorbøylen eller eksosrøret...Det vil tiden viser..Da må jeg evt finner på noe annet....
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.
Jag har inte lärt mej att lägga in bilder här, så om jag får din mail kan du få en bild på hur turbon skall vara på en AFN i T3. Jag har konverterat 2 bussar till AFN.
DieselDavid wrote:Jag har inte lärt mej att lägga in bilder här, så om jag får din mail kan du få en bild på hur turbon skall vara på en AFN i T3. Jag har konverterat 2 bussar till AFN.
Dette er buss nr 2 for meg og...men det er nok litt annerledes turbo en siste gang. E.mailen min er nick@fjellnett.no
Jeg har lurte på om jeg skal 'slipe ned' dessa 3 pinnene inni turboen slik at de sitter bare i den ene delen..og at godset på den andre halv delen bare holder dem på plass uten at de er nød til å sitte opp godset og....Hadde vært enklere å beskriver med bilder men denne er skrudd sammen igjen... Kikker gjerne på bilde fra deg D.D....
Nick.
VW Mjøsa.
NT2K.
1990 1,9 Tdi Trufa Coach
Ford 4000
TLF 91785288.